Άκρως εντυπωσιακό ήταν το πρώτο τρίμηνο για την Alfa Romeo, η οποία κατάφερε να πετύχει μία αύξηση της τάξης του 29% σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, ο περασμένος Μάρτιος ήταν ο καλύτερος μήνας από τον Ιούνιο του 2019 και επέτρεψε στην Alfa Romeo να φτάσει στο υψηλότερο μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη τα τελευταία επτά χρόνια. To μοντέλo που την οδήγησε σε αυτό… είναι αναμφισβήτητα η Alfa Romeo Junior!
Πιο αναλυτικά, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024, φέτος η Alfa Romeo πέτυχε αύξηση κατά 29% σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην αγορά της Ευρώπης, η ανάπτυξη ήταν ακόμα πιο έντονη και άγγιξε το +43%. Καθοριστικός παράγοντας ήταν το ντεμπούτο της Alfa Romeo Junior, η οποία λίγους μήνες από την κυκλοφορία της σε 38 χώρες, έχει φτάσει τις 35.000 παραγγελίες (το 18% των οποίων αφορά πλήρως ηλεκτρική έκδοση).
To μικρότερο SUV της ιταλικής εταιρείας είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμo με ήπια υβριδικό κινητήρα (υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση) και ως αμιγώς ηλεκτρικo. Για την Ibrida, η τελική τιμή διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 28.500 ευρώ, έπειτα από προωθητική ενέργεια ύψους 1.400 ευρώ. Η Electtrica προσφέρεται με προωθητική ενέργεια ύψους 3.500 ευρώ, διαμορφώνοντας την τελική τιμή στα 33.400 ευρώ (25.320 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”). Η τετρακίνητη έκδοση Ibrida Q4 του πρώτου B-SUV της Μιλανέζικης φίρμας ξεκινάει από τα 36.500 ευρώ. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικά πως είναι στην πράξη δικίνητη, υβριδική έκδοση που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή.
Στην υβριδική έκδοση των 136 ίππων, το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν αποδοτικό κινητήρα βενζίνης με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Στο τελευταίο βρίσκεται ενσωματωμένος ένας 48V ηλεκτρικός κινητήρας με ισχύ 21 kW, που υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για μέγιστη οικονομία. Κάπως έτσι, η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η Alfa Romeo ανακοινώνει 5,2 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Εμείς την πράξη κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. Οδηγικά, η Alfa Romeo Junior είναι ένα ευχάριστο σύνολο, που έχει ότι χρειάζεται σε κάθε συνθήκη. Στιβαρή, σίγουρη, ήσυχη και άνετη στον αυτοκινητόδρομο, ευκολοδήγητη, με καλή περιμετρική ορατότητα και ξεκούραστη ανάρτηση, στους ταλαιπωρημένους και στενούς δρόμους της πόλης.
Εμφανισιακά, η νέα Alfa Romeo Junior (δημιούργημα του Centro Stile, του Κέντρου Σχεδίασης της ιταλικής μάρκας), ξεχωρίζει χάρη στη δυναμική σιλουέτα της, το ανάγλυφο αμάξωμα με τονισμένες καμπύλες και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η μάσκα εμπρός, το σήμα στις πίσω κολόνες αλλά και ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων.
Στο εσωτερικό, σε αντίθεση με το trend της εποχής, δεν σε κερδίζει η οθόνη αλλά το τριάκτινο τιμόνι. Ο σχεδιασμός είναι οδηγοκεντρικός και η κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Ψηφιακή είναι και η οθόνη στην θέση του πίνακα οργάνων διαγωνίου 10,1 ιντσών. Τα υλικά είναι ευχάριστα στην όψη και πείθουν με το φινίρισμά τους. Στον τομέα των χώρων η Junior τα πάει πολύ καλά, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (415 λίτρα), έχοντας και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό.
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video του τηλεοπτικού TractioN με την παρουσίαση του αυτοκινήτου και καλεσμένη την Δανάη Παππά.