Ειδικότερα και σε μια φθίνουσα, σε σύγκριση με το 2021, ευρωπαϊκή αγορά, λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και του αντίκτυπου που είχαν αυτά και στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Dacia κατάφερε να πούλησε 573.800 αυτοκίνητα, καταγράφοντας 6,8% αύξηση.
Διαβάστε επίσης – Ηλεκτρικό Dacia Spring: Με ισχυρότερο κινητήρα και νέα έκδοση
Παράλληλα, η ρουμάνικη εταιρεία έφτασε σε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο καθώς έφτασε τον αριθμό των 8 εκατομμυρίων πωλήσεων, από το 2004.
Οι αγορές που δραστηριοποιείται εμπορικά η Dacia συρρικνώθηκαν κατά 5,5% σε σχέση με το 2021 με την επίδοσή της να επιβεβαιώνει τη συνέπεια στις αρχές της, στο να προσφέρει δηλαδή την καλή σχέση τιμής/αξίας, καθώς η νέα της γκάμα κερδίζει περισσότερο έδαφος σε δημοφιλία μεταξύ των πελατών λιανικής.
Το 2022, η Dacia πέτυχε μερίδιο αγοράς ρεκόρ στην Ευρώπη, με 7,6%, στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων σε πελάτες λιανικής, ενισχύοντας τη θέση της για δεύτερη συνεχή χρονιά (έχοντας κατακτήσει μερίδιο 6,2% το 2021). Η μάρκα πέτυχε επίσης το μερίδιο ρεκόρ της τάξεως του 3,7% στις πωλήσεις επιβατικών και ελαφριών επαγγελματικών στην Ευρώπη (αύξηση 0,5% σε σχέση με το 2021) και 4,2% των πωλήσεων PC (αύξηση 0,7% σε σχέση με το 2021).
Διαβάστε επίσης – Νέα εποχή: Αυτό είναι το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Dacia
Η Dacia κέρδισε έδαφος στην Ευρώπη, με τους όγκους πωλήσεων των επιβατικών να εμφανίζονται κατά 15,4% αυξημένοι, παρά τη συρρίκνωση της αγοράς κατά 4%.
Στη Γαλλία, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά της Dacia, καταγράφηκαν 130.800 πωλήσεις ΙΧ των Ρουμάνων το 2022, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2021, και αυτό παρά την πτώση της αγοράς κατά 7,8%. Αυτή η επίδοση οδήγησε στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της Dacia κατά μία ποσοστιαία μονάδα, φθάνοντας στο 8,6%, κάτι που την έφερε για πρώτη φορά στην τρίτη θέση στην αγορά των επιβατικών.
Η Dacia πέτυχε μερίδιο πωλήσεων της τάξεως του 15,8% σε πελάτες λιανικής (αύξηση 1,3 μονάδες), πράγμα που σημαίνει ότι ένας στους έξι πελάτες λιανικής επέλεξε ένα μοντέλο Dacia το 2022.
Στη Γερμανία, μια αγορά που κυριαρχούν τα μικρομεσαία μοντέλα, η Dacia κατέγραψε την καλύτερη μέχρι σήμερα επίδοσή της, επιτυγχάνοντας αύξηση 50% στον όγκο πωλήσεων, με 60.300 οχήματα που πωλήθηκαν σε πελάτες λιανικής.
Αυτό το νούμερο αντιστοιχεί, για πρώτη φορά, σε πάνω από το 2% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών ΙΧ οχημάτων και στο 5% των πωλήσεων επιβατικών, σε πελάτες λιανικής. Η Dacia ξεπέρασε αρκετές καταξιωμένες μάρκες, καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη γερμανική αγορά λιανικής.
Στην Ελλάδα, η Dacia πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39,7% σε σχέση με το 2021, ενώ το μερίδιό της αυξήθηκε από το 2,3% το 2021, στο 3,0% τη χρονιά που μας πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο λιανικής της Dacia στην ελληνική αγορά αυξήθηκε από το 3,1% του 2021 στο 4,4% για το 2022.