Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Ασφαλώς δεν αναφερόμαστε στη «συμβατική» που υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο, αλλά στις μπαταρίες που τροφοδοτούν το μοτέρ κάθε ηλεκτρικού οχήματος.
Διαβάστε επίσης: Από το καινοτόμο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στο κιβώτιο μιας σχέσης για ηλεκτρικά
Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα εξαρτήματα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, έτσι και οι μπαταρίες με το πέρασμα του χρόνου υποβαθμίζονται. Τα σύγχρονα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα εξοπλίζονται συνήθως με μπαταρίες ιόντων λιθίου και εννοείται πως έχουν πεπερασμένη διάρκεια ζωής και συγκεκριμένους κύκλους φόρτισης. Το ίδιο ασφαλώς συμβαίνει σε κάθε συσκευή, όπως στα smart phones ή σε έναν φορητό υπολογιστή.
Βέβαια, για να αντιληφθεί ο οδηγός ενός ηλεκτρικού οχήματος αισθητή μείωση στην αυτονομία θα πρέπει να διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Η διάρκεια ζωής μίας μπαταρίας επηρεάζεται κυρίως από τις ακραίες θερμοκρασίες. Τι συμβαίνει, όμως, όταν υποβαθμιστεί;
Διαβάστε επίσης: Η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε 1.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης έχει υπογράψει σχετικό συμβόλαιο μπαταρίας, το οποίο συνήθως χρεώνεται ανά μήνα, οι εταιρείες προχωρούν σε δωρεάν αντικατάσταση. Διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσει ένα αρκετά μεγάλο ποσό, αν βρίσκεται εκτός εγγύησης. Βέβαια, σε φυσιολογικές συνθήκες, κάτι τέτοιο θα συμβεί έπειτα από σχεδόν 160.000 χιλιόμετρα. Το ευχάριστο είναι ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες δίνουν για τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίδια ή μεγαλύτερη εγγύηση από αυτή των οχημάτων βενζίνης ή πετρελαίου.
Μία μπαταρία χρήζει αντικατάστασης σύμφωνα με τις περισσότερες εταιρείες, όταν χάσει το 25-30% της αρχικής της χωρητικότητας. Τότε γίνεται επισκευή ή αντικατάσταση. Ενδιαφέρον, τέλος, έχει το γεγονός ότι στη δεύτερη περίπτωση χρησιμοποιούνται για αποθήκευση ενέργειας που παράγεται από ηλιακούς συλλέκτες.