Κάτω από 10.000 ευρώ το φθηνότερο ηλεκτρικό στην Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει πλέον ένα νέο μοντέλο που διεκδικεί τον τίτλο του φθηνότερου αμιγώς ηλεκτρικού που πωλείται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Βρείτε μας στο
Dartz ηλεκτρικό μοντέλο Ευρώπη φθηνότερο 2021

Υπεύθυνη για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θέλει να είναι το φθηνότερο που πωλείται στην Ευρώπη είναι η λιθουανική Dartz, μια εταιρία που κατασκευάζει… θωρακισμένα οχήματα και τώρα θέλει να μπει και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς σε συνεργασία με την κατασκευάστρια αμαξωμάτων Nikrob.

Διαβάστε επίσης – Νέα Mercedes EQS: Αυτονομία… diesel και “διαστημική” αεροδυναμική

Το μοντέλο που θα κατασκευάζει η Dartz δεν αποτελεί προϊόν δικής της εξέλιξης. Οι Λιθουανοί έχουν λάβει σχετική άδεια και θα κατασκευάζουν με τα δικά τους σήματα το αμιγώς ηλεκτρικό Wuling Hongguang Mini EV, ένα κινέζικο μοντέλο πόλης που φτιάχνεται στην ασιατική αγορά από την κοινοπραξία SAIC-GM-Wuling. Σε σχέση με εκείνο, η ευρωπαϊκή έκδοση του κινέζικου ηλεκτρικού φέρει όλα τα απαραίτητα από τη νομοθεσία συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως και κάποιες τροποποιήσεις στα φωτιστικά του σώματα, σύμφωνα και με το βρετανικό Autocar που δημοσιεύει την σχετική είδηση.

Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό μοντέλο της Dartz έχει αυστηρά αστικό προφίλ κίνησης και θα είναι διαθέσιμο με δύο συστοιχίες μπαταριών από πλευράς χωρητικότητας στα 9,2 και 13,8 kWh. Με τη δεύτερη μάλιστα μπαταρία, ο μικρός ηλεκτρικό κινητήρας των 17,7 ίππων και 85,4 Nm ροπής που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα μπορεί να προσφέρει αυτονομία που φτάνει στα 200 χλμ. με την τελική να ανέρχεται στα 100 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης – Kia EV6: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Kia, έως 585 ίππους

Η τιμή του βασικού μοντέλου με την μικρότερη μπαταρία ξεκινά οριακά κάτω από τα 10.000 ευρώ και συγκεκριμένα από τα 9.999 ευρώ, ενώ η τιμή του στην Κίνα (χωρίς να φέρει στον εξοπλισμό του, μεταξύ άλλων, τα συστήματα ασφάλειας που επιβάλλονται στην Ευρώπη) ξεκινά από τα μόλις 3.700 ευρώ.

Άραγε θα δούμε το λιλιπούτειο ηλεκτρικό μοντέλο της Dartz και στη χώρα μας;

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr