To VW T-Roc αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια μία ολοκληρωμένη επιλογή στην κατηγορία των B-SUV και η εμπορική του πορεία το επιβεβαιώνει. Πλέον, έφτασε η ώρα της ανανέωσής του και το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον δημοφιλή 1.5 TSI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG που του ταιριάζει απόλυτα. Πάμε να δούμε τι έχει αλλάξει και τις εντυπώσεις που μας άφησε.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή VW Polo TSI 95 PS Style
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, βλέπουμε σχεδιαστικές αλλαγές στη μάσκα και τους προφυλακτήρες. Στο εμπρός τμήμα έχουν τοποθετηθεί πλέον τριγωνικά LED σώματα ακριβώς κάτω από τα φώτα, ενώ οι νίκελ επιφάνειες έχουν αυξηθεί. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε πλέον και το IQ LIGHT με προβολείς LED matrix και φωτιζόμενη λωρίδα μάσκας ψυγείου. Στο πίσω μέρος, η νέα γραφική δομή και το δυναμικό φλας είναι διαθέσιμα προαιρετικά. Η χρωματική παλέτα του αμαξώματος έχει διευρυνθεί κατά πέντε χρώματα, ενώ υπάρχουν και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 έως 19 ιντσών. Κάπως έτσι, παρέχονται στους πελάτες ακόμη περισσότερες επιλογές προκειμένου να προσαρμόσουν το αυτοκίνητό τους όπως επιθυμούν. Εννοείται ότι δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, μιας και στο κάτω μέρος συναντάμε πλαστικές επενδύσεις και στην οροφή τις ράγες για επιπλέον φόρτωση αποσκευών. Οι διαστάσεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα με μικρές διακυμάνσεις συγκριτικά με το pre-facelift μοντέλο. Το μήκος αγγίζει τα 4.251 χλστ., το πλάτος τα 1.819 και το ύψος τα 1.584 χλστ.
Ποιοτικό και hightech εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του VW T-Roc, αυτό που σου κάνει αίσθηση είναι η πολύ καλή θέση οδήγησης χάρη και στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Οι επενδύσεις του σαλονιού είναι ποιοτικές, η διχρωμία ταιριάζει με το αμάξωμα και η ψηφιοποίηση είναι έντονη. Ειδικά αν επιλέξετε ψηφιακό πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό και με την ευκρινέστατη και με εξαιρετικά γραφικά και απόκριση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων σου θυμίζουν πως βρίσκεσαι σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκει στην έκδοση “Style” με μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 10,3 ιντσών (Digital Cockpit Pro) και οθόνη αφής του infotainment 8 ή 9,2 ιντσών. Η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με το απελθόν μοντέλο στο εσωτερικό, είναι το υλικό που έχει χρησιμοποιήσει η VW για το άνω μέρος του ταμπλό. Αυτό πλέον είναι εξαιρετικά μαλακό και όχι σκληρό όπως πριν. Η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή και δεν επιτρέπει τριγμούς. Εξαιρετικά προσεγμένη είναι και η εργονομία του αυτοκινήτου. Μόλις εξοικειωθείς με τα ηλεκτρονικά συστήματα και τις λειτουργίες των φυσικών κουμπιών αλλά και αυτών της αφής, ο χειρισμός όλων είναι εύκολος και δεν σε αποπροσανατολίζει από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ τρία άτομα μετρίου αναστήματος μπορούν να βολευτούν στο πίσω κάθισμα, με το τούνελ στο δάπεδο να είναι το μόνο που θα ενοχλήσει τον μεσαίο επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 445 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.290 λίτρα. Θήκες για αντικείμενα υπάρχουν πολλές και σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, ευνοώντας την πρακτικότητα.
To επιτυχημένο “πάντρεμα” TSI + DSG
Κάτω από το καπό του VW T-Roc της δοκιμής βρίσκεται ο γνωστός 1.5 TSI, ένας τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας που έχουμε ξανασυναντήσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.498 κ.εκ., η μέγιστη ισχύς των 150 ίππων έρχεται στο εύρος 5.000-6.000 σ.α.λ. και η ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. (έως και τις 3.500). Το αμάξωμα ζυγίζει περί τα 1.300 κιλά και οι επιδόσεις σε συνδυασμό με το 7άρι DSG διπλού συμπλέκτη είναι άκρως ικανοποιητικές. Ενδεικτικά, η επιτάχυνση σε 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 8,6 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα, ενώ τετρακίνητη επιλογή 4MOTION υπάρχει μόνο για τους μεγαλύτερους, 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Πάμε και στην κατανάλωση, με την γερμανική εταιρεία να ανακοινώνει τη μέση τιμή των 6,5 λτ./100 χλμ. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής, κινούμενοι όπως πάντα σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, είδαμε ακριβώς ένα λίτρο παρά πάνω.
Στην πράξη
Το VW T-Roc από την πρώτη στιγμή σου δείχνει το ταξιδιάρικο και άνετο στυλ του. Με το που κλείνεις την πόρτα εντυπωσιάζεσαι από την ηχομόνωση, ενώ ξεκινώντας την οδήγηση η ποιότητα κύλισης σε κερδίζει. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι πολύ καλή και μόνο σε κοφτές, απότομες ανωμαλίες και δει εγκάρσιες γίνεται απότομη. Το τιμόνι έχει καλό βάρος (ίσως για πολλοί να το ήθελαν λίγο πιο βαρύ), το κιβώτιο έχει ομαλές αλλαγές και είναι γρήγορο, ενώ δεν απουσιάζουν και τα paddles που πραγματοποιούν άμεσα τις εντολές του οδηγού. Για να πω την αλήθεια, τα χρησιμοποίησα ελάχιστα, αφού στις πιο σβέλτες βόλτες, η επιλογή του “S” στο κιβώτιο ήταν άκρως ικανοποιητική (αλλάζει ταχύτητες πιο γρήγορα και πιο κοντά στον κόφτη). Τα φρένα είναι ισχυρά, με ωραία αίσθηση του πεντάλ και δεν χάνουν την απόδοσή τους ακόμη και μετά από σκληρή χρήση. Στον αυτοκινητόδρομο το T-Roc είναι στιβαρό και παραμένει ήσυχο, ενώ σε γρήγορες καμπές η ανάρτηση δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στο αμάξωμα. Στην πόλη, η άριστη ορατότητα, η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης και οι διαστάσεις που δεν… ξεφεύγουν, το καθιστούν αρκετά ευχάριστο. Τέλος, σε ήπιους χωματόδρομους, οι επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου VW T-Roc με τον κινητήρα 1.5 TSI ξεκινά από τα 25.900 ευρώ. Ωστόσο, όσοι θελήσουν να τον συνδυάσουν με το αυτόματο DSG θα δουν την τιμή εκκίνησης να ξεκινά από τα 27.250 ευρώ.