Κιβώτιο ταχύτητας και όχι… ταχυτήτων! Αυτό είναι το μέλλον

Μπορεί τα σύγχρονα κιβώτια ταχυτήτων να έχουν 7-8 σχέσεις, αλλά στην περίπτωση του VW ID.3 υπάρχει μόνο μία. Για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό άραγε;

Μπορεί στα νέα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες να βλέπουμε σύγχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με 7 ή 8 σχέσεις ή και παραπάνω, αλλά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Τρανό παράδειγμα το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3, το οποίο εξοπλίζεται με αυτό το μικροσκοπικό σασμάν που βλέπετε στη φωτογραφία (φυσικά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κιβώτιο μίας ταχύτητας).

Δείτε επίσης: Έρευνα Η.Π.Α. – Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που αντέχουν πάνω από 200.000 μίλια

Ακούγεται παράξενο, αλλά πρόκειται για ένα «κιβώτιο ταχύτητας», μιας και έχει μόλις μία σχέση. Η έξοδος του κινητήρα συνδέεται με ένα ελικοειδές γρανάζι που εξασφαλίζει σταθερή σχέση μετάδοσης 10x. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ελαχιστοποίηση των τριβών, μείωση του βάρους, αλλά και του θορύβου.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα –  Τα ακριβότερε αυτοκίνητα δεν προσέχουν τους πεζούς

Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID.3 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με 150 και 204 ίππους. Στροφάρει έως τις 16.000 σ.α.λ. και στη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του δίνει την τελική των 160 χλμ./ώρα. Επιπλέον, αξίζει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καν ξεχωριστή σχέση για την όπισθεν. Χρησιμοποιείται το ίδιο γρανάζι και απλά ο κινητήρας περιστρέφεται αντίστροφα.

VW ID.3: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού κοστίζει κάτω από…

Γιατί, όμως, είναι αποδοτικό ένα κιβώτιο με μόλις μία σχέση; Η απάντηση κρύβεται στην καμπύλη ροπής του ηλεκτροκινητήρα, η οποία διατηρείται στη μέγιστη τιμή της σε ένα πολύ ευρύ φάσμα στροφών. Αντίθετα, στους θερμικούς κινητήρες όπου η μέγιστη ροπή εμφανίζεται σε περιορισμένο εύρος, πρέπει να υπάρχουν πολλές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μόνο έτσι θα μπορεί ο οδηγός να λειτουργεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις στροφές μέγιστης ροπής.

Δείτε επίσης: Έτσι θα μοιάζει το νέο Nissan GT-R

Στην περίπτωση του VW ID.3, μέσα στο «καβούκι» του κιβωτίου εδράζεται και το διαφορικό. Το συγκεκριμένο σασμάν, όπως και όλα τα υπόλοιπα του ηλεκτρικού μοντέλου, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kassel στη Γερμανία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Είναι με διαφορά η δημοφιλέστερη μάρκα στην Ευρώπη! Δείτε την εταιρεία που πουλάει περισσότερο από την Toyota το 2025......
Ο μη κερδοσκοπικός εθελοντικός οργανισμός "Χαμόγελο του Παιδιού" θα κληρώσει ένα SUV στη Λαχειοφόρο Αγορά του με την υποστήριξη ελληνικής αντιπροσωπείας....
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Η κοινοπραξία RV Tech της Volkswagen και της αμερικάνικης Rivian έκλεισε έναν χρόνο ζωής και σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές με μοντέλα των Γερμανών....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα

Mercedes CLA τιμές στην Ελλάδα 2025

Νέα Mercedes CLA: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (+τιμές)

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν