Τεχνικό: Τι ήταν το τσοκ και τι απέγινε σήμερα;

Οι νεότεροι οδηγοί ίσως απλά να το έχουν ακούσει, οι παλιοί όμως έζησαν μαζί του. Ώρα να θυμηθούμε τι ήταν το τσοκ και για ποιον λόγο υπήρχε...

Μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας έχουμε δει διάφορα εξαρτήματα να “αυτοματοποιούνται”, όπως για παράδειγμα το μηχανικό χειρόφρενο. Κάποια άλλα εξαφανίστηκαν τελείως, όπως συνέβη με το τσοκ που πιθανόν θα θυμούνται μόνο οι παλαιότεροι. Τι απέγινε άραγε αυτό το εξάρτημα των “old school” αυτοκινήτων;

Τεχνικό: Τι είναι ο αισθητήρας MAF και πως λειτουργεί; (+video)

Πρόκειται για την εργοστασιακή “πατέντα” που συναντούσαμε στα αυτοκίνητα που εξοπλίζονταν με καρμπυρατέρ. Ο διακόπτης του βρισκόταν συνήθως κάπου κοντά στην κολόνα του τιμονιού και ήταν ένας διακόπτης που τραβιόταν προς τα έξω. Το συγκεκριμένο εξάρτημα ήταν χρήσιμο κατά την εκκίνηση του οχήματος, κυρίως όταν η θερμοκρασία ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.

Πριν ενεργοποιήσει τον κινητήρα, ο οδηγός τραβούσε το τσοκ και ένα κλαπέτο άλλαζε θέση μειώνοντας ουσιαστικά την παροχή αέρα στον κινητήρα. Έτσι, στα πρώτα λεπτά λειτουργίας του, ο κινητήρας τροφοδοτούνταν με πιο πλούσιο μείγμα και μπορούσε να “κρατήσει” ρελαντί.

Το πέρασμα από το καρμπυρατέρ στην ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου έφερε και το οριστικό τέλος του “θρυλικού” τσοκ. Βέβαια, και στους σύγχρονους κινητήρες υπάρχει σύστημα παρόμοιας φιλοσοφίας. Πρόκειται για την χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης “cold start”.

Κατά την εκκίνηση του κινητήρα, ο εγκέφαλος μπαίνει σε αυτή τη λειτουργία, τροφοδοτώντας τον κινητήρα με πιο “πλούσιο” καύσιμο για σύντομο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι οι στροφές λειτουργίας είναι ελαφρώς αυξημένες. Μόλις η θερμοκρασία αρχίσει να κινείται προς το φυσιολογικό επίπεδο, ολοκληρώνεται η φάση της κρύας εκκίνησης.

Στο video που ακολουθεί θα δούμε πως ξεκινούσε ένας κινητήρας με τσοκ. Ώρα, λοιπόν, να αναπολήσουν στιγμές οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι τι υπήρχε πριν τα συστήματα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού του σήμερα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Τα pop-up φωτιστικά σώματα ήταν μια μόδα που "άνθισε" στη δεκαετία του '90 και κέρδισε φανατικό κοινό. Για ποιον λόγο, όμως, σταδιακά εξαφανίστηκαν;...
Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Πώς το Mercedes 35 hp του 1900 έγινε το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο, εγκαινίασε τον σχεδιασμό των Mercedes-Benz και καθόρισε την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η συναρπαστική...
Κάποτε οι σχεδιαστές αυτοκινήτων έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό ακόμη και στον πίνακα οργάνων! Και αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκαν μερικά αυτοκίνητα τόσο ξεχωριστά!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη