Τεχνικό: Πώς υπολογίζεται σωστά η ισχύς των υβριδικών;

Η συνδυαστική ισχύς ενός υβριδικού είναι το άθροισμα της ιπποδύναμης του θερμικού μοτέρ και του ηλεκτροκινητήρα; Η απάντηση είναι όχι, δείτε γιατί...

Κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός υβριδικού μοντέλου, ίσως να έχετε παρατηρήσει κάτι ασυνήθιστο. Η συνδυαστική ισχύς, τις περισσότερες φορές δεν προκύπτει με μία απλή πρόσθεση, αλλά είναι μικρότερη από το άθροισμα. Γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Τεχνικό: Τι είναι το AdBlue στα σύγχρονα diesel; (+video)

Η απλή πρόσθεση των μέγιστων τιμών ισχύος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα δίνουν λάθος αποτέλεσμα στην συνδυαστική ισχύ. Ένα παράδειγμα αρκεί για να γίνει κάτι τέτοιο κατανοητό. Ας δούμε ενδεικτικά τι αναφέρει η Volkswagen για το νέο plug-in υβριδικό Touareg R.

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, ο τρίλιτρος V6 κινητήρας αποδίδει 340 ίππους. Ταυτόχρονα, αναφέρει ότι η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται στους 136 ίππους. Μη γνωρίζοντας πως γίνεται ο σωστός υπολογισμός, ο καθένας θα υπολόγιζε με μία απλή πρόσθεση ότι η συνδυαστική ισχύς είναι 476 ίπποι. Παρ΄όλα αυτά, η Volkswagen ανακοινώνει συνολικά 462 ίππους.

Γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο; Η απάντηση είναι σχετικά απλή και γίνεται κατανοητή αν παρατηρήσετε ένα διάγραμμα ισχύος. Σε ένα υβριδικό όχημα θα διαπιστώσετε κοιτώντας το διάγραμμα ισχύος ότι συνήθως σε άλλο φάσμα λειτουργίας έρχεται η μέγιστη ισχύς στον θερμικό κινητήρα και σε άλλο στον ηλεκτροκινητήρα.

Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; (+video)

Στο παράδειγμα που αναφέρω με το υβριδικό Touareg, τη στιγμή που εμφανίζεται η μέγιστη συνδυαστική ισχύς των 462 ίππων, ένας από τους δύο κινητήρες (ή και οι δύο) δεν λειτουργούν στο φάσμα μέγιστης απόδοσης. Έτσι, η συνδυαστικής ισχύς που προκύπτει είναι μικρότερη από το άθροισμα.

Μοναδική περίπτωση όπου η συνδυαστική ισχύς ισούται με το άθροισμα θερμικού μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα είναι όταν μεγιστοποιείται η ισχύς και των δύο στην ίδια περιοχή στροφών λειτουργίας.

Παράδειγμα με διάγραμμα ισχύος στην υβριδική Porsche Panamera S E-Hybrid: 
Μέγιστη ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης 333 ίπποι στην περιοχή 5.500-6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα 95 ίπποι στην περιοχή 2.200-2.600 σ.α.λ.
Μέγιστη συνδυαστική ισχύς 416 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. (και όχι 428 που είναι το άθροισμα).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Σε αρκετά καινούρια αυτοκίνητα, θα παρατηρήσετε πορτοκαλί καλώδια κάτω από το καπό. Δείτε για ποιον λόγο έχουν αυτό το χρώμα......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα