Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross με τον ισχυρό και οικονομικό 1500άρη diesel κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Βρείτε μας στο
Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi δοκιμή Traction

H ανάμνηση από το ολοκαίνουριο Citroen C4 C-Cross είναι ακόμη νωπή καθώς το νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας με τον 1200άρη turbo κινητήρα των 130 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Citroen, πέρασε πρόσφατα από τα γραφεία του traction.gr. Τώρα έρχεται η σειρά της diesel έκδοσης των 130 ίππων που διατίθεται αποκλειστικά με το ίδιο αυτόματο κιβώτιο, ενώ για εκείνους που επιθυμούν χειροκίνητες αλλαγές, υπάρχει διαθέσιμο το ίδιο μοτέρ, με 110 ίππους όμως, και 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Ξεχωρίζει με το “καλημέρα”
Δύσκολα θα το κοιτάξει κάποιος και δεν θα σκεφτεί αμέσως τη λέξη “crossover”. Το νέο C4 τονίζει τον ελαφρώς “περιπετειώδη” χαρακτήρα του με τα προστατευτικά άβαφα πλαστικά “τόξα” στους θόλους των τροχών του και χαρακτηριστικά πλέον “air bumps” που προσθέτουν “σκληροτράχηλους” πόντους και προστατεύουν παράλληλα τις πόρτες στο κάτω μέρος τους, ενώ άφαβοι στο κάτω μέρος τους είναι και οι προφυλακτήρες. Όπως δηλαδή και σε ένα crossover που… σέβεται τον εαυτό του και έχει σκοπό να κινηθεί ελαφρά και στο χώμα. Αυτή είναι μόνο η αρχή που κάνει το C4 C-Cross ξεχωριστό αφού από εκεί και πάνω είναι που αρχίζει να διαφέρει πραγματικά από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.

Η σχεδίαση της οροφής αλλά και τα εμπρός φωτιστικά σώματα “κοιτάζουν” στο παρελθόν της Citroen και στη διάσημη GS/GSA και αυτό είναι που δίνει στην πρόταση των Γάλλων μια αμυδρή νεορετρό χροιά που του ταιριάζει απόλυτα και το κάνει να ξεχωρίζει όπου και αν κινείται. Οι γραμμές του είναι αρμονικές με τις καμπύλες να έχουν το πάνω χέρι σε όλο το αμάξωμα. Το πίσω μέρος με το “διπλό” τζάμι της πέμπτης πόρτας και τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα που παίζουν “ενεργό” ρόλο στις γραμμές του, ταιριάζουν αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο. Με λίγα λόγια πιο… Citroen δεν γίνεται.

Design αλλά και ευρυχωρία και πρακτικότητα
Το C4 C-Cross τοποθετείται στη μικρομεσαία κατηγορία με το μήκος του να φτάνει στα 4.360 χλστ., το πλάτος του στα 1.834 χλστ. και το ύψος του στα 1.525 χλστ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2.670 χλστ. Η απόσταση των 156 χλστ. από το έδαφος διασφαλίζει παράλληλα την άνετη εντός και εκτός εισαγωγικών διάσχιση χωματόδρομων, λόγω και της ανάρτησης που φέρει τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions των Γάλλων.

Με αυτές τις διαστάσεις το μικρομεσαίο hatchbach της Citroen θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβαίνοντες στην καμπίνα του και παρά την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος άτομα με ύψος έως 1,80 μ. θα νιώσουν άνετα. Ξεχωριστό εξωτερικά αλλά και εσωτερικά το C4 C-Cross που παρουσιάζει ένα μοντέρνας σχεδίασης ταμπλό χωρίς να ξεχνά την πρακτικότητα και την εργονομία. Οι αναφορές στη GS συνεχίζονται και εδώ, στον πίνακα πληροφοριών του οδηγού με την μικρή ορθογώνια παραλληλόγραμη οθόνη πληροφοριών να παραπέμπει στον διάσημο best seller συγγενή από το μακρύ πλέον παρελθόν. Αυτή η μικρή οθόνη παρουσιάζει μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες στα μάτια του οδηγού με τον κύριο όγκο της πληροφόρησης να πέφτει στη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις 10 ίντσες.

Στην έκδοση της δοκιμής ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεση του και HUD που λειτουργεί απόλυτα ικανοποιητικά με τις ενδείξεις να προβάλλονται σε μικρή οθόνη που εκτείνεται πάνω από την βασική οθόνη πληροφοριών και είναι πάντα ευδιάκριτες άσχετα από την ένταση του ήλιου. Οι ενδείξεις ρυθμίζονται μάλιστα εύκολα και γρήγορα ως προς τη θέση που προβάλλονται έτσι ώστε όλοι, ανεξάρτητα από το ύψος τους να τις βλέπουν πάντα. Εύκολα και γρήγορα ρυθμίζεται και το άνετο κάθισμα και το μόνο που θα ήθελα θα ήταν λίγο μεγαλύτερο εύρος για το ύψος του τιμονιού.

