Έχοντας πλήρη εικόνα της Alfa Romeo Tonale στις πιο “απλές” εκδόσεις των 130 και 160 ίππων, τώρα έφτασε η ώρα για την δοκιμή της κορυφαίας έκδοσης με την Plug-In υβριδική τεχνολογία και τους 280 ίππους. Μάλιστα, η ιδιαίτερη “γνωριμία” έγινε στην πλούσια εξοπλιστικά έκδοση “Veloce”. Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, λοιπόν, την Alfa Romeo Tonale Q4 που έφτασε πρόσφατα και στη ελληνική αγορά.
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, με το εμπρός τμήμα να “φωνάζει” από χιλιόμετρα μακριά ότι πρόκειται για μία Alfa Romeo. Η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα “Trilobo” δίνει το παρόν και σε αυτό το μοντέλο, ενώ στα άκρα συναντάμε τα “3+3” φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix. Οι όμορφες “νευρώσεις” του αμαξώματος δίνουν την ψευδαίσθηση ότι συνεχώς κινείται και… συνεχίζοντας προς το πλάι συναντάμε τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19 ιντσών. Είναι αυτές με τις πέντε στρογγυλές οπές, “telephone dial” τις ονομάζουν οι Μιλανέζοι, και στο εσωτερικό τους φιλοξενούνται οι κόκκινες, τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Στο πίσω μέρος “πρωταγωνιστεί” η LED λωρίδα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, αλλά και το όνομα της Tonale που απεικονίζεται στο κέντρο ολογράφως. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, όπως η αισθητή απόσταση από το έδαφος και τα σκουρόχρωμα τμήματα στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Μοναδικό στοιχείο που “μαρτυρά” την ύπαρξη Plug-In υβριδικής τεχνολογίας είναι η δεύτερη υποδοχή πλήρωσης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος της Alfa Romeo Tonale αγγίζει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 και το ύψος τα 1,6 μέτρα.
Εσωτερικό: Είναι “sportive” και δεν το κρύβει
Μπορεί στα περισσότερα C-SUV της αγοράς να δίνεται έμφαση στην πρακτικότητα και τους χώρους, αλλά στην περίπτωση της Alfa Romeo Tonale οι ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται δεν στάθηκαν εμπόδιο ώστε να γίνει τόσο “sportive” όσο ήθελαν οι δημιουργοί της. Οι επιβάτες περιβάλλονται από μία άκρως ποιοτική και καλαίσθητη καμπίνα. Στα περισσότερα τμήματα συναντάμε ποιοτικό φινίρισμα, ενώ δεν απουσιάζουν οι σπορ λεπτομέρειες. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει το κουμπί έναυσης του κινητήρα, υπάρχει μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων. Η σχεδίασή της έχει γίνει με τέτοιον τρόπο ώστε να παραπέμπει στους διπλούς, αναλογικούς “Cannocchiale” πίνακες οργάνων του παρελθόντος. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από την οθόνη πίσω από το τιμόνι στην οποία αναφερθήκαμε, με μέγεθος 12,25 ιντσών, και στην κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το έλεγχο του infotainment και όλων των επιμέρους συστημάτων. Εννοείται πως δεν θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και στα σταθερά, μεταλλικά paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά και στα αλουμινένια πεντάλ.
Αναφορικά με τους χώρους, στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, οι οποίες είναι ιδιαίτερα πρακτικές, όπως για παράδειγμα οι “τσέπες” στις πόρτες και ο χώρος κάτω από τον “τεμπέλη”. Λίγο πιο μπροστά συναντάμε την θέση ασύρματης φόρτισης, αλλά και μία υποδοχή που θα βολέψει ένα μικρό μπουκαλάκι νερού. Στην πίσω σειρά καθισμάτων, δύο ενήλικες επιβάτες θα βολέψουν πολύ άνετα το κεφάλι και τα πόδια, ανεξαρτήτου αναστήματος. Όσο για τις αποσκευές, η Alfa Romeo ανακοινώνει 500 λτ. όγκο αποσκευών, ο οποίος ωστόσο στην Plug-In υβριδική έκδοση μειώνεται στα 385 λτ. (1.430 λτ. στην διθέσια διάταξη).
