Με στόχο να κρατήσει ζεστό το ενδιαφέρον του κοινού μέχρι και την επίσημη αποκάλυψη του ολοκαίνουριοy μικρού μοντέλου της, η Skoda ξεκίνησε τη σταδιακή αποκάλυψη της νέας Fabia με μία σειρά φωτογραφιών που μας την δείχνουν με βαρύ καμουφλάζ σε αυτό το στάδιο, αλλά και την απελευθέρωση πληροφοριών όσον αφορά στα χαρακτηριστικά της.
Διαβάστε επίσης: Skoda Enyaq Sportline iV: Νέα έκδοση με σπορ ηλεκτρικές “ανησυχίες”
Αν και καμουφλαρισμένη η νέα Skoda Fabia αφήνει να φανεί η εφαρμογή της τρέχουσας σχεδιαστικής γλώσσας της τσέχικης εταιρίας κάτι που γίνεται εμφανές στη σχεδίαση των φωτιστικών της σωμάτων αλλά και από την νέα και μεγαλύτερη γρίλια.
Σύμφωνα με τους Τσέχους η νέα Fabia θα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, αυξημένη άνεση και, χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ακόμη υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Παράλληλα, περισσότερο από δύο δεκαετίες μετά το ντεμπούτο της, η νέα Fabia θα παραμείνει πιστή στις κλασσικές αξίες της Skoda όπως ποιότητα, αξιοπιστία, χρηστικότητα και πρακτικότητα.
Η τέταρτης γενιάς Skoda Fabia συνεχίζει μία εξαιρετική ιστορία επιτυχίας που ξεκίνησε το 1999. Σε 22 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, καθιστώντας τη Fabia ένα από τα ιδιαίτερα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας του. Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων του αυτοκινήτου για πολλά χρόνια, με την Τσεχία και το Ηνωμένο Βασίλειο να ακολουθούν.
Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group. Το γεγονός αυτό, έχει άμεση επίδραση στις διαστάσεις του με το μήκος να φτάνει στα 4.107 χλστ., το πλάτος στα 1.780 χλστ., το ύψος στα 1,46 χλστ. και το μεταξόνιο 2.564 χλστ. Οι αυξημένες διαστάσεις που “φλερτάρουν” με τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας καθιστούν τη νέα Fabia ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία της.
Οι μηχανικοί των Τσέχων αφιέρωσαν πολύ χρόνο στην αεροδυναμική εξέλιξη της νέας FABIA. Σε διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων έγιναν περισσότερες από 3.000 προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Υιοθετήθηκαν πολυάριθμες λύσεις, ανάμεσά τους και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ροής αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα, για καλύτερη αεροδυναμική παράλληλα με αποτελεσματική ψύξη.
Ως αποτέλεσμα, η νέα Fabia έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,28, εντυπωσιακά χαμηλότερο από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου (0,32). Σύμφωνα με την τσέχικη εταιρία το νέο μοντέλο αναμένεται να είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στην κατηγορία της όταν παρουσιαστεί, με όφελος τόσο στον τομέα των επιδόσεων όσο και της κατανάλωσης.
Η νέα Fabia θα έχει φωτιστικά σώματα LED, εμπρός και πίσω, ακόμα και στη βασική έκδοση, στο πνεύμα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που βασίζεται σε μία σύγχρονη οπτική απόδοση των κρυστάλλων.
Στο εσωτερικό, για το οποίο δεν έχουμε εικόνα, κυριαρχεί η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, με συμμετρικό ταμπλό οργάνων με την κεντρική, ελεύθερη οθόνη που πρωτοπαρουσιάστηκε στα άλλα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας και τις οριζόντιες διακοσμητικές λωρίδες με διαφορετικό χρώμα (ανάλογα με τη γραμμή επένδυσης), που τονίζουν το πλάτος του εσωτερικού. Ντεμπούτο θα κάνει και το Virtual Cockpit.
Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, θα υπάρχει επιλογή από πέντε προηγμένους και αποδοτικούς τρικύλινδρους ή τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, με χωρητικότητα ανάμεσα σε ένα και 1,5 λίτρα και ισχύ από 65 έως 150 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI και συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο DSG κιβώτιο ως στάνταρ.
Η νέα Fabia θα διαθέτει τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, προερχόμενα από μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Οι επιβάτες θα προστατεύονται από έως και εννέα αερόσακους σε περίπτωση ατυχήματος ενώ θα είναι διαθέσιμα σημεία αγκύρωσης/πρόσδεσης ISOFIX για παιδικά καθίσματα – για πρώτη φορά και για το κάθισμα του συνοδηγού.
Για τα υψηλότερα επίπεδα πρακτικότητας που θα προσφέρει το νέο μοντέλο έναντι του υπάρχοντος θα φροντίζουν 13 νέες λύσεις κάνουν το ντεμπούτο τους, ανεβάζοντας τις συνολικές επιλογές πρακτικών “Simply Clever” λεπτομερειών στο νέο μοντέλο, στις 43. Ανάμεσά τους, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μια ευέλικτη θήκη αποθήκευσης κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών (τέλειος χώρος αποθήκευσης για παλτά ή μπουφάν), μια επιπλέον υποδοχή USB-C στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη και, για τους πίσω επιβάτες, δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Η νέα SKODA FABIA θα αποκαλυφθεί πλήρως τους επόμενους μήνες ενώ στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του χρόνου.