Για πρώτη ίσως φορά στην κατηγορία ένας κατασκευαστής λαμβάνει υπόψη του πολύ σοβαρά και τη διασκέδαση του συνοδηγού με τη Citroen να έχει ενσωματώσει στο ταμπλό δύο πτυσσόμενα μέρη στα οποία ο τελευταίος μπορεί να στερεώσει με ασφάλεια το τάμπλετ του με το κάτω να ντουμπλάρει και σαν συρτάρι για την αποθήκευση του. Κάτω από αυτό υπάρχει φυσικά και το παραδοσιακό ντουλαπάκι.

Οι καλοί αποθηκευτικοί χώροι συνεχίζονται στις πόρτες, έξτρα ραφάκι με ασύρματη φόρτιση για το κινητό, αλλά και έναν βαθύ αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε κάτω από τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού (ελέγχεται και από την οθόνη αφής), ενώ ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχουν και δύο ελαφρώς στενές ποτηροθήκες, οι οποίες ωστόσο φέρουν και κάλυμμα. Η εικόνα ευρυχωρίας ολοκληρώνεται από τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών, που μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη. Μια καλή τιμή για την κατηγορία που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.250 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Diesel δυνατός και οικονομικός
Ο BlueHDi έχει καταφέρει να κερδίσει την εκτίμηση μου σε όποια έκδοση και αν έχει τύχει να πέσει στα χέρια μου. Σχετικά ήσυχος, αν και ο ήχος του δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση, πολιτισμένος σε λειτουργία με ικανά ποσά ροπής σχεδόν από το ρελαντί και κατανάλωση “diesel” το μοτέρ των Γάλλων ταιριάζει γάντι και στο C4 C-Cross, ενώ συνδυάζεται αρμονικά και με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της εταιρίας. Με 300 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. ο εν σειρά 4κύλινδρος κινεί με χαρακτηριστική άνεση το νέο γαλλικό hatchback “προσφέροντας” παράλληλα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική 206 χλμ./ώρα. Κατά το πρότυπο WLTP η κατανάλωση ανέρχεται στα 4,6 λίτρα και οι εκπομπές CO2 στα 121 γρ./χλμ., μια κατανάλωση που αν είσαστε πάρα πολύ προσεκτικοί με το γκάζι και έχετε επιλέξει και το πρόγραμμα Eco (Normal και Sport)τα άλλα δύο θα πλησιάσετε αρκετά. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση έφτασε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. με τον οδηγό να απολαμβάνει ροπή και δυνατό τράβηγμα στο πρόγραμμα Sport και πολύ καλή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του μοτέρ από το 8άρι κιβώτιο.

Κατά τα άλλα το C4 C-Cross τα κάνει όλα το ίδιο καλά με την βενζινοκίνητη έκδοση του. Είναι ήσυχο και αυτό θα εκτιμηθεί ακόμη περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο όπου θα δείξει και τη σταθερότητα του. Η ανάρτηση λειτουργεί πάρα πολύ καλά στον τομέα της άνεσης και θα ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού και σε γρήγορο ρυθμό δείχνοντας όμως ότι ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, όπως πρέπει άλλωστε. Δεν βοηθά σε αυτό ούτε ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας που κάνει αισθητή την παρουσία του όταν ο τροχός πέφτει σε κοφτή ανωμαλία πάνω σε στροφή. Η πρόσφυση ωστόσο είναι μπόλικη και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Τα φρένα είναι δυνατά και το μεσαίο πεντάλ έχει καλή αίσθηση ενώ αντίστοιχο της ανάρτησης είναι και το άμεσο τιμόνι που δεν… σκοτίζει τον οδηγό με ένα κάρο πληροφορίες.

Με τιμή εκκίνησης τα 17.950 ευρώ στη βασική του έκδοση με το μοτέρ βενζίνης των 1,2 λίτρων και 100 ίππων, το νέο Citroen C4 (C-Cross) είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία. Διαφέρει εκεί που πρέπει, προσφέρει πρακτικότητα και ευκολία σε κάθε είδους μετακίνηση και προβάλλει υψηλά επίπεδα άνεσης σε συνδυασμό με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Για αυτούς που αγαπούν τα ταξίδια λογικά ο συγκεκριμένος συνδυασμός diesel κινητήρα με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο θα αποτελέσει μονόδρομο, με τιμή εκκίνησης για την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Feel Pack, τα 25.200 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr