Σύμφωνα με τη BMW στο εργοστάσιο του ομίλου στο Regensburg της Γερμανίας μπορεί ήδη να δει κανείς από σήμερα σε εικονική μορφή πώς θα είναι το εργοστάσιο σε λίγα χρόνια από τώρα.
Διαβάστε επίσης: Η εποχή που η Mercedes κατασκεύαζε… αμαξώματα για την BMW!
Αρκετά χρόνια πριν από την επίσημη έναρξη της μαζικής παραγωγής των μοντέλων που θα απαρτίζουν την γκάμα της Neue Klasse, ο εικονικός σχεδιασμός των νέων γραμμών παραγωγής βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη, τη στιγμή που στο φυσικό εργοστάσιο εξακολουθούν να κατασκευάζονται οι τρέχουσες BMW X1 και X2.
Το project αποτελεί μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που υλοποιείται στον τομέα συναρμολόγησης οχημάτων, στο συγκεκριμένο εργοστάσιο των Βαυαρών το οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε ολόκληρη την εταιρεία το “3D human simulation”.
Διαβάστε επίσης: Νέα γενιά για το παγκόσμιο best seller της BMW – Οι τιμές του στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τηn BMW αυτό της επιτρέπει να χαρτογραφήσει εικονικά τις μελλοντικές δομές παραγωγής σε ένα ψηφιακό δίδυμο, αλλά και να προσομοιώσει το προσωπικό που θα εργάζεται στο μέλλον στις γραμμές συναρμολόγησης. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι μελλοντικές ροές εργασίας και οι επιμέρους λειτουργίες στη γραμμή συναρμολόγησης του Regensburg μπορούν να χαρτογραφηθούν εικονικά και να δοκιμαστούν πολύ πριν το λανσάρισμα των νέων μοντέλων.
Ο ψηφιακός σχεδιασμός του εργοστασίου επιτρέπει στην BMW να μειώσει τον φόρτο εργασίας και να επιταχύνει τα λανσαρίσματα οχημάτων στο μέλλον με την “digital-first” προσέγγιση για την επικύρωση και τη βελτιστοποίηση πολύπλοκων συστημάτων παραγωγής να αφορά όλο το δίκτυό.
Όλα βασίζονται στην NVIDIA Omniverse Enterprise, μια πλατφόρμα για τη δημιουργία και τη λειτουργία τρισδιάστατων βιομηχανικών metaverse εφαρμογών, για την εκτέλεση προσομοιώσεων με ψηφιακά δίδυμα.
Μέχρι σήμερα, το “3D human simulation” στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg περιλαμβάνει ένα πλήρες τμήμα της γραμμής παραγωγής με 41 κύκλους λειτουργίας, καλύπτοντας έναν χώρο συναρμολόγησης επιφάνειας άνω των 1.000 τ.μ. Η ρεαλιστική προσομοίωση των λειτουργιών στη μελλοντική διάταξη του εργοστασίου επιτρέπει ήδη από σήμερα την ανάπτυξη αποτελεσματικών προδιαγραφών όσον αφορά τους κύκλους εργασίας καθώς και τη διεξαγωγή αναλύσεων για την εργονομία που παρέχουν με γνώμονα την υγεία των εργαζομένων.
Για παράδειγμα, αν το λογισμικό ανιχνεύσει ότι ένας εικονικός εργαζόμενος πρέπει να σκύψει πολύ χαμηλά ή να σηκώσει κάτι που είναι πολύ βαρύ για να μπορέσει να ολοκληρώσει μια εργασία, τότε αυτό συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο και έτσι μπορούν να γίνουν αλλαγές στη γραμμή παραγωγής πριν ακόμη την υλοποίησή της.
Το “3D human simulation” χρησιμεύει επίσης ως εργαλείο εκπαίδευσης και ενημέρωσης για τους εργαζόμενους που βλέπουν έτσι τους μελλοντικός τους χώρους εργασίας. Γι’ αυτό τον σκοπό έχει δημιουργηθεί ένα εικονικό δωμάτιο όπου οι εργαζόμενοι από τη συναρμολόγηση οχημάτων στο Regensburg μπορούν να φορούν τα γυαλιά VR για να εξερευνήσουν εικονικά τη μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και να δουν λεπτομέρειες από κοντά, αν χρειαστεί.
Οι εργαζόμενοι μπορούν επίσης να εξασκηθούν σε συγκεκριμένους κύκλους εργασιών και να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, δουλεύοντας μαζί με εικονικούς “συναδέλφους”.