Το νέο Peugeot 208 μέσα από τον φακό του Δημήτρη Σκουλού

Βρείτε μας στο

Ο καταξιωμένος φωτογράφος μόδας Δημήτρης Σκουλός και κριτής στο GNTM που προβλήθηκε για ακόμη μία σεζόν στο Star, για πρώτη φορά στην καριέρα του φωτογραφίζει αυτοκίνητο και όχι κάποιο μοναδικά όμορφο μοντέλο. Αφορμή για αυτή του την «παρασπονδία» η εντυπωσιακή εμφάνιση του νέου Peugeot 208 και η φιλία μας.

Ο ίδιος χαρακτηριστικά δήλωσε πως «βρίσκει εξαιρετικά juicy τις καμπύλες του νέου Peugeot 208, σε σημείο που μπορεί να παραπέμπουν σε αυτές ενός πολύ όμορφου γυναικείου σώματος»! Πέρα από τη σχεδιαστική φρεσκάδα, οδηγώντας το, του άρεσε «ο αθόρυβος τρόπος που ταξιδεύει το αυτοκίνητο, η άνεση και το ευχάριστο περιβάλλον που σε φιλοξενεί το νέο 208».

Δείτε εδώ τις τιμές του νέου Peugeot 208

Με την παρουσίαση του SUV 3008 η Peugeot άλλαξε σελίδα στην κατασκευαστική της φιλοσοφία, η οποία μπορεί να γίνει αντιληπτή κυρίως από τη νέα σχεδιαστική άποψη των μοντέλων της.

Δεύτερος εκπρόσωπος αυτής της νέας πορείας το νέο 208, που ομολογουμένως έδωσε μοναδικά σημεία γραφής στην πρόσφατη παρουσίασή του που έγινε στην Πορτογαλία. Πρόκειται για μια εκ βάθρων δημιουργία νέου μοντέλου, με στόχο τη μείωση των καταναλώσεων και, φυσικά, της μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα. Βασίζεται στην τελευταία γενιάς πλατφόρμα του PSA Group, που εξασφαλίζει λιγότερο βάρος κατά 30 κιλά από την προηγούμενη με κωδική ονομασία F1, μεγαλύτερη στιβαρότητα, συνεισφέρει στην αεροδυναμική λόγω επίπεδου δαπέδου ενώ, παράλληλα, μπορεί να φιλοξενήσει και τις τρεις μορφές κινητήρων όπως βενζίνης, πετρελαίου αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο. Επειδή η Peugeot, λόγω παράδοσης και γαλλικής καταγωγής, βλέπει με διαφορετικό πρίσμα το μέλλον της αυτοκίνησης που έρχεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, θέλει τα αυτοκίνητά της να μην πέσουν στην παγίδα της «βαρεμάρας» που προοιωνίζει ο μελλοντικός τρόπος μετακίνησης.

Γι’ αυτό και φρόντισε το νέο Peugeot 208 σχεδιαστικά να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα ομορφιάς και σχεδιαστικής διαφορετικότητας. Το κατάφερε, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που πολλοί κατασκευαστές θα επιθυμούσαν να βρίσκεται στη δική τους αλυσίδα παραγωγής.

Ο σχεδιασμός του διατηρεί στοιχεία που εύκολα παραπέμπουν σε concept car έτοιμο να παρουσιαστεί σε κάποιο παγκόσμιο σαλόνι αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου οι δημιουργοί του φρόντισαν να δώσουν στο καπό το ανάλογο ύψος για να του εξασφαλίζει επιβλητική παρουσία. Έδωσαν μεγάλη επιφάνεια στη μάσκα που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά, προσφέροντας παράλληλα και καλύτερη ψύξη στον κινητήρα. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος συμπληρώνουν τα φωτιστικά σώματα αλλά και τα φώτα ημέρας που διασχίζουν όλη τη μάσκα. Στο πλάι, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα νεύρα που διατρέχουν τις πόρτες και τα μυώδη φτερά. Μάλιστα, σε κάποιες εκδόσεις τα φτερά τονίζονται ακόμη περισσότερο από τα πλαστικά φρύδια. Θα τολμούσα να πω πως το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό από πολλά και διαφορετικά στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Έντονες γραμμές τονίζουν το κάτω μέρος της πίσω πόρτας που εκτείνονται μέχρι την άκρη του αμαξώματος και η μαύρη γυαλιστερή φάσα που ενώνει τα πίσω φανάρια, δανεισμένη από το εντυπωσιακό 508, απογειώνει το αποτέλεσμα.

Περνώντας στο εσωτερικό, που το χαρακτηρίζει η άνεση, η εργονομία αλλά και η άψογη συναρμογή των υλικών, συναντάμε το αναβαθμισμένο iCocpit, που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με 3D απεικόνιση. Φυσικά, καλύπτει όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις της μετακίνησης όπως συνδεσιμότητα αλλά και μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, 11 συνολικά, που συμπληρώνουν και προστατεύουν οδηγό και επιβάτες.

Ο σχεδιασμός του εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και ευρυχωρία στους επιβάτες, με το πορτ μπαγκάζ να μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 309 λίτρα αποσκευών που βρίσκεται στον μέσο όρο αυτής της κατηγορίας.

Κινητήρες
Στα μηχανικά σύνολα κινητήρων εσωτερικής καύσης περιλαμβάνεται ένας βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων, τρικύλινδρος τούρμπο, προδιαγραφών Euro 6d, με τρεις αποδόσεις 75, 100 και 130 ίππων. Συνδυάζονται ο πρώτος με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ο δεύτερος με μηχανικό έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων ενώ ο τρίτος μόνο με 8άρι αυτόματο.

Ένας πετρελαιοκινητήρας βραβευμένης τεχνολογίας BlueHDi 1,5 λίτρων τούρμπο απόδοσης 100 ίππων, που συνδυάζεται με 6-άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Στον δρόμο
Στην παρουσίαση του νέου 208 στη Λισαβόνα οδηγήσαμε όλες τις εκδόσεις, ακόμη και την ηλεκτρική. Αυτό που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο είναι η αθόρυβη κύλιση, αφού η νέα πλατφόρμα συμβάλλει και σε αυτό τον τομέα καθώς και στη θερμομόνωση.

Δείτε εδώ το video από την παρουσίαση του νέο Peugeot 208 στη Λισαβόνα

Ιδιαίτερα ροπάτος ο πετρελαιοκινητήρας εξασφαλίζοντας σβέλτη μετακίνηση με χαμηλές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων. Αντίστοιχα ο βενζινοκινητήρας των 100 ίππων εντυπωσιάζει με την ευρωστία του και την άνεση που ταξιδεύει το σύνολο. Σαφέστατα και η έκδοση των 130 ίππων είναι η χαρά του οδηγού που του αρέσει να έχει απόθεμα δύναμης κάτω από το πεντάλ του γκαζιού, την οποία χρησιμοποιεί με σύνεση και ασφάλεια. Τα κιβώτια ταχυτήτων έχουν καλή κλιμάκωση ώστε να μην έχει μεγάλη απώλεια στροφών ο κινητήρας από αλλαγή σε αλλαγή και να μένει μέσα στη ροπή του. Ιδιαίτερα το αυτόματο διπλού συμπλέκτη ξεχωρίζει για την απαλότητα με την οποία περνά από τη μια ταχύτητα στην άλλη.

Το νέο Peugeot 208 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 12.900 ευρώ, ενώ η ηλεκτρική έκδοση αναμένεται Μάρτιο ή Απρίλιο του 2020. Τελειώνοντας, αναμφίβολα το νέο Peugeot 208 είναι ένα όμορφο εμφανισιακά αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με τεχνολογία αιχμής, διατηρώντας βέβαια σε κορυφαίο επίπεδο τη συμπεριφορά του στον δρόμο που εκφράζει στο έπακρο το DNA της γαλλικής σχολής στην οποία ανήκει.

Peugeot e-208
Το εντυπωσιακό κατά την παρουσίαση του νέου Peugeot 208 ήταν πως υπήρχε διαθέσιμο – και το οδηγήσαμε – και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της σειράς e-208. Όπως έγραψα και στην αρχή, η νέα πλατφόρμα έχει την ικανότητα να φιλοξενεί όλες τις κινητήριες μονάδες. Οι μπαταρίες του ηλεκτρικού Peugeot 208 καταλαμβάνουν χώρο 220 λίτρων και τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα. Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων με 260 Nm ροπής και διαθέτει τρία οδηγικά προφίλ: Eco, Normal και Sport.

Δείτε εδώ τις τιμές του ηλεκτρικού Peugeot 208

Με την ευκαιρία να πούμε ότι η μπαταρία είναι χωρητικότητας 50 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 340 χιλιομέτρων στο αυτοκίνητο, και το 80% της φόρτισης μπορεί να γίνει σε 30 λεπτά, σε δημόσιο φορτιστή 100 kW. H Peugeot δίνει εγγύηση για τις μπαταρίες οκτώ ετών ή 160.000 χιλιομέτρων – όποιο έρθει πρώτα – και για το 70% της περιεκτικότητας της μπαταρίας. Αν και ηλεκτρικό το e-208 στον δρόμο διατηρεί στο ακέραιο τη συμπεριφορά που του εξασφαλίζει η γαλλική καταγωγή του.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr