Σύμφωνα με την BMW το εργοστάσιο στο Regensburg έγινε η πρώτη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων παγκοσμίως που χρησιμοποιεί μια ολοκληρωμένη, ψηφιοποιημένη και αυτοματοποιημένη διαδικασία για την επιθεώρηση, την επεξεργασία και τη σήμανση των βαμμένων επιφανειών των οχημάτων στην κανονική παραγωγή.
Διαβάστε επίσης: Αυτή η BMW M5 E39 κοστίζει πολύ περισσότερο από μία καινούργια
Ειδικότερα, τέσσερα ρομπότ βρίσκονται στον θάλαμο επεξεργασίας κάθε φορά, γύρω από ένα φρεσκοβαμμένο αμάξωμα και επεξεργάζονται την επιφάνεια του αμαξώματος: τρίβουν, εφαρμόζουν το στιλβωτικό, γυαλίζουν, αλλάζουν τα παρελκόμενα και αλλάζουν το γυαλόχαρτο με κάμερες παρακολουθούν την όλη διαδικασία.
Τα ρομπότ εργάζονται σε κάθε αμάξωμα εκεί που είναι απαραίτητο επειδή τα μικροσκοπικά στίγματα και τα εξογκώματα που μπορεί να εμφανιστούν μετά την εφαρμογή της τελικής βαφής, τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία σε κάθε όχημα.
Διαβάστε επίσης: Η BMW φέρνει το live ποδόσφαιρο στη νέα Σειρά 7
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται σύμφωνα με τη BMW μεγαλύτερη λειτουργική σταθερότητα, μικρότερος χρόνος παράδοσης και σταθερά υψηλό επίπεδο ποιότητας, όσον αφορά τις επιφάνειες του οχήματος.
Έπειτα τα δεδομένα που αποθηκεύονται στο cloud και επιτρέπουν επίσης τη βέλτιστη ανάλυση των όποιων προβλημάτων. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και στην επιθεώρηση και το τελικό φινίρισμα των αμαξωμάτων του ομίλου αποτελεί ένα ακόμη βήμα των Βαυαρών προς το ψηφιακό και έξυπνο συνδεδεμένο εργοστάσιο, γνωστό με την ονομασία iFactory.
Για να διασφαλιστεί ότι όλα λειτουργούν ομαλά, μία άλλη αυτοματοποιημένη διαδικασία προηγείται αυτού του σταδίου, που θεωρείται εδώ και καιρό η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία: Η αυτοματοποιημένη επιθεώρηση επιφανειών (Automated Surface Inspection) ξεκινά με τον εντοπισμό και την καταγραφή των χαρακτηριστικών που απαιτούν επεξεργασία μετά την εφαρμογή της τελικής επίστρωσης.
Στην αυτοματοποιημένη επιθεώρηση επιφανειών (Automated Surface Inspection), το σύστημα χρησιμοποιεί πρώτα ένα όργανο γνωστό ως εκτροπόμετρο για να εντοπίσει τα χαρακτηριστικά που αποκλίνουν.
Ενώ οι μεγάλες οθόνες προβάλλουν ασπρόμαυρα ριγέ μοτίβα στην επιφάνεια του οχήματος, οι κάμερες το σαρώνουν και ανιχνεύουν ακόμη και την παραμικρή απόκλιση στην ανακλαστική βαφή μέσω της αλλαγής στο ριγέ σχέδιο. Όπως ένα τέλεια εκπαιδευμένο μάτι, η κάμερα καταγράφει τις περιοχές που αποκλίνουν από το ιδανικό και μεταδίδει τα δεδομένα αυτά απευθείας στο συνδεδεμένο σύστημα ενός υπολογιστή.
Ο υπολογιστής αποθηκεύει την ακριβή θέση, το σχήμα και το μέγεθος των αποκλίσεων, δημιουργεί μια ψηφιακή τρισδιάστατη εικόνα από τα δεδομένα και την ταξινομεί βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. Με αυτόν τον τρόπο, όλες οι επιφάνειες του οχήματος επιθεωρούνται με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας για τον πελάτη, και αντιμετωπίζονται όπως απαιτείται.
Από τα δεδομένα που συλλέγονται, το σύστημα δημιουργεί ένα ξεχωριστό προφίλ για κάθε αμάξωμα, το οποίο χρησιμεύει στη συνέχεια ως βάση για την ανά περίπτωση επεξεργασία της επιφάνειας. Αυτό σημαίνει ότι κανένα ‘ψεγάδι’, όσο μικρό κι αν είναι, δεν μπορεί να διαφύγει της ανίχνευσης.
Ωστόσο, υπάρχουν όρια στη χρήση των ρομπότ. Για παράδειγμα, δεν μπορούν να επεξεργαστούν τα άκρα του αμαξώματος ή τα τελευταία χιλιοστά δίπλα στην πόρτα και άλλους αρμούς. Η τάπα πλήρωσης καυσίμου είναι επίσης πολύ εύθραυστη. Για το λόγο αυτό, υπάρχουν οι ειδικά εκπαιδευμένοι υπάλληλοι οι οποίοι προσθέτουν τις τελευταίες πινελιές και πραγματοποιούν τον τελικό έλεγχο του αμαξώματος.