Ακούγεται σαν ψέμα, αλλά η είδηση είναι πέρα για πέρα αληθινή! Ένα νέο, 100% ελληνικό hypercar, είναι έτοιμο να περάσει στην παραγωγή. Σε μερικούς μήνες το «Chaos», όπως ονομάζεται, θα βρίσκεται στην έκθεση της Γενεύης. Επικοινωνήσαμε με τον Διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «Spyros Panopoulos Automotive», Σπύρο Πανόπουλο, και σας παρουσιάζουμε με κάθε λεπτομέρεια αυτό το μηχανολογικό επίτευγμα.
Δείτε στο video: Η “Papadakis Racing”… γδύνει τη νέα Toyota Supra
Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, όταν μία ομάδα εννέα ατόμων, ένωσε τις δυνάμεις της. Η τεχνογνωσία υπήρχε, με αποτέλεσμα σήμερα να μιλάμε για την ολοκλήρωση ενός διθέσιου ελληνικού hypercar, με καινοτομίες που θα ζήλευαν οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη. Προσοχή, δεν πρόκειται για κάποιο concept car, αλλά για το πρώτο αντίτυπο του μοντέλου παραγωγής.
Διαβάστε επίσης: Η ελληνική εταιρεία λιπαντικών που ξεπέρασε τα σύνορα της χώρας μας
Όλα τα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα «in house» στη μονάδα της ελληνική εταιρείας, από τον κινητήρα μέχρι τις δαγκάνες των φρένων. Το σασί είναι monocoque και κατασκευάστηκε εξ΄ολοκλήρου από Zylon. Είναι ένα εξαιρετικά ανθεκτικό και άκαμπτο υλικό που χρησιμοποιείται κατά κόρον στη Formula 1. Τα κυριότερα μέρη του αμαξώματος, όπως τα φτερά, το καπό και ο “ουρανός” δημιουργήθηκαν από ανθρακονήματα. Επιπλέον, έγινε εκτεταμένη χρήση μαγνησίου και τιτανίου σε ψαλίδια και ακρόμπαρα.
Δείτε επίσης: Τι θα γίνει με το Suzuki Jimny στην Ελλάδα;
“Δεν είμαι σε θέση να αποκαλύψω τον συντελεστή οπισθέλκουσας του Chaos, αλλά μπορώ να σας ξεκαθαρίσω ότι δοκιμάστηκε για πολλές ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα υπό κλίμακα 1:10”, ανάφερε χαρακτηριστικά ο Σπύρος Πανόπουλος όταν τον ρώτησα για την αεροδυναμική μελέτη…
Κάπου εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι σχεδόν όλα τα εξαρτήματα από το ελληνικό hypercar πέρασαν από τη καινοτόμα διεργασία της «Ανάπλασης». Πρόκειται για μία τεχνολογία κατά την οποία γίνεται μελέτη του αντικειμένου. Στη συνέχεια αφαιρείται η περιττή μάζα χωρίς να αλλοιώνονται οι μηχανικές ιδιότητες. Έτσι, το τελικό προϊόν μπορεί να ζυγίζει μέχρι και 10 φορές λιγότερο από το αρχικό αντικείμενο ίδιων διαστάσεων. Τα σημεία από τα οποία αφαιρείται η μάζα επιλέγονται σε ειδικό πρόγραμμα προσομοίωσης των τάσεων που ασκούνται στο εξάρτημα.
Περνάμε στα μηχανικά μέρη, εκεί όπου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση από τους μηχανικούς της «Spyros Panopoulos Automotive». Το ελληνικό hypercar εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο V10 κινητήρα (περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών) χωρητικότητας 4 λίτρων, σε δύο διαφορετικές εκδόσεις. Εφοδιάζεται με σύστημα μεταβλητού χρονισμού που ρυθμίζει τη διάρκεια ανοίγματος και το βύθισμα τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο, ενώ η σχέση συμπίεσης φτάνει στο 12,3:1. Το σύστημα τροφοδοσία αποτελείται από 10 μπεκ άμεσου και 10 έμμεσου ψεκασμού.
Στην πρώτη του έκδοση, ο V10 εξοπλίζεται με πιστόνια και μπιέλες τιτανίου. Τα δύο turbo με διάμετρο φτερωτής 68 χιλιοστών είναι κατασκευασμένα από carbon. Με το όριο περιστροφής να αγγίζει τις 11.000 σ.α.λ., η ιπποδύναμη φτάνει στους 2.000 ίππους. Στη δεύτερη έκδοση, τα πιστόνια είναι κεραμικά και οι μπιέλες από ανθρακονήματα. Η διάμετρος των δύο turbo μεγάλωσε κατά 10 χιλιοστά και, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόφτη στις 12.000 σ.α.λ., η απόδοση εκτοξεύτηκε στους 3.000 ίππους.
Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 35/65 εμπρός/πίσω, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις. Ασφαλώς υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Οι ζάντες είναι μεγέθους 21 ιντσών και κατασκευάστηκαν από τιτάνιο, ενώ «φιλοξενούν» κεραμικά δισκόφρενα και δαγκάνες μαγνησίου.
Είναι απίστευτο το γεγονός ότι σχεδόν όλα τα εξαρτήματα κατασκευάστηκαν από την ελληνική εταιρεία, με κάποιες εξαιρέσεις που περιορίζονται για παράδειγμα στο σύστημα ανάφλεξης και τροφοδοσίας. Όπως μας «εξομολογήθηκε» ο Σπύρος Πανόπουλος, το αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση της Γενεύης το 2021.
“Σε πρώτη φάση επιθυμούμε να παράγεται σε περίπου πέντε αντίτυπα ανά έτος, αλλά αν υπάρξει ανταπόκριση και ενίσχυση από το ελληνικό κράτος, το Chaos μπορεί να «τρέξει» με έναν ρυθμό παραγωγής 10-15 αντιτύπων ανά έτος”, ξεκαθάρισε κλείνοντας ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας…
Δείτε εδώ το σχετικό post του Σπύρου στο Facebook