Check engine: Οι συχνότεροι λόγοι που προκαλούν την εμφάνισή του

Αποτελεί συχνό «πονοκέφαλο» για αρκετούς οδηγούς. Ας δούμε τι είναι το check engine και ποιοι λόγοι οδηγούν συχνά στην ενεργοποίησή του...

Το «check engine» είναι μία από τις ενδείξεις που έχει ταλαιπωρήσει πολλούς ιδιοκτήτες κατά καιρούς. Πρόκειται για το εικονιζόμενο σύμβολο, το οποίο «μαρτυρά» δυσλειτουργία στον κινητήρα ή σε κάποιο περιφερειακό του σύστημα.

Διαβάστε επίσης: 9+1 απλές συμβουλές για την σωστή χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η συγκεκριμένη ένδειξη πρέπει να ανάβει μόνο πριν την εκκίνηση του κινητήρα και στη συνέχεια να εξαφανίζεται. Σε περίπτωση που παραμείνει αναμμένη σημαίνει πως έχει εντοπιστεί ένα σφάλμα και κάποιο εξάρτημα ίσως χρήζει αντικατάστασης.

Επειδή είναι πιθανό να εμφανιστεί για πολλούς λόγους, πρέπει να επισκεφθείτε το συνεργείο, ώστε να εντοπιστεί ο κωδικός βλάβης και να γίνει η επιδιόρθωση. Ας δούμε, όμως, τους πιο συχνούς λόγους για τους οποίους εμφανίζεται.

Αρκετά πιθανό είναι να εντοπιστεί πρόβλημα στον αισθητήρα λάμδα, ένα εξάρτημα που τοποθετείται συνήθως αμέσως μετά την πολλαπλή εξαγωγής και πριν από τον καταλύτη. Διαθέτει ένα αισθητήριο που έρχεται σε επαφή με τα καυσαέρια που παράγει ο κινητήρας και τα συγκρίνει με τον ατμοσφαιρικό αέρα.

Άλλη συχνή αιτία είναι η αποτυχία ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναγέννησης του DPF στην περίπτωση των κινητήρων πετρελαίου. Πρόκειται για ένα σύστημα κατακράτησης των μικροσωματιδίων άνθρακα (αιθάλη). Βρίσκεται πριν τον καταλύτη και «φροντίζει» ώστε να μην βγαίνει ο χαρακτηριστικός μαύρος καπνός από την εξάτμιση.

Διαβάστε επίσης: Χρειάζεται “στρώσιμο” το αυτοκίνητο; Πως γίνεται και για πόσο διάστημα;

Και ο αισθητήρας MAF ενδέχεται να δημιουργήσει σφάλμα και εμφάνιση του check engine. Βρίσκεται στο σύστημα εισαγωγής, αμέσως μετά το φίλτρο και ελέγχει την ποσότητα εισαγωγής του αέρα, ώστε να υπολογιστεί το καύσιμο που πρέπει να ψεκαστεί από τα μπεκ.

Εξίσου πιθανό είναι να υπάρξει σφάλμα από το σύστημα ανάφλεξης του κινητήρα. Ένας κατεστραμμένος πολλαπλασιαστής είναι αρκετά πιθανή αιτία εμφάνισης του «check engine». Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και κακή ποιότητα καυσίμου να είναι ο λόγος που προκαλεί το άναμμα της συγκεκριμένης λυχνίας.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έρθετε σε επικοινωνία με το εξουσιοδοτημένο συνεργείο αν εμφανιστεί η εν λόγω ένδειξη, ακόμα και αν έχετε την δυνατότητα με μία απλή συσκευή OBD να «ανακαλύψετε» τον κωδικό σφάλματος μέσω της ECU.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει