Χρειάζεται “στρώσιμο” το αυτοκίνητο; Πως γίνεται και για πόσο διάστημα;

Τελικά τι ισχύει; Χρειάζεται στρώσιμο ένα νέο αυτοκίνητο και αν ναι πότε γίνεται, πως και πόσο διαρκεί; Πάμε να δούμε τι λέει η Mercedes-AMG.

Η ερώτηση του τίτλου μας είναι από τα ζητήματα που… έχουν ταλαιπωρήσει παραδοσιακά τους φίλους του αυτοκινήτου. Παλιότερα ήταν δεδομένο πως ένα αυτοκίνητο το οποίο το έπαιρνες καινούργιο θα το “έστρωνες” για χιλιάδες χιλιόμετρα. Πλέον όμως πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται περίοδο στρωσίματος… Ποια είναι όμως η αλήθεια; 

Δείτε επίσης: Πόσο κοστίζει η κορυφαία BMW M5 των 600 ίππων στην Ελλάδα;

Για να πάρουμε λοιπόν μια απάντηση, ανοίξαμε το εγχειρίδιο της Mercedes-AMG. Ξεφυλλίζοντάς το λοιπόν φτάσαμε στο επίμαχο σημείο που δεν είναι άλλο από το “Breaking-in a new vehicle”. Αυτό που στα ελληνικά αποκαλούμε “στρώσιμο νέου αυτοκινήτου”.

Στο εγχειρίδιο της Mercedes-AMG λοιπόν αναφέρει ξεκάθαρα στην πρώτη παράγραφο πως “οι αισθητήρες κάποιων βοηθητικών συστημάτων αυτορυθμίζονται κατά την διάρκεια των πρώτων χιλιομέτρων που διανύει το αυτοκίνητο, έπειτα από την παράδοσή του ή την επισκευή του. Η μέγιστη αποτελεσματικότητά τους επέρχεται μετά το τέλος της περιόδου “στρωσίματος” του αυτοκινήτου”. Και συνεχίζει στην επόμενη παράγραφο γράφοντας “τα δισκόφρενα και τα τακάκια των φρένων φτάνουν στη μέγιστη απόδοσή τους έπειτα από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης. Ρυθμίστε την απόδοσή τους πιέζοντας περισσότερο το πεντάλ των φρένων”.

Πάμε όμως στον κινητήρα που είναι και αυτός που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Εδώ στο εγχειρίδιο της Mercedes-AMG αναφέρεται ξεκάθαρα στην πρώτη παράγραφο πως “όσο περισσότερο φροντίζετε τον κινητήρα όταν είναι νέος, τόσο πιο ικανοποιημένοι θα είστε με την απόδοσή του στο μέλλον”.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Η Mercedes λέει λοιπόν πως για τα πρώτα 1.500 χλμ. του αυτοκινήτου πρέπει:

  • Για τα πρώτα 1.500 χλμ. να οδηγούμε σε διαφορετικές συνθήκες και ταχύτητες το αυτοκίνητο.
  • Για τα πρώτα αυτά χιλιόμετρα οδηγούμε ήπια αποφεύγοντας τις “βίαιες” επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις
  • Δεν ξεπερνάμε τα 140 χλμ./ώρα (εξάλλου στην Ελλάδα το όριο είναι 130 χλμ./ώρα)
  • Δεν ξεπερνάμε τις 4.500 σ.α.λ.
  • Δεν πιέζουμε ως το τέλος της διαδρομής το πεντάλ του γκαζιού
  • Αποφεύγουμε το έντονο φορτίο στο αυτοκίνητο
  • Δεν ξεπερνάμε τα 2/3 του ρυθμού περιστροφής του κινητήρα σε κάθε σχέση
  • Δεν κάνουμε επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα κλπ.)
  • Δεν “κατεβάζουμε” σχέση στο κιβώτιο για να φρενάρουμε το αυτοκίνητο με τον κινητήρα.

Και για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο:

  • Δεν κάνουμε ποτέ Kickdown
  • Οδηγούμε στο πρόγραμμα C (Comfort)
  • Σταδιακά κάνουμε και χειροκίνητες αλλαγές μέσω των χειριστηρίων

Η Mercedes ολοκληρώνει το κεφάλαιο στρωσίματος κινητήρα λέγοντας πως, μετά τα 1.500 χλμ. μπορούμε να αυξήσουμε σταδιακά ρυθμό περιστροφής στο μοτέρ και να αυξήσουμε να πιάσουμε τελικές… (αυτό το τελευταίο φυσικά δεν αφορά την χώρα μας, αλλά τους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους).

Τέλος, σημειώνει πως οι παραπάνω συμβουλές ισχύουν και για την περίοδο που ακολουθεί την όποια επισκευή τυχόν γίνει στο μοτέρ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Δείτε το επίσημο trailer του 2ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στις 14:10 στο Star....
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής