Αποκλειστικό: Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στα νέα WRC

Οι διεργασίες σχετικά με τους νέους κανονισμούς του WRC από το 2022 είναι πυρετώδεις, με τη FIA και τις ομάδες να βρίσκονται σε διαβουλεύσεις. Έχουμε το ρεπορτάζ με πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για το τι μέλλει γενέσθαι!

Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, το WRC κινείται σε… υβριδικούς ρυθμούς ενόψει του 2022. Αυτό, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ράλι στη FIA, Yves Matton. Η αρχική πληροφόρηση προέβλεπε χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στις ειδικές διαδρομές, ενώ το υβριδικό μέρος του αγωνιστικού θα ενεργοποιούνταν στις απλές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του www.traction.gr όμως, αυτό θα διαφοροποιηθεί. Συγκεκριμένα, από το 2022 τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC θα διαθέτουν σύστημα το οποίο μοιάζει με εκείνο των μονοθεσίων στην F1. Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένας ηλεκτροκινητήρας θα προσφέρει περισσότερη δύναμη στους τροχούς. Το σύστημα MGU-K, αντίστοιχο με εκείνο που χρησιμοποιείται στην F1, θα είναι συνδεδεμένο στον κινητήρα. Τα νέα WRC θα εφοδιάζονται με μπαταρία χαμηλής τάσης -ενώ στην F1 η μπαταρία είναι υψηλής τάσης- στην οποία θα συσσωρεύεται θερμική ενέργεια κατά το φρενάρισμα.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, αυτή τη στιγμή οι συζητήσεις μεταξύ FIA και ομάδων καταλήγουν πως ο ηλεκτροκινητήρας θα έχει ισχύ 100 kW, δηλαδή περίπου 136 ίππων, η οποία θα αθροίζεται με εκείνη του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αν και υπήρξαν φήμες πως η ισχύς του βενζινοκινητήρα θα μείνει αμετάβλητη στους 380 ίππους, το σημείο αυτό δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί. Εφόσον συμβεί το παραπάνω, η συνολική ισχύς του κινητήρα θα ξεπερνά τους 510 ίππους, αριθμός που φαίνεται αρκετά μεγάλος. Έτσι, πιο πιθανό μοιάζει το άθροισμα της ισχύος των δύο κινητήρων, να είναι 380 ίπποι. Η συνολική ισχύς μπορεί να διατηρηθεί σταθερή, εφόσον μειωθεί εκείνη του βενζινοκινητήρα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με περιορισμό στο στόμιο του τούρμπο, που τώρα έχει διάμετρο 36 χιλιοστών, είτε με μείωση της ροής καυσίμου στον κινητήρα.

Ακόμη, θεωρείται πολύ πιθανό η κατασκευή του ηλεκτροκινητήρα να γίνεται από εξωτερικό προμηθευτή, ώστε να μειωθεί το κόστος. Επιπλέον, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως, αν και δεν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση, ο ηλεκτροκινητήρας θα παρέχει στα αγωνιστικά, αυτονομία περίπου 10 χιλιομέτρων στις απλές διαδρομές. Στις σκέψεις των ανθρώπων της FIA, οι οποίοι βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές, είναι και το άνοιγμα του segment. Δηλαδή, κάθε ομάδα θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιο μοντέλο επιθυμεί, ανεξαρτήτως μεγέθους, κάτι που με τους τωρινούς κανονισμούς, δεν ισχύει. Μια ακόμη σκέψη που υπάρχει, αφορά στη θέσπιση σωληνωτών σασί, τα οποία προσφέρουν σαφώς μειωμένο βάρος, ωστόσο εκτοξεύουν το κόστος.

Οι νέοι κανονισμοί θα ορίσουν εν πολλοίς, το μέλλον του WRC. Οι Citroen, Hyundai και Toyota εμφανίζονται θετικές ως προς τα προαναφερθέντα, ενώ γίνονται προσπάθειες το κόστος να διατηρηθεί όσο πιο χαμηλά γίνεται, ώστε να μην επηρεαστεί η συμμετοχή της M-Sport του Malcolm Wilson. Ο οποίος πάντως, “γλυκοκοιτάζει” προς τη Ford, η οποία δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, οπότε ίσως είναι θετική σε μια πιο “δυναμική” εμπλοκή.

Επιπλέον, φήμες θέλουν τη Mitsubishi να ετοιμάζει την εμπλοκή της στο WRC από το 2022. Ακόμη, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, έχει τονίσει πως θα ήθελε να δει τη Subaru (μερίδιο της οποίας ανήκει στην Toyota) να επιστρέφει στο WRC. Τέλος, η στροφή του θεσμού στα υβριδικά, ανοίγει την πόρτα της επιστροφής και στην VW, η οποία πρόσφατα πήρε εμμέσως, αν και δεν εμπλέκεται ενεργά, θέση σχετικά με τους νέους κανονισμούς, δια στόματος Sven Smeets. Ο Βέλγος team manager, είχε μιλήσει το καλοκαίρι το 2018 για την ανάγκη το WRC να κάνει ένα τεχνολογικό βήμα, κάτι που φαίνεται πως θα συμβεί. Λέτε οι δηλώσεις του να μην είχαν απλά, εγκυκλοπαιδική σημασία;

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της FIA, οι προτεινόμενοι κανονισμοί θα παραδοθούν στις ομάδες τον ερχόμενο Ιούνιο, ώστε να έχουν διαμορφωθεί οριστικά μέχρι το τέλος του 2019.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο μοντέλο της Toyota είναι ήδη διαθέσιμο και συνοδεύεται από εγγύηση 11 ετών ή 1.000.000 χλμ. Δείτε που θα βρίσκεται μέχρι τις 28/12......
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η γαλλική εταιρεία έκανε μια πολύ δυναμική αρχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Fomrula E με τον οδηγό της να ανεβαίνει στο βάθρο στην πρώτη της...
Είναι με διαφορά η best seller μάρκα της Ελλάδας για το 2025! Στα 100 νέα αυτοκίνητα, σχεδόν τα 16 είναι δικά της......
Δείτε το επίσημο trailer του 4ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