Τα μοντέλα που προσφέρονται με diesel κινητήρα είναι ελάχιστα στην ελληνική αγορά. Αυτή τη φορά, θα δούμε ποια κατέγραψαν τις περισσότερες ταξινομήσεις στη χώρα μας για το πρώτο τετράμηνο. Το Top 3 των πετρελαιοκίνητων μοντέλων αποτελείται από ένα μικρομεσαίο οικογενειακό (C-Segment), από ένα supermini (Β-Segment) και από ένα C-SUV.
Δείτε επίσης: Στην Ελλάδα το νέο SUV της Dacia με 667 λίτρα πορτμπαγκάζ – Ξεκινά από 23.800 ευρώ
Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Opel Astra, το οποίο στο διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος πέτυχε 526 ταξινομήσεις με κινητήρα πετρελαίου. Στη δεύτερη θέση συναντάμε το Renault Clio, το μοναδικό supermini της αγοράς με diesel κινητήρα. Το γαλλικό μοντέλο κατέγραψε 403 ταξινομήσεις με κινητήρα πετρελαίου κάτω από το καπό του. Η τριάδα ολοκληρώνεται με το Kia Sportage, το οποίο κατέγραψε 99 ταξινομήσεις με diesel μοτέρ μέσα στο τετράμηνο.
Opel Astra με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και 27.000 ευρώ
Κάτω από το καπό του Opel Astra βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.498 κ.εκ. που ανήκει στην Euro 6e κατηγορία εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του αγγίζει τους 130 ίππους, ενώ “δυνατό” του στοιχείο είναι η μέγιστη ροπή των 300 Nm που εμφανίζεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω στάνταρ αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις. Κάπως έτσι, η μέση κατανάλωση βάσει του WLTP διαμορφώνεται στα μόλις 5,0 λτ./100 χλμ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε και τις επιδόσεις, με το πετρελαιοκίνητο Opel Astra να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 11 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 209 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με το πακέτο εξοπλισμού “Executive”. Η τιμή του αγγίζει τα 27.000 ευρώ, σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο.
Renault Clio με 21.900 ευρώ
Το Renaul Clio με τον Blue dCi 100 συνοδεύεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Κάτω από το καπό υπάρχει turbo κινητήρας πετρελαίου που έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. Πρόκειται για τετρακύλινδρο μοτέρ που αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., ενώ εντυπωσιακή είναι η ροπή των 260 Nm που έρχεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 2.500. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 174 χλμ./ώρα. Αναφερθήκαμε στις επιδόσεις, αλλά το “δυνατό” χαρτί αυτής της έκδοσης είναι η κατανάλωση. Βάσει του WLTP, το πετρελαιοκίνητο Renault Clio “καίει” 4,2 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 109 – 110 γρ./χλμ. Το Renault Clio με κινητήρα πετρελαίου (Blue dCi 100) προσφέρεται αυτή τη στιγμή στην έκδοση εξοπλισμού “evolution”. Η τιμή του ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 21.900 ευρώ.
Ήπια υβριδικός diesel για το Kia Sportage
Συνεχίζουμε με το Kia Sportage, το οποίο προσφέρεται με έναν ήπια υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και η μέγιστη ροπή των 280 Nm έρχεται σε εύρος 1.500-3.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά είτε στους εμπρός, είτε στους τέσσερις τροχούς και το μοτέρ συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Όσο για την κατανάλωση, η πιο χαμηλή τιμή εντοπίζεται στην έκδοση με κίνηση μπροστά και χειροκίνητο κιβώτιο (5,0 – 5,6 λτ./100 χλμ.). Ακολουθούν οι τιμές των τεσσάρων diesel εκδόσεων του μοντέλου:
1.6D 6MT 2WD – Από 32.190 ευρώ
1.6D 7DCT 2WD – Από 34.490 ευρώ
1.6D 7DCT ΑWD – Από 39.290 ευρώ