Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θέλουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και στο μέλλον των εναέριων αστικών μεταφορών και ο κλάδος με τα λεγόμενα ιπτάμενα “αυτοκίνητα” είναι το επόμενο πεδίο ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης – Peugeot: Η εξέλιξη του τιμονιού και το μέλλον του
Μέσω της πρωτοβουλίας “NextGenFDI” του υπουργείου Οικονομικών της χώρας οι Εμιρατινοί έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες οικονομικές συνθήκες για να προσελκύσουν εταιρείες από όλο τον κόσμο και να τις κάνουν να “μεταναστεύσουν” στα ΗΑΕ και να τα χρησιμοποιήσουν ως βάση για την ανάπτυξή τους.
Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η Odys Aviation, η αμερικάνικη εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια των Η.Π.Α., η οποία ετοιμάζει το δικό της ιπτάμενο και πολλά υποσχόμενο αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως.
Αυτό που κάνει την πρόταση της Odys Aviation να ξεχωρίζει από αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα είναι η πιο λογική ίσως προσέγγιση στην αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνολογιών με το σύστημα πτήσης του σχετικά μεγάλου σε μέγεθος VTOL να είναι υβριδικό.
Έτσι το VTOL της Odys Aviation, που έχει δεχτεί χρηματοδότηση και από τον αμερικάνικο στρατό, φέρει μπαταρία για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών του μοτέρ αλλά και τουρμπίνες που χρησιμοποιούν καύσιμο αεροπορικού τύπου και λειτουργούν ως γεννήτριες.
Το υβριδικό ιπτάμενο ταξί, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη μεταφορά φορτίου έχει πολλαπλάσια αυτονομία σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά eVTOLs που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 χιλιόμετρα, ενώ τα 320 από αυτά μπορεί να τα διανύσει μόνο με τη χρήση της μπαταρίας του παράγοντας μηδενικούς ρύπους. Η μέγιστη ταχύτητα πτήσης του φτάνει παράλληλα λίγο πάνω από τα 550 χλμ./ώρα ενώ στην ευρύχωρη καμπίνα του μπορεί να φιλοξενήσει έως και εννέα επιβάτες αλλά και δύο πιλότους.
Σε σχέση με ένα συμβατικό αεροσκάφος αντίστοιχων προδιαγραφών, αναφορικά με τις μεταφορικές του δυνατότητες το VTOL της Odys Aviation, μειώνει τους εκπεμπόμενος ρύπους περισσότερο από 70%, ενώ οι τουρμπίνες-γεννήτριες που φέρει μπορούν να λειτουργήσουν και με βιώσιμο καύσιμο αεροπορικού τύπου περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Η αμερικάνικη εταιρεία ετοιμάζει πυρετωδώς το πρώτο της πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2025, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται και η γραμμή συναρμολόγησής του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αν όλα πάνε βάσει προγράμματος η εμπορική χρήση του υβριδικού VTOL της Odys Aviation θα ξεκινήσει το 2027.