Όπως σας ενημερώσαμε και εδώ, το ελληνικό κράτος και ο γερμανικός όμιλος έδωσαν τα χέρια για μια συμφωνία που θα μεταμορφώσει την κινητικότητα στο μικρό πανέμορφο νησί του Αιγαίου, θα το ανάγει σε πρότυπο για σχετικές μελλοντικές εφαρμογές ευρείας κλίμακας και θα το καταστήσει και ενεργειακά αυτόνομο με την ηλεκτροδότηση του να πραγματοποιείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το μνημόνιο αυτής της σημαντικής συνεργασίας μεταξύ ενός ευρωπαϊκού κράτους και του VW Group, υπεγράφη σήμερα, 4 Οκτωβρίου, σε Wolfsburg και Αθήνα από τον Herbert Diess, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, και τον Κωνσταντίνο Φραγκογιάννη, Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών.
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις, η πρώτη φάση αυτού του φιλόδοξου project θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα έξι χρόνια και θα δει μια σειρά από μεγάλες αλλαγές να πραγματοποιούνται στην “Πεταλούδα του Αιγαίου”, όπως αλλιώς είναι γνωστή η Αστυπάλαια.
Διαβάστε επίσης: Ο Κώστας Στεφανής μας παρουσιάζει το ηλεκτρικό VW ID.3
“Οι πολιτικοί, οι επιχειρήσεις και η κοινωνία έχουν μια κοινή ευθύνη να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή. Ο μακροχρόνιος στόχος μας είναι η ουδέτερη κλιματικά κινητικότητα για όλους. Και με το project στην Αστυπάλαια πώς αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα σήμερα. Η ηλεκτρική κινητικότητα θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής, ενώ θα συνεισφέρει και σε ένα ουδέτερο από άνθρακα μέλλον.”, δήλωσε σχετικά ο Diess.
Από την πλευρά του ο Φραγκογιάννης δήλωσε: Αυτή είναι μια υπέροχη μέρα για την Αστυπάλαια, τα Δωδεκάνησα, το Αιγαίο Πέλαγος και ολόκληρη την Ελλάδα. Σήμερα λανσάρουμε το πρώτο πρόγραμμα “Smart Green Island” στη χώρα μας, το οποίο σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή για το μέλλον μας. Οι ηλεκτρικές μεταφορές και ένα ολιστικό, πράσινο και αειφόρο σχέδιο δράσης θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή των κατοίκων του νησιού. Σε συνδυασμό με ένα πρωτοποριακό σύστημα δημόσιων μεταφορών, μετατρέπουμε τις φουτουριστικές ιδέες σε πραγματικότητα. Σήμερα, η Ελλάδα δείχνει ότι είναι έτοιμη να υιοθετήσει πρωτοποριακές, καινοτόμες και εμβηλματικές επενδύσεις που οδηγούν την κοινωνία σε ένα άλλο επίπεδο διασύνδεσης, έξυπνης βιωσιμότητας και έμφυτης χρηστικότητας.”
Σχετικές δηλώσεις έκανε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος είπε: “Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να επιτύχουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να είναι η απάντηση σε κάθε ερώτημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα στενής συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Volkswagen Group. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που στοχεύει να καταστήσει το στόλο των οχημάτων του και την εταιρεία κλιματικά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050, σε συνεργασία μαζί μας, ένα ευρωπαϊκό έθνος σε πλήρη μετασχηματισμό.”
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές για το porject στην Αστυπάλαια, στο επίκεντρο του βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών του νησιού, η για να το θέσουμε πιο σωστά η αντικατάσταση του με ένα νέο που θα έχει στον πυρήνα του τα ηλεκτρικά οχήματα και θα βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων και της τεχνολογίας. Σε αυτό περιλαμβάνεται και μια υπηρεσία διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων που θα λειτουργεί όλο το χρόνο και θα ανεβάσει σε νέο επίπεδο την κινητικότητα που προσφέρει μέχρι τώρα η τοπική συγκοινωνία.
Διαβάστε επίσης: Αναδρομή στις επτά γενιές VW Golf GTI
Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να γίνουν και σε επίπεδο ενοικίασης οχημάτων με κάποιες από τις ιδιωτικές εταιρίες να μετατρέπονται επίσης σε εταιρίες car sharing, ενώ στο διαθέσιμο στόλο θα ενταχθούν εκτός από ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen, ηλεκτρικά ποδήλατα του ομίλου αλλά και τα ηλεκτρικά scooters της Seat. Με τις παραπάνω αλλαγές η Volkswagen στοχεύει να μειώσει δραματικά τον διαθέσιμο στόλο οχημάτων στο νησί αντικαθιστώντας 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με 1.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Στο δρόμο του εξηλεκτρισμού θα βρεθούν και τα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούνται από ιδιωτικές επιχειρήσεις αλλά και από δημόσιες υπηρεσίες, όπως είναι για παράδειγμα τα οχήματα της Αστυνομίας. Για να γίνει η άρτια ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού ο γερμανικός όμιλος θα εγκαταστήσει φορτιστές “Elli” σε όλη την Αστυπάλαια προσφέροντας συνολικά περίπου 230 σημεία φόρτισης, δημόσια αλλά και ιδιωτικά.
Στο porject περιλαμβάνεται και η σε μεγάλο βαθμό ενεργειακή αυτονόμηση της Αστυπάλαιας που προς το παρόν στηρίζεται σε ορυκτά καύσιμα για την ηλεκτροδότηση της. Σύμφωνα με το VW Group στο μέλλον το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι ολόκληρο, θα καλύπτεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στην προκειμένη περίπτωση από την ηλιακή και την αιολική.
Η ήπιας τουριστικής ανάπτυξης Αστυπάλαια των 1.300 κατοίκων και περίπου 72.000 επισκεπτών το χρόνο, είναι ένας ιδανικός τόπος για να εφαρμόσει ένας κατασκευαστής του μεγέθους της Volkswagen τα συνολικά σχέδια εξηλεκτρισμού του σε μικρή σχετικά κλίμακα και να αποκομίσει από αυτά πολύτιμες πληροφορίες για τις μελλοντικές του αποφάσεις, μέσα από ένα “πείραμα” που γίνεται ολοκληρωτικά σε πραγματικές συνθήκες.
Με τα στάδια του project να υλοποιούνται και μέσα από τις προσπάθειες της Volkswagen, θα δούμε στο μέλλον να παίρνουν σάρκα και οστά τα σχέδια των μεγάλων κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας που μετατρέπονται σιγά-σιγά από κατασκευαστές αυτοκινήτων σε εταιρίες κινητικότητας, όλα αυτά μάλιστα επί ελληνικού εδάφους! Οψόμεθα.