Συνεργασία Daimler, BMW, Ford και Volvo με φόντο την ασφάλεια

Μια μεγάλη πανευρωπαϊκή συνεργασία ξεκινά, με τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών όπως Daimler, BMW, Ford, Volvo, Tom Tom, HERE Technologies και στόχο την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας Car-to-X

Βρείτε μας στο


Ένα νέο εγχείρημα ξεκινά, με σκοπό τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη. Έχοντας τις ευλογίες από 6 Ευρωπαϊκά κράτη (Γερμανία, Ισπανία, Φινλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σουηδία), μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Daimler, BMW, Ford, Volvo, καθώς και οι εταιρείες Tom Tom και HERE Technologies, προχώρησαν σε μια πολύ σημαντική συνεργασία. Η συμφωνία επικυρώθηκε τις προηγούμενες ημέρες, με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) στο Eidhoven της Ολλανδίας. Αντικείμενό της, θα είναι η έρευνα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Car-to-X, η οποία θα έχει διάρκεια 12 μηνών.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι, πώς μπορούν οι κατασκευαστές να προβλέψουν ώστε ένας ξαφνικός κίνδυνος όπως γλιστερό οδόστρωμα ή ατύχημα, να γίνεται γνωστός όσο πιο γρήγορα γίνεται; Αυτό θέλουν να εξερευνήσουν μέσω της τεχνολογίας Car-to-X, η οποία αποτελεί “αδελφάκι” της αντίστοιχης Car-to-Car. H Daimler εξελίσσει την τεχνολογία Car-to-Car από το 2013, ενώ από το 2016 εφοδιάζει με αυτήν τόσο την Mercedes E-Class, όσο και τα μοντέλα που διαθέτουν σύστημα πλοήγησης.

Τι είναι όμως η τεχνολογία Car-to-X; Ουσιαστικά πρόκειται για τον όρο που χρησιμοποιείται για την περιγραφή της επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και υποδομών μεταφορών. Σκοπός του project, είναι να διερευνηθούν σε βάθος οι τεχνικές, οικονομικές και νομικές παράμετροι της τεχνολογίας Car-to-X.

Μέσω της συγκεκριμένης συνεργασίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων μεταφοράς. Μακροπρόθεσμος στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι έως το 2050 να επιτευχθεί σημαντική μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Μια βελτιωμένη ροή πληροφοριών θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα. Μέσω της οδηγίας 866/2013, η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο πληροφοριών κίνησης που σχετίζεται με οδική ασφάλεια, να προσφέρεται σε όλους τους χρήστες των δρόμων, δωρεάν.

Μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, οι εταιρείες παρουσίασαν με πειραματικό τρόπο, πώς μεταφέρεται η πληροφορία κατά την επικοινωνία Car-to-X. Χρησιμοποιήθηκαν 3 σενάρια και σε καθένα, ο “πομπός” προσομοίωσε ένα πρόβλημα ή μια επικίνδυνη κατάσταση.
Σενάριο 1: Ο οδηγός μιας Mercedes-Benz ενεργοποιεί το σύστημα προειδοποίησης κινδύνου
Σενάριο 2: Ο οδηγός μιας BMW εκπέμπει βοήθεια (eCall)
Σενάριο 3: Ένα κέντρο διαχείρισης κίνησης προειδοποιεί για ξαφνικό κίνδυνο στην περιοχή, π.χ. κινητά έργα οδοποιίας.

Τα δύο οχήματα-πομποί είχαν τοποθετηθεί σε μια διαδρομή και τα οχήματα-δέκτες, που προέρχονταν από Mercedes-Benz, BMW και Ford, βρέθηκαν σε αυτό το δρόμο. Αμέσως μετά το πρώτο σήμα των “πομπών”, οι επιβάτες των οχημάτων-δεκτών έλαβαν ένα μήνυμα στα συστήματα των αυτοκινήτων τους.

Η μεταφορά των δεδομένων γίνεται με βάση την ακόλουθη αρχή: κάθε ενέργεια δημιουργεί μια ροή δεδομένων. Το μήνυμα αποκωδικοποιείται από τον πομπό και αποστέλλεται σε έναν “συσσωρευτή”. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι ειδικοί στα συστήματα πλοήγησης, όπως η Tom Tom και η Here. Υπό κανονικές συνθήκες, ο συσσωρευτής συγκεντρώνει πληροφορίες και τις συνδέει, μέχρις ότου τα μηνύματα πληροφόρησης γίνουν αρκετά. Έπειτα, μετατρέπεται σε δημιουργό υπηρεσίας (Service Creator) και στέλνει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, που αποστέλλεται μέσω των συστημάτων πλοήγησης και επικοινωνίας της κάθε εταιρείας, στα οχήματα-δέκτες που βρίσκονται κοντά στο σημείο κινδύνου.

Η ποικιλία συστημάτων πλοήγησης και εταιρειών, σημαίνει πως ολοένα και περισσότεροι οδηγοί ειδοποιούνται για κινδύνους στο δρόμο, χωρίς μάλιστα να οδηγούν αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας. Αυτή η μορφή συνεργασίας, δείχνει για ακόμη μια φορά το δρόμο προς το μέλλον της αυτοκίνησης, καθώς οι συνέργειες παίζουν σημαντικό ρόλο στην τεχνολογική εξέλιξη…

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr