Το σύμβολο που υπάρχει σε όλα τα ελαστικά. Που χρησιμεύει; (2025)

Το συναντάμε σε όλα τα ελαστικά και, αν γνωρίζουμε για ποιον λόγο υπάρχει, θα μας διευκολύνει αρκετά. Ας δούμε που χρησιμεύει αυτό το σύμβολο!
Δείκτης Φθοράς Ελαστικού

Δύο είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση και το κράτημα που μπορούν να προσφέρουν τα ελαστικά μας. Ο πρώτος είναι η κατάσταση του υλικού της γόμας, δηλαδή αν έχει ξεραθεί λόγω της πολυκαιρίας, με αποτέλεσμα να έχει χάσει τις ιδιότητές του. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται με το πέρασμα ενός διαστήματος περίπου τεσσάρων ετών, ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα.

Χρήσιμα: Τι σημαίνουν οι αριθμοί στις διαστάσεις ελαστικών;

Ο δεύτερος είναι η φθορά του πέλματος και το κατά πόσο έχουν υποχωρήσει οι αυλακώσεις του. Σε αυτή την περίπτωση, ο κατασκευαστής έχει φροντίσει να διευκολύνει τη διαδικασία ελέγχου με συγκεκριμένους δείκτες επάνω στο προφίλ του ελαστικού. Πρόκειται για τους δείκτες φθοράς στους οποίους είχαμε αναφερθεί εκτενώς σε άρθρο του παρελθόντος.

Πώς όμως θα εντοπίσουμε εύκολα τους δείκτες φθοράς στα ελαστικά; Ο κατασκευαστής έρχεται και πάλι να απλοποιήσει την διαδικασία τοποθετώντας σύμβολα στο προφίλ του ελαστικού, τα οποία είναι πολύ εύκολο να γίνουν αντιληπτά. Έτσι δεν θα χρειαστεί να ψάχνουμε την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα για να βρούμε τους δείκτες φθοράς. Στις περισσότερες περιπτώσεις συναντάμε το εικονιζόμενο σύμβολο “Χ”, το οποίο σημαίνει ότι σε αυτό ακριβώς το σημείο (από την πλευρά του πέλματος) θα βρίσκονται οι δείκτες φθοράς.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι σε κάποια ελαστικά, αντί για το “Χ”, ενδεχομένως να δείτε ένα τριγωνικό βελάκι, ή τα γράμματα TWI (προέρχονται από την ονομασία Tread Wear Indicator – Δείκτης Φθοράς Ελαστικού). Συνεπώς την επόμενη φορά που θα θελήσετε να ελέγξετε τα ελαστικά σας, δε θα χρειαστεί να ψάχνετε το πέλμα. Βρείτε στο προφίλ το σύμβολο που αναφέραμε και αυτό θα σας οδηγήσει στους δείκτες φθοράς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη