Το πρώτο υβριδικό που “πάτησε” Ευρώπη – Κι όμως δεν ήταν το Toyota Prius

Τα πρώτα χρόνια της υβριδικής τεχνολογίας έχουν ταυτιστεί με το Toyota Prius! Άλλο ήταν όμως το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που ήρθε στην Ευρώπη...
Honda Insight

Μπορεί η υβριδική τεχνολογία να μας ακούγεται αρκετά σύγχρονη, αλλά είναι γεγονός που υπάρχει στο προσκήνιο εδώ και περίπου 25 χρόνια. Ίσως να θεωρείται ότι το Toyota Prius είναι το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που “πάτησε” στην Ευρώπη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα πρωτεία σε αυτόν τον άτυπο αγώνα τεχνολογίας ανήκουν στην Honda και ο λόγος ονομάζεται Honda Insight!

Δείτε επίσης: Το εμβληματικό μοντέλο της Honda που επιστρέφει – Έρχεται ως υβριδικό στην Ευρώπη

Όπως ανέφερε η Honda σε πρόσφατο δημοσίευμα με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών υβριδικής τεχνολογίας, το Honda Insight ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που ήρθε στην ευρωπαϊκή αγορά το μακρινό 1999. Από την άλλη, το Toyota Prius, ναι μεν ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1997, αλλά κάτι τέτοιο έγινε μόνο στην Ιαπωνία. H έλευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά πραγματοποιήθηκε το 2000.

Το Honda Insight διέθετε έναν 3κύλινδρο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ η κίνηση περνούσε στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με 5 σχέσεις. Κάπως έτσι, η ισχύς άγγιζε μόλις τους 69 ίππους και η ροπή τα 92 Nm. Αποτέλεσμα ήταν το αμάξωμα των 820 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

“Έκαιγε” 3,4 λτ./100 χλμ.
Μπορεί οι επιδόσεις να μην ήταν το δυνατό του στοιχείο, αλλά το Honda Insight λανσαρίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά σαν ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση μόλις 3,4 λτ./100 χλμ., ενώ η Honda έκανε λόγο για μόλις 80 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, επίδοση καλύτερη από οποιονδήποτε κινητήρα diesel μαζικής παραγωγής της εποχής.

Ακόμα μία εντυπωσιακή επίδοση για το μακρινό 1999 ήταν η αεροδυναμική συμπεριφορά, με το Honda Insight να πετυχαίνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd= 0,25. O αριθμός που αναφέραμε του έδωσε τότε τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με άνοδο έκλεισε στις ταξινομήσεις η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας στο 10μηνο της χρονιάς με 10 εταιρείες να κερδίζουν την προτίμηση του κοινού....
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
O Soichiro Honda είχε όραμα, δεν αρκέστηκε απλώς στο να είναι ένας καλός μηχανικός και να κατασκευάζει πιστόνια για την Toyota... και έτσι έφτασε στην...
Το ιαπωνικό SUV ξεχώρισε με την χαμηλή κατανάλωση και την κορυφαία πρακτικότητα! Δείτε τις εντυπώσεις μας, αλλά και το video......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen Racing Formula E 2025 Brazilia

Formula E: Ντεμπούτο με βάθρο για αυτόν τον κατασκευαστή

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε