Skoda Octavia RS 4×4

Ο Μάνος Στεφανής οδηγεί την Skoda Octavia RS και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του για το τσέχικο μοντέλο.

Βρείτε μας στο

Ένα τόσο καθημερινό και συνάμα ξεχωριστό αυτοκίνητο που συνδυάζει χώρους, επιδόσεις και απολαυστική οδήγηση! Είναι κατανοητό ότι από τα χρόνια της απόλυτης εξειδίκευσης στην κατηγοριοποίηση των μοντέλων έχουμε περάσει στις «μικτές» προτάσεις, που αφορούν αυτοκίνητα τα οποία συνδυαστικά καλύπτουν περισσότερες από μία ανάγκες…

Ένα χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της νέας αντίληψης που προάγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι και το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε πρόσφατα και το οποίο μας έδειξε – για μία ακόμα φορά – ότι δεν χρειάζονται σχεδιαστικές υπερβολές ή αυστηρά σκληροπυρηνικές λύσεις για να έχεις ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τον τομέα των επιδόσεων.

Μιλάμε για την Skoda Octavia RS, η οποία συνδυάζει τους μεγάλους χώρους με εξαιρετικές επιδόσεις και ευχαρίστηση οδήγησης. Στα ατού της όχι μόνο οι 184 ίπποι, που παράγονται από τον υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο TDI κινητήρα, και το εξατάχυτο DSG κιβώτιο, αλλά και η τετρακίνηση, η οποία προσφέρει τα μέγιστα σε επίπεδο κρατημάτων και φυσικά συνεισφέρει τα μέγιστα στην οδηγική απόλαυση. Σημειώνουμε ότι το μόνο διαθέσιμο μοντέλο RS είναι με τον diesel κινητήρα, ενώ υπάρχει και σε έκδοση Combi.

Αν θέλαμε να περιγράψουμε το μοντέλο, θα το ταυτοποιούσαμε με μία από τις γνωστές διαφημίσεις που δείχνουν πολυποικιλότητα χρηστικών αντικειμένων… Το πρωί πας τα παιδιά στο σχολείο, στη συνέχεια αφήνεις τη σύζυγο στη δουλειά της και εκμεταλλευόμενος τον λίγο χρόνο που έχεις για να φτάσεις στη δική σου, δεν επιλέγεις την ευθεία με την κίνηση και τα φανάρια, αλλά ακολουθείς πορεία έξω από το αστικό τοπίο, σε ήρεμους αλλά δύσκολους και απαιτητικούς δρόμους για να απολαύσεις όλο το πακέτο που προαναφέραμε! Και φτάνοντας στο γραφείο σου, η πρώτη γουλιά καφέ έρχεται με τη σειρά της να αποσβέσει την αδρεναλίνη που έκανες δώρο στον εαυτό σου!

Είναι αλήθεια ότι η Octavia – που φέτος γίνεται 22 ετών – ήταν το μοντέλο που σηματοδότησε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο την αναγέννηση της Skoda. Σήμα κατατεθέν της ήταν ανέκαθεν οι μεγάλοι χώροι, που εν προκειμένω σε συνδυασμό με τις επιδόσεις, τους αποδοτικούς κινητήρες και την τετρακίνηση, απότοκα της τεχνογνωσίας της Skoda στους αγώνες, το κατέστησαν σε best seller. Στην εξωτερική εμφάνιση της Octavia RS διακρίνουμε έναν δυναμικό χαρακτήρα, όπως ταιριάζει σε ένα σπορ μοντέλο. Το εμπρός μέρος έχει ανανεωθεί, με πιο χαρακτηριστική διαφορά τα εμπρός φώτα, που πλέον χωρίζονται, οι προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί και έχουν μεγαλύτερες εισαγωγές, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων στους μεγάλους τροχούς δίνουν έναν άγριο «αγωνιστικό» τόνο, τα φώτα LED εμπρός και πίσω προσφέρουν καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερη οικονομία και ομορφότερη εμφάνιση, τα οποία μάλιστα ρυθμίζουν αυτόματα τη μεγάλη σκάλα, ενώ οι χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης δίνουν τον ανάλογο σπορ τόνο στο πίσω μέρος, που συμπληρώνεται από την πίσω αεροτομή.

Στο εσωτερικό η ταπετσαρία συνδυάζει ύφασμα με αλκαντάρα και διαθέτει κόκκινες ή γκρι ραφές, ενώ το λογότυπο RS έχει κεντηθεί στις πλάτες των καθισμάτων. Στα αξιοσημείωτα να αναφέρουμε το σπορ τιμόνι, την πρίζα 12V στον χώρο αποσκευών, τον διζωνικό κλιματισμό, ενώ ως ένα γνήσιο Skoda παραμένει πιστό στη φιλοσοφία Skoda Simply Clever, που εκφράζεται με μια σειρά «έξυπνων» πρακτικών λύσεων. Όπου λύσεις, προσθέστε τους πολλούς και άνετους χώρους στην καμπίνα, αλλά και τα 568 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας το περιβάλλον Infotainment εκφράζεται μέσω της οθόνης αφής υγρών κρυστάλλων 9,2 ιντσών, του Skoda Connect, που προσφέρει γκάμα υπηρεσιών, όπως πλοήγηση, κατάσταση κυκλοφορίας, ακόμη και πρόγνωση καιρού, του SmartLink+, ήτοι σύνδεση μέσω του smartphone με AppleCarPlay, Android, MirrorLink (απεικόνιση εφαρμογών του Smartphone στην οθόνη αφής) κ.λπ., και του My Skoda App, εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικά συστήματα iOS (Apple) και Android (Google). Φυσικά παρόντα και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr