Πετρελαιοκίνηση: Το τέλος που δεν θα έρθει

Το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης κάθε χρόνο στις αρχές του Μάρτη σηματοδοτεί την έναρξη της γιορτής των εκθέσεων, στις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκθέτουν νέα μοντέλα, ιδέες σε μορφή concept και τεχνολογίες γύρω από την εξέλιξη.

Είχα την τύχη να βρεθώ και πάλι στη Γενεύη και να ενημερωθώ για ό,τι καινούργιο έρχεται, από πλευράς τόσο σχεδιασμού όσο και τεχνολογιών. Πλησιάζοντας ημερολογιακά στις νέες απαιτητές προδιαγραφές σχετικά με την επιπλέον μείωση των ρύπων, οι εταιρείες δείχνουν τον δρόμο που σκοπεύουν να ακολουθήσουν, ελπίζοντας η δική τους ιδέα να επικρατήσει στην αγορά.

Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έρχεται διαρκώς πιο κοντά, έχοντας όμως ακόμη δρόμο να διανύσει όσον αφορά τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης και την αύξηση της αυτονομίας. Σε αυτούς τους δύο τομείς οι εταιρείες προσπαθούν σκληρά. Το υδρογόνο έχει δικούς του υποστηρικτές, όπως και η ιδέα του plug-in hubrid.

Υπάρχουν όμως και κατασκευαστές, όπως η Mazda για παράδειγμα, που έχουν δισταγμούς σχετικά με τη λύση της ηλεκτροκίνησης και πιστεύουν ακράδαντα πως δεν έχει έρθει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι έχουν την ικανότητα να κρατούν ζωντανή την έννοια «fun to drive». Η τεχνολογία που εξελίσσει η Mazda ακούει στο όνομα SkyActive και έχει διάφορα στάδια εξέλιξης με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και φυσικά των ρύπων.

Το 2020 θα ξεκινήσουν οι κινητήρες SkyActive δεύτερης γενιάς και πέντε χρόνια αργότερα θα είναι έτοιμη η τρίτη γενιά εξέλιξης, που θα μειώσει την κατανάλωση κατά περίπου 30% και έπεται συνέχεια. Αν και η Mazda είναι ένας πολύ μικρός κατασκευαστής, εν τούτοις δείχνει να μην θέλει να παραδοθεί αμαχητί στην ηλεκτροκίνηση και στις υπόλοιπες τεχνολογίες.

Ανακοίνωσε τα σχέδιά της και έδωσε υπόσχεση να κάνει τόσο τους βενζινοκινητήρες όσο και τους πετρελαιοκινητήρες ακόμη πιο αποτελεσματικούς από ό,τι σήμερα, με την κυκλοφορία του SkyActiv-X. Ιδιαίτερα τους πετρελαιοκινητήρες με πολύ χαμηλότερες καταναλώσεις και πολύ καλύτερες εκπομπές ρύπων. Σε επιβεβαίωση της παραμονής των πετρελαιοκινητήρων στην παραγωγή ήρθε και η πρόταση της Mercedes για plug-in hubrid σε συνδυασμό με κινητήρα πετρελαίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Mercedes δημιουργεί την ψηφιακή εμπειρία αγοράς, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και πραγματικό οικονομικό όφελος σε όσους κάνουν το επόμενο βήμα με ένα κλικ!...
Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....
Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Ένα SUV που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα προσφέροντας 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό! Δείτε τη νέα γενιά της Mercedes GLB......
Είναι ήδη διαθέσιμη ως ηλεκτρική και σύντομα θα προσφέρεται και ως "ανοιχτή"! Δείτε τις πρώτες εικόνες της Mercedes G-Class Cabriolet......
Η νέα γενιά της Mercedes CLA είναι πλέον διαθέσιμη και στο ελληνικό κοινό, σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Δείτε τις τιμές της....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αυτοκίνητο της Χρονιάς

Αυτό είναι το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” για την Ελλάδα – Ξεκινά από 16.990 ευρώ

υβριδικά Opel

Ένα στα δύο νέα μοντέλα είναι υβριδικό – Ποια εταιρεία δίνει όφελος έως 4.000 ευρώ

ακριβότερα διόδια

Τα ακριβότερα διόδια στην Ελλάδα για το 2026 – Από τα 3,80 αυξάνονται στα 4,70 ευρώ