Ειδικότερα ο Pino πήρε μια πρώτη γεύση από το Citroen C3 Rally2 σε test event που διοργάνωσε η Citroen Racing. Ο Pino, οδηγός αγώνων ταχύτητας και αντοχής σε πίστες, είχε ήδη δοκιμάσει στα τέλη του 2024 το πλήρως ηλεκτρικό μονοθέσιο DS E-Tense FE25.
Διαβάστε επίσης: Νέα συνεργασία, επαναφέρει το θρυλικό λογότυπο HF, αλλά… όχι σε αυτοκίνητο
Το πρόγραμμα Stellantis Motorsport Young Driver δημιουργήθηκε για να εντοπίσει, να εκπαιδεύσει και να αναπτύξει ταλαντούχους, ανερχόμενους οδηγούς σε διάφορους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Έχοντας ξεκινήσει από αγώνες καρτ και μονοθέσιων (Formula 4 και Euroformula), ο Χιλιανός Pino μεταπήδησε στους αγώνες Endurance το 2021, αγωνιζόμενος στην Asian Le Mans Series, την European Le Mans Series, το IMSA Weathertech SportsCar Championship και το FIA World Endurance Championship (WEC).
Διαβάστε επίσης: Peugeot Sport-Capgemini: Τεχνητή νοημοσύνη και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής
Αφού τερμάτισε στο βάθρο του LMP2 στο 24ωρο του Le Mans το 2023 και τρίτος στην κατηγορία GT3 στις 6ωρο του Sao Paulo το 2024, ο Pino αγωνίστηκε πρόσφατα στiw 24 ώρες στη Daytona των Η.Π.Α. σε ένα πρωτότυπο από την κατηγορία GTPH.
Ο Χιλιανός εντοπίστηκε από τη Stellantis Motorsport και προσκλήθηκε να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα Young Driver (YDP) τον Απρίλιο του 2024, δοκιμάζοντας τα ηλεκτρικά μονοθέσια Gen2 DS E-Tense FE21 και Gen3 DS E-E-Tense FE25 κατά τη διάρκεια οκτώ δοκιμών μεταξύ 24 Απριλίου και 2 Νοεμβρίου.
Στις 11 Φεβρουαρίου, ο νεαρός ταλαντούχος και ευπροσάρμοστος σε διαφορετικές αγωνιστικές συνθήκες Χιλιανός οδηγός απόλαυσε την πρώτη του εμπειρία στον κόσμο των ράλι, οδηγώντας ένα C3 Rally2 στη βάση της Citroen Racing στο Saint-Brès, κοντά στο Alès.
Σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση ο Pno, οδηγώντας στη βροχή, σταδιακά αντιμετώπισε την λάσπη και τις ολισθηρές συνθήκες, καθώς συνήθισε το φρενάρισμα σε ολισθηρές επιφάνειες και πάνω απ’ όλα, την επικοινωνία με τον συνοδηγό του -για την ημέρα της δοκιμής-, Guillaume Mercoiret, μια βασική πτυχή των ράλι που δεν αποτελεί μέρος των συνηθισμένων αγωνιστικών του εμπειριών.
Καθοδηγούμενος από τον Yohan Rossel, πρόσφατο νικητή της κατηγορίας WRC2 στο Rallye Monte-Carlo, και με την υποστήριξη της Rossel Compétition, ο Pino κατάλαβε γρήγορα τις βασικές παραμέτρους των ράλι, με την αυτοπεποίθησή του να αυξάνει καθώς “έγραφε” όλο και περισσότερα χιλιόμετρα στο μπάκετ του Citroën C3 Rally2.
Συνηθισμένος σε πολύ ακριβείς αγωνιστικές γραμμές σε αγώνες ταχύτητας σε πίστες και στρατηγικές μακράς διαρκείας στους αγώνες αντοχής, ο Pino έπρεπε να προσαρμόσει πλήρως το στυλ οδήγησης του κατά τη διάρκεια αυτής της αρχικής του εμπειρίας στα χωμάτινα ράλι. Σε αντίθεση με τους αγώνες αντοχής, όπου κάθε στροφή επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά με μια καθορισμένη αγωνιστική γραμμή, τα ράλι απαιτούν ικανότητα προσαρμογής σχεδόν στιγμιαία στις νέες κάθε φορά συνθήκες, με διαφορετικές επιφάνειες δρόμου, άγνωστες στροφές και συνεχώς μεταβαλλόμενη πρόσφυση.
“Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο ήταν το ότι έπρεπε να αντιδρώ συνεχώς. Στους αγώνες αντοχής, έχουμε ένα ακριβές σύνολο αναφορών σε κάθε γύρο. Εδώ, η επιφάνεια αλλάζει συνεχώς και έπρεπε να εμπιστευτώ τις σημειώσεις του συνοδηγού μου και το συναίσθημά μου και να προσαρμόσω τη γραμμή μου σε πραγματικό χρόνο. Είναι μια εντελώς διαφορετική πρόκληση, αλλά είναι μια απίστευτη μαθησιακή εμπειρία!”, δήλωσε μετά την εμπειρία του με το αγωνιστικό C3 o 20χρονος Χιλιανός.