Το Peugeot 208 εκτός από επιτυχημένο εμπορικά έχει λάβει και αρκετά βραβεία για την σχεδίασή του και όχι μόνο, ενώ έχει αναδειχτεί και αυτοκίνητο της χρονιάς. Εδώ στο traction.gr το έχουμε ήδη οδηγήσει ως βενζινοκίνητο αλλά και ως ηλεκτρικό. Έτσι το γαλλικό μικρό δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις. Αυτή την φορά όμως είπαμε να ολοκληρώσουμε την τριάδα των “ενεργειακών” εκδόσεών του δοκιμάζοντας την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 BlueHDi των 100 ίππων η οποία έχει σίγουρα το δικό της μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά για όλους εκείνους που ψάχνουν το επόμενο μικρό αυτοκίνητό τους και έχουν ως προτεραιότητα την χαμηλή κατανάλωση.
Το νέο Peugeot 208 ξεπερνά οριακά το “ψυχολογικό” όριο των τεσσάρων μέτρων με το μήκος του να μετρά 4.055 χλστ. Το πλάτος βρίσκεται στα 1.745 χλστ., ενώ το ύψος στα 1.430 χλστ. Η σχεδίαση της Peugeot που κλέβει της εντυπώσεις αλλά δυστυχώς δεν αναδεικνύεται στο μαύρο χρώμα του μοντέλου της δοκιμής, κάνει το νέο 208 να φαντάζει ως ένα μοντέλο μεγαλύτερο από το προηγούμενο που ανήκει παράλληλα σε διαφορετική κατηγορία. Η σχεδίαση του είναι σε γενικές γραμμές σαφώς πιο προσεγμένη και η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot του ταιριάζει και με το παραπάνω.
Η καμπίνα του από την άλλη δεν θα αφήσει κανένα ασυγκίνητο. Οι Γάλλοι έχουν κάνει και εδώ πολύ καλή δουλειά και στον τομέα της ποιότητας κατασκευής με προσεγμένα υλικά σχεδόν στο σύνολο των επιφανειών που θα έρθουν σε επαφή με τα χέρια σας και πολύ καλή συναρμολόγηση και συναρμογή που δεν αφήνει τριγμούς να κάνουν την εμφάνιση τους. Όσο για το design, τα λόγια περιττεύουν με τη σχεδίαση του ταμπλό αλλά και των πολύ καλών σε άνεση και στήριξη καθισμάτων να δημιουργούν ένα περιβάλλον που δύσκολα αποχωρίζεσαι στην καθημερινότητα σου. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τον ψηφιακό 3D “πίνακα οργάνων” των δέκα ιντσών που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (δείτε τον πιο κάτω σε λειτουργία), ενώ μπορεί να αλλάξει τη διαμόρφωση του εξυπηρετώντας διαφορετικές επιθυμίες. Μία ακόμη οθόνη δέκα ιντσών έχει χρησιμοποιηθεί για το σύστημα πολυμέσων, η οποία προσφέρει επίσης πρόσβαση στις ρυθμίσεις του κλιματισμού αλλά και στις ρυθμίσεις των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης του 208 κλπ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη traction.gr (@traction.gr)
Η καμπίνα φέρει αρκετούς για το μέγεθος του 208 αποθηκευτικούς χώρους, τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στις πόρτες, ενώ δύο άτομα μέσου ύψους θα κάτσουν άνετα και στα πίσω καθίσματα με τους ψηλότερους να νιώθουν τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι τους να εξαντλείται. Στην κεντρική κονσόλα του 208 θα βρείτε ακόμη και βάση στήριξης για το κινητό σας κάτι που απουσιάζει αδικαιολόγητα από τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα όχι μόνο αυτής αλλά των περισσότερων κατηγοριών. Αναφορικά με το πορτμπαγκάζ η χωρητικότητα του φτάνει στα 311 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους και τα 1.163 με την αναδίπλωση τους και φόρτωμα μέχρι την οροφή.
Ο πρωταγωνιστής της δοκιμής μας
To Peugeot 208 της δοκιμής κινείται από τον σύγχρονο κινητήρα πετρελαίου BlueHDi της γαλλικής εταιρίας, ο οποίος υπερκαλύπτει τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε. Αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής στις 3.500 και 1.750 σ.α.λ. αντίστοιχα και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με γλυκό κούμπωμα, το οποίο θα μπορούσε να έχει και ελαφρώς μικρότερες διαδρομές. Σύμφωνα με την Peugeot το 208 στην συγκεκριμένη έκδοση χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα στην τυπική διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ανέρχεται στα 188 χλμ./ώρα και η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. (πιο κάτω μπορείτε να δείτε και την δική μας μέτρηση κατανάλωσης) και εκπέμπει 106-108 γρ./χλμ. CO2.
Αναλλοίωτος ο χαρακτήρας του στον δρόμο
Η έμφαση που δίνει το Peugeot 208 στην προσφερόμενη άνεση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κυλήσουν οι τροχοί του και βρίσκεται σε πλήρη “ευθυγράμμιση” με τη φήμη των Γάλλων στον συγκεκριμένο τομέα αλλά και με την οδική συμπεριφορά των άλλων εκδόσεων του μοντέλου. Μεγάλος σύμμαχος στην προσφερόμενη άνεση ο turbo diesel κινητήρας των 100 ίππων, ο οποίος αποδεικνύεται πολύ ευχάριστος στον τρόπο που λειτουργεί και αποδίδει. Για μοτέρ πετρελαίου είναι πολιτισμένος και ήσυχος με τις δονήσεις που φτάνουν τελικά στον οδηγό να περνούν απαρατήρητες. Δεν ενοχλούν σε καμία περίπτωση. Λίγες εκατοντάδες στροφές πάνω από το ρελαντί αρκούν για να επιλέξεις την επόμενη σχέση στο κιβώτιο. Τα 1,5 λίτρα δεν “κρύβονται”, ενώ στο πάτημα του γκαζιού το “παρών” δίνουν σχετικά άμεσα και οι δυόμιση δεκάδες κιλά της ροπής. Όχι δεν είναι μοτέρ που βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά την δουλειά του την κάνει πάρα πολύ καλά, ενώ και η κατανάλωση του κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Με νορμάλ ταχύτητες στους δρόμους της πόλης και εκτός αυτής μια τιμή κοντά στα 5,3 λίτρα είναι εύκολη υπόθεση, ενώ αν βάλετε στόχο την οικονομία θα δείτε την κατανάλωση να πέφτει και στα πέντε λίτρα. Πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ με το εξάρι κιβώτιο να εκμεταλλεύεται με την κλιμάκωση του πολύ καλά τις αρετές του μοτέρ.
Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 στην έκδοση Allure+ που είναι και αυτή της δοκιμής μας κοστίζει 23.300 ευρώ. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι τιμές του πετρελαιοκίνητου μοντέλου με το συγκεκριμένο μοτέρ ξεκινούν από τα 19.200 ευρώ, ενώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις από τα 15.800 ευρώ.