Χρειάζεται “στρώσιμο” το αυτοκίνητο; Πως γίνεται και για πόσο διάστημα;

Τελικά τι ισχύει; Χρειάζεται στρώσιμο ένα νέο αυτοκίνητο και αν ναι πότε γίνεται, πως και πόσο διαρκεί; Πάμε να δούμε τι λέει η Mercedes-AMG.

Βρείτε μας στο


Η ερώτηση του τίτλου μας είναι από τα ζητήματα που… έχουν ταλαιπωρήσει παραδοσιακά τους φίλους του αυτοκινήτου. Παλιότερα ήταν δεδομένο πως ένα αυτοκίνητο το οποίο το έπαιρνες καινούργιο θα το “έστρωνες” για χιλιάδες χιλιόμετρα. Πλέον όμως πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται περίοδο στρωσίματος… Ποια είναι όμως η αλήθεια; 

Δείτε επίσης: Πόσο κοστίζει η κορυφαία BMW M5 των 600 ίππων στην Ελλάδα;

Για να πάρουμε λοιπόν μια απάντηση, ανοίξαμε το εγχειρίδιο της Mercedes-AMG. Ξεφυλλίζοντάς το λοιπόν φτάσαμε στο επίμαχο σημείο που δεν είναι άλλο από το “Breaking-in a new vehicle”. Αυτό που στα ελληνικά αποκαλούμε “στρώσιμο νέου αυτοκινήτου”.

Στο εγχειρίδιο της Mercedes-AMG λοιπόν αναφέρει ξεκάθαρα στην πρώτη παράγραφο πως “οι αισθητήρες κάποιων βοηθητικών συστημάτων αυτορυθμίζονται κατά την διάρκεια των πρώτων χιλιομέτρων που διανύει το αυτοκίνητο, έπειτα από την παράδοσή του ή την επισκευή του. Η μέγιστη αποτελεσματικότητά τους επέρχεται μετά το τέλος της περιόδου “στρωσίματος” του αυτοκινήτου”. Και συνεχίζει στην επόμενη παράγραφο γράφοντας “τα δισκόφρενα και τα τακάκια των φρένων φτάνουν στη μέγιστη απόδοσή τους έπειτα από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης. Ρυθμίστε την απόδοσή τους πιέζοντας περισσότερο το πεντάλ των φρένων”.

Πάμε όμως στον κινητήρα που είναι και αυτός που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Εδώ στο εγχειρίδιο της Mercedes-AMG αναφέρεται ξεκάθαρα στην πρώτη παράγραφο πως “όσο περισσότερο φροντίζετε τον κινητήρα όταν είναι νέος, τόσο πιο ικανοποιημένοι θα είστε με την απόδοσή του στο μέλλον”.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Η Mercedes λέει λοιπόν πως για τα πρώτα 1.500 χλμ. του αυτοκινήτου πρέπει:

  • Για τα πρώτα 1.500 χλμ. να οδηγούμε σε διαφορετικές συνθήκες και ταχύτητες το αυτοκίνητο.
  • Για τα πρώτα αυτά χιλιόμετρα οδηγούμε ήπια αποφεύγοντας τις “βίαιες” επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις
  • Δεν ξεπερνάμε τα 140 χλμ./ώρα (εξάλλου στην Ελλάδα το όριο είναι 130 χλμ./ώρα)
  • Δεν ξεπερνάμε τις 4.500 σ.α.λ.
  • Δεν πιέζουμε ως το τέλος της διαδρομής το πεντάλ του γκαζιού
  • Αποφεύγουμε το έντονο φορτίο στο αυτοκίνητο
  • Δεν ξεπερνάμε τα 2/3 του ρυθμού περιστροφής του κινητήρα σε κάθε σχέση
  • Δεν κάνουμε επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα κλπ.)
  • Δεν “κατεβάζουμε” σχέση στο κιβώτιο για να φρενάρουμε το αυτοκίνητο με τον κινητήρα.

Και για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο:

  • Δεν κάνουμε ποτέ Kickdown
  • Οδηγούμε στο πρόγραμμα C (Comfort)
  • Σταδιακά κάνουμε και χειροκίνητες αλλαγές μέσω των χειριστηρίων

Η Mercedes ολοκληρώνει το κεφάλαιο στρωσίματος κινητήρα λέγοντας πως, μετά τα 1.500 χλμ. μπορούμε να αυξήσουμε σταδιακά ρυθμό περιστροφής στο μοτέρ και να αυξήσουμε να πιάσουμε τελικές… (αυτό το τελευταίο φυσικά δεν αφορά την χώρα μας, αλλά τους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους).

Τέλος, σημειώνει πως οι παραπάνω συμβουλές ισχύουν και για την περίοδο που ακολουθεί την όποια επισκευή τυχόν γίνει στο μοτέρ.