Ο νέος V3 κινητήρας της Honda παρουσιάστηκε υπό τη μορφή concept και αυτή η στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη για να τοποθετηθεί στο μέλλον σε μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού της ιαπωνικής εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Νέα Honda NT1100 – Με αλλαγές σε σχεδίαση, ηλεκτρονικά και βελτιωμένο μοτέρ
Αυτός είναι ο πρώτος V3 της Honda έπειτα από σχεδόν 40 χρόνια με τους Ιάπωνες να έχουν τότε στην παραγωγή το δίχρονο NS400R μόνο που τώρα το μοτέρ είναι τετράχρονο και φέρνει μαζί του τον πρώτο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή στον κόσμο των μοτοσυκλετών.
Το μοτέρ είναι υγρόψυκτο με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 75 μοίρες και έχει σχεδιαστεί για να είναι πολύ μικρός σε διαστάσεις, με τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή να ενισχύει την απόδοση του ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας χωρίς να χρειάζεται να παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο.
Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη για το νέο Honda Forza 750 (+video)
Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται σημαντική αύξηση της ροπής στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας άμεσα και άσχετα από τις στροφές του τετράχρονου κινητήρα χωρίς τη γνωστή υστέρηση που παρουσιάζουν τα συμβατικά turbo συστήματα και θα μπορούσαν να κάνουν τη συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας προβληματική.
Παράλληλα ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, λόγω των μικρών διαστάσεών του αλλά και γιατί δεν χρειάζεται ψύξη, δίνει μεγάλη ελευθερία στους σχεδιαστές να τον τοποθετήσουν στον κινητήρα χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο ανάμεσα στους κυλίνδρους.
Η εξέλιξη του μοτέρ θα συνεχιστεί ώστε να φτάσει να μπει σε μοτοσυκλέτα παραγωγής -δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον κυβισμό και την απόδοσή του- με τους Ιάπωνες να έχουν την πρόθεση να το τοποθετήσουν σε μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών. Ήδη ο κινητήρας που παρουσιάστηκε στην EICMA μέσα σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα με μονόμπρατσο ψαλίδι και ανεστραμμένο πιρούνι, το οποίο προμηνύει μια νέα σπορ μοτοσυκλέτα από τη Honda.