Κινητήρας: Με συνδυαστική ισχύ 280 ίππων και 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2″
Πάμε και στο υβριδικό σύστημα της ισχυρότερης Alfa Romeo Tonale Q4. Κάτω από το καπό της κρύβεται ένα turbo, τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης με ισχύ 180 ίππων. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 280 ίππους (μέγιστη ροπή θερμικού μοτέρ τα 270 Nm και ηλεκτροκινητήρα τα 250 Nm). Κάπως έτσι, η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς, μέσω αυτόματου σασμάν με έξι σχέσεις. Την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15,5 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. σύμφωνα με την Alfa Romeo. Εμείς, στην διάρκεια της δοκιμής καταφέραμε να διανύσουμε 55 χιλιόμετρα. Αναφορικά με την πλήρης φόρτιση της μπαταρίας, αυτή διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή που υποστηρίζει έως και 7,4kW ισχύος.
Όσο για την κατανάλωση, ξεκινώντας με πλήρως φορτισμένη μπαταρίας, για τα πρώτα 100 χλμ. ο οδηγός θα δει μία μέση τιμή της τάξης των 4,2 λτ./100 χλμ. (1,1-1,4 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία). Με άδεια μπαταρία, η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 8,8 λτ./100 χλμ. Όσο για τις επιδόσεις, η Alfa Romeo Tonale Q4 που ξεπερνά οριακά τα 1.800 κιλά, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 206 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα κινούμενη αμιγώς ηλεκτρικά).
Στην πράξη: Γνήσια Alfa με μοναδικό ψεγάδι… το βάρος!
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο των μοντέλων της Alfa Romeo είναι ότι μπορούν να σε “πείσουν” ότι διαφέρουν από τον ανταγωνισμό. Πίσω από το τιμόνι της Alfa Romeo Tonale, ο οδηγός αντιλαμβάνεται και αναγνωρίζει κατευθείαν όλα εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε μία “γνήσια” Alfa Romeo. Αρχικά, είναι το τιμόνι αυτό που “μαρτυρά” ότι πρόκειται για ένα μοντέλο της ιταλικής εταιρείας. Μπορεί να το ήθελα ελαφρώς πιο βαρύ σε αίσθηση, αλλά η πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό και η ακρίβεια με την οποία “εκτελεί” τις εντολές είναι μοναδική για τα δεδομένα ενός SUV. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για το πιο “άμεσο” τιμόνι στην κατηγορία των C-SUV, όπως σας είχαμε ενημερώσει με κείμενό μας. Πέρα από το σύστημα διεύθυνσης, η κορυφαία οδική συμπεριφορά εξασφαλίζεται και με το άκαμπτο πλαίσιο, το οποίο “μοιράζει” τέλεια το βάρος του στους δύο άξονες. Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται ούτε για τα φρένα, με την Brembo να συμβάλλει με τον καλύτερο τρόπο στη δημιουργία ενός εξαιρετικού συνόλου, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί “πολιτισμένα”, παρά την ύπαρξη ελαστικών με πολύ χαμηλό προφίλ.
Τρία προγράμματα οδήγησης
-Dynamic: στοχεύει στη μέγιστη απόδοση και των δύο κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα ακόμα πιο άμεση απόκριση των χειριστηρίων.
-Natural: βελτιστοποιεί τη λειτουργία για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στο θέμα της απόδοσης.
-Advance Efficiency: ρυθμίζει το σύστημα με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανικό για την κίνηση σε αστικές συνθήκες.
Επιπλέον, υπάρχει και το κουμπί “E-Save”, το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας και από τον κινητήρα (πέραν της ανάκτησης).
Στο ταμείο
Η Plug-In υβριδική Tonale ξεκινά στην Ελλάδα από τα 51.635 ευρώ (έπειτα από προωθητική ενέργεια), ενώ η κορυφαία έκδοση Veloce της δοκιμής κοστίζει 58.100 ευρώ (έπειτα από προωθητική ενέργεια). Όλες οι εκδόσεις της Tonale καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως και 160.000 χλμ. (8ετής έως 160.000 χλμ. για τη μπαταρία του plug-in hybrid συστήματος).