Citroen e-Berlingo. Έρχεται η ηλεκτρική έκδοση με έως 280 χλμ. αυτονομία

Το ηλεκτρικό e-Berlingo έρχεται να διευρύνει τη γκάμα του επιβατικού της γαλλικής εταιρίας προσφέροντας αυτονομία έως και 280 χιλιόμετρα.

Βρείτε μας στο
Citroen e-Berlingo 2021

Με μηδενικές εκπομπές CΟ2 το νέο ηλεκτρικό Citroen e-Berlingo προσφέρει εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων σε όλους εκείνους που έχουν ως την έχουν ως προτεραιότητα και βάζουν παράλληλα την πρακτικότητα στην κορυφή της λίστας τους.

Το νέο e-Berlingo διακρίνεται από μερικά εξωτερικά χαρακτηριστικά που προδίδουν την ηλεκτροκίνητη “φύση” του: το μονόγραμμα “ë” που συμβολίζει την ηλεκτρική ενέργεια στη μάσκα με το νέο σήμα της Citroen και πριν από το όνομα του μοντέλου στην πίσω πόρτα. Χαρακτηριστικές είναι και οι πινελιές σε απόχρωση “Anodised Blue” στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά Airbumps. Η θυρίδα φόρτισης, είναι στο ίδιο σημείο που τα υπόλοιπα Berlingo έχουν την υποδοχή για το ακροστόμιο του ανεφοδιασμού στα πρατήρια καυσίμων.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Στο εσωτερικό, στην κεντρική κονσόλα βλέπουμε το “ë-Toggle” της Citroen, που ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης μαζί με έναν επιλογέα για την ενεργοποίηση των τριών τρόπων οδήγησης: Eco, Normal και Power.

Η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων του e-Berlingo περιλαμβάνει την ενότητα “Energy”, που παρέχει πρόσβαση στις ηλεκτρικές πτυχές του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της ροής ενέργειας, στατιστικά κατανάλωσης και την ενεργοποίηση της προγραμματισμένης φόρτισης ή την προεπιλεγμένη θερμοκρασία της καμπίνας. Ο πίνακας πληροφοριών του οδηγούν είναι μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών (στάνταρ από τη Feel Pack έκδοση), που διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο διαφορετικών σε μήκος εκδόσεων, είτε τη μικρότερη έκδοση M (μήκους 4,40 μέτρων), είτε τη μεγάλη XL έκδοση με μήκος στα 4,75 μέτρα. Ανεξάρτητα από την έκδοση, όλοι οι χώροι στάθμευσης είναι προσβάσιμοι χάρη στο ύψος που είναι μικρότερο από 1,90 μέτρα.

Το e-Berlingo παρέχει στους επιβάτες το πιο ευρύχωρο εσωτερικό στην κατηγορία του σύμφωνα με τη Citroen. Στην έκδοση XL ο ωφέλιμος χώρος για φόρτωση μπορεί να φτάσει έως τα 4.000 λίτρα και μήκος φόρτωσης 3,05 μέτρα, με το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλωμένο, ή τα 2,7 μέτρα στην έκδοση M.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 PS EAT8

Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, υπάρχουν τρία ανεξάρτητα καθίσματα, όλα του ίδιου μεγέθους, τα οποία προσφέρουν στους επιβάτες μεγάλο χώρο για τα γόνατα (156 χλστ.). Αναδιπλούμενα χωριστά ή ταυτόχρονα, μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή διαμόρφωση, παρέχοντας ένα επίπεδο δάπεδο για φόρτωση.

Στην έκδοση XL, τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σε ράγες που γλιστρούν εμπρός και πίσω κατά 130 χλστ. για να παρέχουν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες ή περισσότερο χώρο φόρτωσης. Το ράφι στο πίσω μέρος, μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις και χρησιμοποιείται και για να τροποποιηθεί ανάλογο ο χώρος φόρτωσης. Μπορεί να σηκώσει βάρος και είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω του ανοίγματος του πίσω παραθύρου.

Το ηλεκτρικό Berlingo φέρει παράλληλα 167 λίτρα αποθηκευτικών χώρων (!) και ιδιαίτερα μεγάλο χώρο αποσκευών, που είναι 775 λίτρα για την έκδοση Μ με τα καθίσματα στη θέση τους και 1.050 λίτρα για την έκδοση XL.

Μεταξύ των 26 αποθηκευτικών χώρων, το έξυπνα σχεδιασμένο “Modutop” μόνο, προσφέρει 92 λίτρα εξαιρετικά πρακτικών χώρων σε απόσταση πρόσβασης με το χέρι. Είναι μια πρακτική επιλογή εκμετάλλευσης του χώρου πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, με ράφι από ημιδιάφανο υλικό για να περνάει το φως στις εκδόσεις με την μεγάλη γυάλινη ηλιοροφή και να μπορούν οι επιβάτες να διακρίνουν που έχει αποθηκευτεί το κάθε τι.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του e-Berlingo αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 135 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα λειτουργίας που αυξομειώνουν την απόδοση του κινητήρα και έχουν ως εξής:

Normal, 108 ίπποι/210 Nm: εξασφαλίζει τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ μέγιστης αυτονομίας και απόδοσης.
Eco, 81 ίπποι/180 Nm: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας μειώνοντας την απόδοση της θέρμανσης και του κλιματισμού, χωρίς να τα απενεργοποιεί τελείως.
Power, 136 ίπποι/260 Nm: Μέγιστη απόδοση για συνθήκες μεταφοράς μέγιστου φορτίου.

Για βέλτιστη εξοικονόμικση ενέργειας, ο οδηγός μπορεί με μια απλή κίνηση να ενεργοποιήσει τη λειτουργία “B” από την κεντρική κονσόλα.

Η μπαταρία φέρει εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. (για το 70% της χωρητικότητάς της). Ένα πιστοποιητικό χωρητικότητας μπαταρίας παραδίδεται στον κάτοχο μετά από τον πρώτο ετήσιο έλεγχο ή 20.000 χλμ. και στη συνέχεια σε κάθε συντήρηση, κάθε δύο χρόνια ή 40.000 χλμ.

Για το e-Berlingo υπάρχουν τρεις τρόποι φόρτισης. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιώντας μια απλή πρίζα όλη τη νύχτα, για να μετακινηθείτε προς τη δουλειά σας το πρωί με απόλυτη ηρεμία.

– Φόρτιση στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας ή σε χώρο στάθμευσης. Αυτή η λειτουργία φόρτισης είναι συμβατή με μια τυπική υποδοχή 8Α ή μια ενισχυμένη υποδοχή 16Α (πλαίσιο 5/18 + υποδοχή Green Up), μειώνοντας κατά το ήμισυ τον χρόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας στο 100% σε λιγότερο από 15 ώρες.

– Ιδιωτική ή δημόσια γρήγορη φόρτιση που απαιτεί εγκατάσταση wallbox φόρτισης 3,7 kW έως 22 kW. Χρησιμοποιώντας αυτήν τη μέθοδο, ο χρόνος φόρτισης από 0% έως 100% είναι 5 ώρες (τριφασικό 11 kW Wallbox).

– Ταχεία φόρτιση με χρήση δημόσιου σταθμού έως 100 kW με καλώδιο Mode
ενσωματωμένο στο φορτιστή. Φορτίζει το 80% της μπαταρίας 50 kWh σε 30 λεπτά. Το e-Berlingo, σύμφωνα με τους Γάλλους, συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων στην κατηγορία του όσον αφορά τους χρόνους γρήγορης φόρτισης.

Η άνεση και η χρηστικότητα που προσφέρει το νέο ηλεκτρικό της Citroen τονίζεται και από τα συστήματα που φέρει, μεταξύ των οποίον συγκαταλέγονται η είσοδος/εκκίνηση χωρίς κλειδί, το HUD, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια, οι αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας και το cruise control με περιοριστή ταχύτητας.

Στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το Active Safety Brake, ένα ενεργό σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, η ειδοποίηση προσοχής οδηγού και η προειδοποίηση απόστασης, το σύστημα ελέγχου σταθερότητας ρυμουλκούμενου και το Grip Control με Hill Descent Assist.

Το εμπορικό λανσάρισμα του Citroen e-Berlingo αναμένεται το δεύτερο μισό του 2021.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr