Με το i Vision Dee που αποκαλύφθηκε στη γνωστή αμερικάνικη έκθεση στο Las Vegas των Ηνωμένων Πολιτειών, η BMW θέλει να μοιραστεί το όραμά της για το μέλλον της ψηφιακής εμπειρίας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ενός οχήματος.
Το i Vision Dee cocnept είναι ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους sedan, το οποίο μας αποκαλύπτει παράλληλα και μια νέα λιτή σχεδιαστική γλώσσα με το όνομά του να συμβολίζει σύμφωνα με τη BMW την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία (Digital Emotional Experience- Dee).
Διαβάστε επίσης: Νέο ορόσημο παραγωγής για την BMW Σειρά 7
Εκτός από τη σχεδίαση, στην οποία ενσωματώνονται και στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της εταιρείας highlight του concept αποτελούν το επόμενης γενιάς Head-Up-Display, το οποίο εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ και μιας δίνει μια γεύση από αυτά που θα δούμε στην επόμενη γενιά οχημάτων των Βαυαρών κα συγκεκριμένα στα μοντέλα της Neue Klasse, από το 2025 και μετά.
Εντυπωσιακή είναι και η τεχνολογία αλλαγής χρωμάτων που εξελίσσει η BMW και κάνει την εμφάνισή της στο αμάξωμα του νέου concept. Από την εναλλαγή του άσπρου και του μαύρου χρώματος που είδαμε στο iX Flow Featuring E Ink, η τεχνολογία των Βαυαρών έχει αναβαθμιστεί και μπορεί πλέον να αλλάξει έως και 32 χρώματα.
Διαβάστε επίσης – BMW M3 E30: Με αγωνιστικό DNA
Η επιφάνεια του αμαξώματος του BMW i Vision Dee χωρίζεται σε 240 τμήματα E Ink, καθένα από τα οποία ελέγχεται ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας σχεδίων και τη μεταβολή τους μέσα σε δευτερόλεπτα.
Η διαδικασία κοπής με λέιζερ που χρησιμοποιείται για το κόψιμο των μεμβρανών και ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού ελέγχου αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την E Ink. Η προσαρμογή αυτής της τεχνολογίας για καμπύλες επιφάνειες και ο προγραμματισμός των κινούμενων εικόνων (animations), αναπτύχθηκαν από τους μηχανικούς του BMW Group – επιτρέποντας μια μορφή εξατομίκευσης που είναι μοναδική στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, σύμφωνα με τους Βυαρούς.
Το BMW Mixed Reality Slider, σε συνδυασμό με το προηγμένο Head-up-Display, είναι το ψηφιακό highlight και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του BMW i Vision Dee. Χρησιμοποιώντας shy-tech αισθητήρες στον πίνακα οργάνων, οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν οι ίδιοι την ποσότητα του ψηφιακού περιεχομένου που θέλουν να βλέπουν στο προηγμένο Head-Up Display.
Η επιλογή πέντε βημάτων περιλαμβάνει από αναλογικές, μέχρι πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, περιεχόμενα του συστήματος επικοινωνίας και προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμα και την είσοδο σε εικονικούς κόσμους.
Σενάριο υποδοχής με φωνητικά και phygital εικονίδια
Η ψηφιακή εμπειρία ήδη ξεκινά έξω από το όχημα, με ένα εξατομικευμένο σενάριο υποδοχής που συνδυάζει γραφικά στοιχεία με φωτιστικά και ηχητικά εφέ. Οι προβολείς και η κλειστή μάσκα νεφρών της BMW σχηματίζουν επίσης ένα σύνηθες phygital (συγχώνευση φυσικού και ψηφιακού) εικονίδιο σε μια ομοιόμορφη επιφάνεια, επιτρέποντας στο όχημα να παράγει διαφορετικές “εκφράσεις προσώπου” και να επικοινωνεί με τους ανθρώπους. Το BMW i Vision Dee μπορεί επίσης να προβάλλει μια εικόνα του avatar του οδηγού στο πλαϊνό παράθυρο για να εξατομικεύσει περαιτέρω το σενάριο υποδοχής.
Στο εσωτερικό, η ψηφιοποίηση συμβαδίζει με τη λιτή χρήση υλικών, χειριστηρίων και οθονών, ώστε να διασφαλίζεται η συγκέντρωση της προσοχής στην ψηφιακή εμπειρία. Η αντισυμβατική σχεδίαση του τιμονιού, με την κεντρική κάθετη ακτίνα, δημιουργεί σημεία επαφής που ζωντανεύουν όταν ο οδηγός τα πλησιάζει ή τα αγγίζει, και μπορούν να λειτουργήσουν με την κίνηση του αντίχειρα. Αυτά τα phygital σημεία επαφής ελέγχουν την επιλογή του περιεχομένου που προβάλλεται στο παρμπρίζ και, μαζί με το Head-Up Display, υποστηρίζουν έτσι την αρχή “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”.
Να σημειωθεί ότι η BMW αναμένεται να δώσει περαιτέρω πληροφορίες και εικόνες της φιλοσοφίας οχημάτων Neue Klasse κατά τη διάρκεια του 2023.