Rebadging: Αυτοκίνητα με ίδιο “σώμα”, αλλά διαφορετικό σήμα

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουμε δει ίδια ή σχεδόν ίδια αυτοκίνητα με διαφορετικά σήματα. Πάμε να δούμε τι είναι το Rebadging και που το συναντάμε!
Rebadging

Οι εταιρείες που παράγουν αυτοκίνητα δεν παύουν να έχουν ως κύριο μέλημά τους το μέγιστο δυνατό κέρδος, συνεπώς συχνά προχωρούν σε πρακτικές που μειώνουν το κόστος εξέλιξης ενός μοντέλου. Τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούν μόνο μία πλατφόρμα από ήδη υπάρχον μοντέλο, άλλες φορές όμως παίρνουν αυτούσιο ένα ήδη υπάρχον μοντέλο και αλλάζουν μόνο το σήμα (ίσως και κάποιες μικρές λεπτομέρειες) και το πωλούν ως δικό τους.

Και ποιο είναι το νόημα, θα αναρωτηθείτε εύλογα, ένα μοντέλο να διατίθεται με δύο διαφορετικά σήματα; Εκτός από τις οικονομίες κλίμακος, οι εταιρείες μπορούν με αυτό τον τρόπο να το διαθέσουν σε άλλες αγορές, όπου μία μάρκα είναι πιο γνωστή από μία άλλη ή έχει καλύτερο δίκτυο. Επίσης μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να μειώσει τον μέσο όρο των εκπομπών ρύπων. Και ποιο το όφελος για τον αγοραστή; Το όφελος είναι πως μπορεί να επιλέξει ένα μοντέλο με… άλλο σήμα γιατί προσφέρεται από έναν αντιπρόσωπο/συνεργείο κοντά στην κατοικία του (πχ. μπορεί να έχει κοντά του αντιπροσωπεία Toyota και όχι Suzuki) ή να επιλέξει αυτό που έχει ελαφρώς καλύτερη τιμή/εξοπλισμό/εγγύηση (χαρακτηριστικά που αλλάζουν από μάρκα σε μάρκα) κλπ. Τέλος, τα ανταλλακτικά σε περίπτωση βλάβης είναι πιο εύκολο να βρεθούν στην ελεύθερη αγορά, καθώς άλλο να μιλάμε για ένα μοναδικό μοντέλο και άλλο για ένα μοντέλο που βγαίνει για δύο ή τρεις διαφορετικές εταιρείες.

Αυτή η πρακτική ονομάζεται Rebadging και υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Τα μοντέλα στα οποία έχουμε δει αυτή την πρακτική είναι πολλά, εδώ και δεκαετίες και κατά καιρούς τα έχουμε παρουσιάσει στην σελίδα μας. Όμως σε αυτό το κείμενο θα δούμε μερικές από τις πιο γνωστές περιπτώσεις όπου διατηρήθηκε το ίδιο “σώμα”, τοποθετήθηκε άλλο σήμα και ξεκίνησε μία δεύτερη εμπορική καριέρα.

Toyota Yaris – Mazda2: Είναι μία από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις, με το μοντέλο της Mazda να είναι ολόιδιο με αυτό της Toyota

Toyota Corolla – Suzuki Swace: Το Suzuki Swace παρουσιάστηκε πρόσφατα και όπως μπορείτε να δείτε δεν διαφέρει και πολύ από το Corolla. Πατώντας εδώ μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτό.

Toyota RAV4 – Suzuki Across: Άλλα δύο “αδερφικά” μοντέλα. To plug-in υβριδικό Suzuki Across δοκιμάστηκε πρόσφατα από το TractioN και μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτό πατώντας εδώ. (η κεντρική εικόνα του κειμένου μας δείχνει την ομοιότητα των δύο μοντέλων).

Toyota GT 86 – Subaru BRZ: Όπως βλέπουμε η πρακτική του Rebadging “υιοθετείται” και σε σπορ κατασκευές, στην προκειμένη περίπτωση οι διαφορές είναι ελάχιστες και περιορίζονται μόνο στο αισθητικό επίπεδο.

Peugeot 107 – Citroen C1 – Toyota Aygo: Τρία αυτοκίνητα πόλης που μπορεί να διαφέρουν λίγο αισθητικά, αλλά δανείζονται ίδιο αμάξωμα και μηχανικά μέρη.

Volkswagen Sharan – SEAT Alhambra: Τα μοντέλα του ομίλου VW μοιράζονται πάτωμα αλλά και μηχανικά μέρη σε μεγάλο ποσοστό. Εδώ όμως έχουμε δύο πολυμορφικά μοντέλα του ίδιου ομίλου με διαφορές στο αμάξωμα που ψάχνεις… “με τα κυάλια”

VW up! – Skoda Citigo – Seat Mii
Ακόμη μία ενδεικτική περίπτωση από τον όμιλο VW. Τρία κατά βάση ίδια μοντέλα τα οποία διαφέρουν ελαφρώς εμφανισιακά.

BMW Z4 – Toyota Supra
Αμφιλεγόμενη συνεργασία καθώς δίχασε τους φανατικούς οπαδούς των δύο εταιρειών και ειδικά αυτούς της Toyota Supra. Εδώ δεν έχουμε δύο ολόιδια μοντέλα. Το Toyota είναι coupe και το BMW roadster. Ωστόσο, πατάνε στο ίδιο πάτωμα και μοιράζονται μηχανικά μέρη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η SAAB σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν αρκετοί, είναι ζωντανή ακόμη και σήμερα, μόνο που πλέον δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα. Τουλάχιστον όχι επί του παρόντος......
Μία εικόνα... χίλιες λέξεις, κυριολεκτικά. Πάμε να δούμε τις κοινοπραξίες, τις συμμαχίες και τις συνεργασίες όλων των εταιρειών αυτοκινήτου....
Ποιες είναι οι μάρκες-όμιλοι με το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους; Τι ποσοστό του τζίρου τους μπαίνει τελικά στο ταμείο; Πάμε να δούμε το TOP 10....
Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε o αμερικάνικος Σύνδεσμος Κατασκευαστών Κινητήρων και Εξοπλισμού για την αργή προσαρμογή των Η.Π.Α. στην ηλεκτρική "πραγματικότητα"....
Πλέον η παραγωγή αυτοκινήτων έχει ξεφύγει για τα καλά με κάποιους κατασκευαστές να φτιάχνουν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα. Ας δούμε πως τα καταφέρνουν....
Τα 30 χρόνια παραγωγής στο Eisenach γιορτάζει η Opel φέτος. Ας διαβάσουμε περισσότερα για το εργοστάσιό της αλλά και ποια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν εκεί....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα