Η νέα BMW R 1300 GS Adventure έρχεται για να ολοκληρώσει την γκάμα της adventure μοτοσυκλέτας των Βαυαρών ως η πιο ταξιδιωτική έκδοση μεταξύ των δύο με ενισχυμένη τη δυνατότητά της στα μακρινά και πολύωρα ταξίδια.
Διαβάστε επίσης – BMW Motorrad: Οι νέες αναβαθμίσεις των μοτοσυκλετών της
Η νέα R 1300 GS Adventure διαφοροποιείται σημαντικά σχεδιαστικά έναντι της R 1300 GS με κεντρικό στοιχείο το αλουμινένιο ρεζερβουάρ καυσίμου των 30 λίτρων, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό ακάλυπτο. Το μεγάλο εξωτερικό του κέλυφος χρησιμεύει ως φορέας αποσκευών και γι’ αυτό το λόγο έχουν βιδωθεί τρία στοιχεία έδρασης στα επάνω καλύμματα του ρεζερβουάρ, για εύκολο ανεφοδιασμό και άμεση πρόσβαση στη θήκη φόρτισης smartphone.
Αυτή η έξυπνη λύση προσφέρει υποδοχές έδρασης αποσκευών αλλά και μια έξυπνη βάση με ταχυσυνδέσμους για το tank bag των 12 λίτρων με αδιάβροχη εσωτερική τσάντα και εξωτερικά σακίδια που προσφέρονται ως αξεσουάρ.
Διαβάστε επίσης: Νέες “αφρικάνικες” εκδόσεις για τις R 1300 GS και F 900 GS (+video)
Το μεγάλο πλάτος του ρεζερβουάρ παρέχει αποτελεσματική προστασία από τις καιρικές συνθήκες σύμφωνα με την BMW όπως και η μεγάλη ζελατίνα, σε συνδυασμό με τους δύο μεγάλους διαφανείς ανεμοθώρακες και εξασφαλίζει ησυχία και άνεση. Οι θήκες αριστερά και δεξιά από τα καλύμματα του ρεζερβουάρ είναι επίσης στάνταρ. Με την αντιολισθητική τους επένδυση προσφέρονται για την αποθήκευση διαφόρων εξαρτημάτων που είναι χρήσιμα κατά τη διάρκεια των στάσεων.
Οι στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις Dynamic Suspension Adjustment (DSA) συνδυάζουν τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με μια αντίστοιχη ρύθμιση για τη σκληρότητα του ελατηρίου- ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς. Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου.
Οι νέες λειτουργίες adaptive vehicle height control και vehicle height control comfort διατίθεται από το εργοστάσιο ως προαιρετικός εξοπλισμός. Με τον προσαρμοζόμενο έλεγχο της απόστασης από το έδαφος, η νέα R 1300 GS προσφέρει πλήρως αυτόματη ρύθμιση του ύψους της ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Το ύψος της μοτοσικλέτας χαμηλώνει κατά 30 χλστ. όταν είναι σταματημένη και σε χαμηλές ταχύτητες.
Η R 1300 GS Adventure μπορεί επίσης να εφοδιάζεται με το προαιρετικό σύστημα adaptive vehicle height control comfort για πιο μικρόσωμους αναβάτες ή για άνετη προσβασιμότητα και ακόμα πιο εύκολους χειρισμούς. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του vehicle height control αλλά το στάνταρ ύψος είναι 20 χλστ. χαμηλότερο.
Διαφοροποιήσεις στον boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ. δεν υπάρχουν με την ισχύ να βρίσκται στους 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και τη ροπή στα 149 Nm στις 6.500 σ.α.λ. Αυτό τον καθιστά μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer ευρείας παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW.
Το νέο σύστημα Automated Shift Assistant (ASA) είναι διαθέσιμο στην adventure των Βαυαρών και προσφέρει αυτοματοποίηση του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων, χωρίς να θυσιάζεται η δυναμική της αλλαγής ταχυτήτων. Το Automated Shift Assistant (ASA) θα είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετική επιλογή στην BMW R 1300 GS από το 2025.
Παράλληλα, η βασική έκδοση διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding mode. Τα προφίλ “Rain” και “Road” επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες. Με το “Eco” mode είναι δυνατή η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το νέο προφίλ “Enduro” εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία εκτός δρόμου.
Η νέα R 1300 GS Adventure είναι ήδη εξοπλισμένη με το Dynamic Cruise Control (DCC) με λειτουργία πέδησης στον βασικό εξοπλισμό. Το Riding Assistant προσφέρει πολλές περισσότερες λειτουργίες ως προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο. Αποτελείται από τα στοιχεία Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning και το νέο Rear End Collision Warning (RECW). Το νέο σύστημα Rear End Collision Warning (RECW) επισημαίνει μία επικείμενη οπίσθια σύγκρουση, αναβοσβήνοντας τα αλάρμ με μεγαλύτερη συχνότητα.