Το Mazda3 είναι ένα διαχρονικό μοντέλο, που έχει αποδείξει ότι αντέχει στην πίεση, καθώς πλέον διανύει την τέταρτη γενιά του, έχοντας ήδη ξεπεράσει τις ένα εκατ. πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Επιμένει… ατμοσφαιρικά, με τρία 2λιτρα σύνολα που συνοδεύονται από ήπια υβριδική τεχνολογία. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε την ενδιάμεση επιλογή των 150 ίππων.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mazda2 SKYACTIV G90 Takumi M Hybrid (+Official Traction Video)
Κατά την ανανέωση του Mazda3 δεν δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο αισθητικό κομμάτι, καθώς κρίθηκε πως δεν χρειάζονται αλλαγές. Άλλωστε έχουν περάσει μόλις δύο χρόνια και κάτι από το 2019, όπου και παρουσιάστηκε επίσημα η τέταρτη γενιά του Mazda3 κερδίζοντας το σχεδιαστικό βραβείο World Car Design of the Year για το 2020. Ασφαλώς, η εξωτερική εμφάνιση παραμένει πιστή στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo Design” και το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, με τις “αιχμηρές” γωνίες του αμαξώματος που συνδυάζονται με “καθαρά” μεταλλικά πάνελ. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε LED φώτα, πίσω “πρωταγωνιστούν” τα λεπτά φωτιστικά σώματα και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, ενώ οι μαύρες γρίλιες της μάσκας σε συνδυασμό με τις μαύρες ζάντες αλουμινίου και τη διακριτική αεροτομή δημιουργούν ένα εντυπωσιακό και “άγριο” αποτέλεσμα. Όσον αφορά στις διαστάσεις, το ανανεωμένο Mazda3 έχει μήκος 4.660 χλστ. (από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας), ενώ το πλάτος αγγίζει τα 1.795 χλστ. και το ύψος τα 1.440 χλστ.
Ποιότητα που ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς
Μπορεί το Mazda3 να διαθέτει ενδιαφέρουσα σχεδίαση που το κάνει να μην περνά απαρατήρητο, αλλά ευχάριστη έκπληξη είναι και το εσωτερικό του, κυρίως λόγω της “μίνιμαλ” αισθητικής και της κορυφαίας ποιότητας. Τα υλικά που έχουν επιλεχθεί είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, με το επάνω τμήμα του ταμπλό να φέρει δερμάτινη επένδυση. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιβάλλονται από μαλακές στην υφή επενδύσεις. Για την ενημέρωση και ψυχαγωγία, υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη μεγέθους 8,8 ιντσών, η οποία παρέχει όλα τα απαραίτητα συστήματα, όπως για παράδειγμα πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, Apple CarPlay / Android Auto αλλά και τη δυνατότητα παρακολούθησης της υβριδικής λειτουργίας. Ο έλεγχός της γίνεται μέσω πιεζοπεριστροφικού διακόπτη, γεγονός που απαιτεί μερικές ώρες εξοικείωσης και θα δυσκολέψει σε κάποιες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα την αναγραφή της τοποθεσίας στο σύστημα πλοήγησης. Μία ψηφιακή οθόνη υπάρχει και πίσω από το τιμόνι (σε ρόλο πίνακα οργάνων), η οποία προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο οδηγό και συνδυάζεται με τυπικά, αναλογικά όργανα. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και στην έκδοση δοκιμής περιλαμβάνει εκτός των άλλων θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, Head-Up Display και πολλά άλλα!
Οι μεγάλες διαστάσεις, μεταφράζονται σε διευρυμένους χώρους στην περίπτωση του Mazda3. Το μεταξόνιο των 2.725 χλστ. προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ με μικρές παραχωρήσεις θα βολευτεί πίσω και τρίτος ενήλικας επιβάτης. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ιδιαίτερα πρακτικοί, ενώ ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές αγγίζει τα 351 λτ. Εννοείται, βέβαια, ότι με την ανακλινόμενη πίσω σειρά καθισμάτων ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.026 λτ.
Επιδόσεις βενζίνης, κατανάλωση diesel…
Κάτω από το καπό της ισχυρότερης έκδοσης του Mazda3 βρίσκεται ένας από τους πιο ενδιαφέροντες κινητήρες, λόγω της λειτουργίας του. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης με χωρητικότητα που αγγίζει τα 1.998 κ.εκ. και φέρει την εντυπωσιακή (για κινητήρα βενζίνης) σχέση συμπίεσης που φτάνει στο 15,3:1. Αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 213 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα (το Mazda3 διατίθεται και ως τετρακίνητο) μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων (υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου). Κάπως έτσι, οι επιδόσεις που επιτυγχάνονται είναι ικανοποιητικές, με τα 0-100 χλμ./ώρα για το αμάξωμα των 1.350 κιλών να έρχονται σε 9,1 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σύμφωνα με την επίσημη αντιπροσωπεία φτάνει στα 5,6 λτ./100 χλμ., ενώ στη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή που είδαμε ήταν τα 7,1 λτ./100 χλμ. με το σύστημα κλιματισμού να “δουλεύει” υπερωρίες.
“Sportive” όταν το θελήσει ο οδηγός
Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του Mazda3… γίνεται ένα με το αυτοκίνητο, κατανοώντας απόλυτα το “Jinba Ittai” των Ιαπώνων (το αυτοκίνητο να μοιάζει προέκταση του σώματός). Το ρυθμιζόμενο τιμόνι προσφέρει κορυφαία πληροφόρηση, ενώ ο επιλογέας αφήνει εκπληκτική αίσθηση με την “κοντή” διαδρομή και το θετικό του κούμπωμα. Ο κινητήρας “ξεδιπλώνει” ήπια και γραμμικά τη δύναμη του, με αποτέλεσμα μερικές φορές οι 150 ίπποι να μην είναι άμεσα αντιληπτοί, ωστόσο η απόκριση του γκαζιού δίνει ένα ακόμα θετικό πρόσημο. Μοναδικό μειονέκτημα είναι η ορατότητα προς τα πίσω, αλλά η κάμερα οπισθοπορείας ήρθε να μετριάσει την κατάσταση, τουλάχιστον στη διαδικασία της στάθμευσης. Η ανάρτηση είναι όσο “σφικτή” πρέπει και μόνο σε εξαιρετικά κακοτράχαλους δρόμους θα προβληματίσει ο συνδυασμός της με ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών. Όσο για τα φρένα, αποδείχθηκαν ισχυρά και το πεντάλ είναι ιδιαίτερα γραμμικό δίνοντας στον οδηγό το απόλυτο “feeling”.
Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Mazda3 στη hatchback έκδοση αμαξώματος με τον e-Skyactiv των 150 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από τα 27.429 ευρώ. H νέα έκδοση εξοπλισμό με το όνομα “Homura”, η οποία περιλαμβάνει μαύρους καθρέφτες, φιμέ κρύσταλλα και μαύρες ζάντες 18 ιντσών κοστίζει 27.801 ευρώ. Όσο για τους ρύπους, ο e-Skyactiv εκπέμπει 120-121 γρ./χλμ. CO2 με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από την επιβάρυνση των τελών κυκλοφορίας στη χώρα μας.