Ο “off road” χαρακτήρας του Dacia Duster και η ανταγωνιστική του τιμή είναι δύο στοιχεία που φαίνεται ότι δεν έχουν αφήσει αδιάφορο το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα. Τρανή απόδειξη το γεγονός ότι το ρουμανικό μοντέλο κατάφερε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 να βρεθεί στην πρώτη πεντάδα των ταξινομήσεων. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε την έκδοση διπλού καυσίμου, που συνδυάζει υγραέριο και βενζίνη. Με το εργοστασιακό κιτ, το κόστος των μετακινήσεων μειώνεται σημαντικά, ενώ η τιμή εκκίνησης των 18.590 ευρώ είναι στα πλεονεκτήματά του. Ας γνωρίσουμε καλύτερα το ανανεωμένο Dacia Duster, δίνοντας έμφαση στην έκδοση LPG των 100 ίππων!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Diesel
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς επιδεικνύει νέα φωτιστικά σώματα, με DRL σχήμα “Y” (είναι τα πρώτα σε μοντέλο της μάρκας με LED φλας) και νέα γρίλια στη μάσκα. Ανασχεδιασμένα είναι τα φώτα και στο πίσω μέρος, ενώ αλλαγές υπάρχουν επίσης στον σχεδιασμό τον προφυλακτήρων, στις ζάντες, αλλά και στην χρωματική παλέτα η οποία έχει εμπλουτιστεί. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως, σύμφωνα πάντα με την Dacia, βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Αλλαγές στον τομέα των διαστάσεων δεν υπάρχουν, με το μήκος να αγγίζει τα 4.341 χλστ., το πλάτος τα 1.804 και το ύψος 1.693 χλστ.
Εσωτερικό: Έχει εργοστασιακο κιτ υγραερίου… και φαίνεται!
Περνώντας στο εσωτερικό, ο “τόνος” ανανέωσης του Dacia Duster έρχεται μέσα από νέες επενδύσεις για το σαλόνι, αυξημένη πρακτικότητα, νέα προσκέφαλα καθισμάτων, νέα οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και θύρες USB. Βέβαια, εδώ έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι τροποποιήσεις της έκδοσης υγραερίου, αφού πλέον αριστερά συναντάμε ένα άκρως “εργοστασιακό” κουμπί LPG ώστε να ενεργοποιείται/απενεργοποιείται το εν λόγω σύστημα τροφοδοσίας. Ταυτόχρονα, όλες οι απαραίτητες ενδείξεις, όπως η στάθμη της δεξαμενής και η αυτονομία με υγραέριο, έχουν περάσει στον πίνακα οργάνων, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο με εργοστασιακό κιτ υγραερίου. Η καμπίνα φέρει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, όπως οι μεγάλες “τσέπες” στις πόρτες, ενώ θα δεχτεί ακόμη και πέντε επιβαίνοντες με τους τρεις στο πίσω κάθισμα να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 445 λτ., όγκος αρκετά ικανοποιητικός αν αναλογιστεί κανείς ότι κάτω από το πάτωμα βρίσκεται και μία δεξαμενή 49 λίτρων για το LPG.
Κινητήρας: Αυτονομία που “τρομάζει” ακόμα και την diesel έκδοση
Στην έκδοση LPG το Duster αξιοποιεί τον 3κύλινδρο turbo 1000άρη TCe που έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να λειτουργεί σωστά και με υγραέριο. Έτσι, στο ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη για το υγραέριο με χωρητικότητα 49 λίτρα. Τα δύο ρεζερβουάρ δίνουν συνδυαστικά αυτονομία… μεγαλύτερη από diesel έκδοση στο SUV των Ρουμάνων. Το μοτέρ αποδίδει σε αυτή την έκδοση 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. αλλά ακόμη πιο σημαντικά 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. και συνεργάζεται πλέον με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Όσον αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 168 χλμ./ώρα (οι βέλτιστες επιδόσεις επιτυγχάνονται με LPG).
Στο δρόμο το μικρό υπετροφοδοτούμενο μοτέρ προσφέρει οικονομία και καλές ρεπρίζ χωρίς να βάζει φυσικά φωτιά με τις επιδόσεις του. Το εξάρι κιβώτιο έχει σφιχτή κλιμάκωση (η πρώτη σχέση είναι αρκετά “κοντή”) και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά τα 170 Nm ροπής, ενώ το μοτέρ είναι σε γενικές γραμμές ήσυχο και πολιτισμένο ακόμη και με το δεξί πόδι στο πάτωμα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. με καύσιμο την βενζίνη και στα 9,3 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο. Συνεπώς μιλάμε για 700 χλμ. αυτονομίας με βενζίνη και 500 με υγραέριο. Εντυπωσιακό!
Στην πράξη
Φιλικό, άνετο και έτοιμο για εκτός δρόμου περιπέτειες παρουσιάζεται το Duster στην πράξη, μόνο. Η απουσία ρεζέρβας βέβαια (έχει πάρει την θέση της η δεξαμενή υγραερίου) θα πρέπει να σε κάνει εξαιρετικά προσεκτικό στις εκτός δρόμου διαδρομές γιατί ένα σκίσιμο στο ελαστικό… δεν επιδιορθώνεται με κιτ επισκευής (φρόντισε λοιπόν αν θες off road να έχεις ρεζέρβα μαζί σου). Κατά τα άλλα το… λέει η καρδιά του εκτός δρόμου. Η Dacia το έχει προικίσει με μεγάλες διαδρομές για τις αναρτήσεις του, 210 ολόκληρα χλστ. απόσταση από το έδαφος αλλά και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής στις 30, 21 και 34 μοίρες αντίστοιχα. Έτσι και παρά την κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα το Duster θα καλύψει και με το παραπάνω τη διάθεση του μέσου οδηγού για περιπέτεια, ενώ με ένα σετ σωστά ελαστικά δείχνει ότι μπορεί να προσφέρει ευχάριστε εκπλήξεις. Στην άσφαλτο η άνεση έχει τον πρώτο λόγο με τον έλεγχο των τροχών από την ανάρτηση να προσφέρει επαρκή πρόσφυση για σβέλτες μετακινήσεις και προοδευτική συμπεριφορά σε αυξημένο ρυθμό κίνησης.
Στο ταμείο
Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του Dacia Duster που είναι και ένα από τα πιο δυνατά του “χαρτιά”. Η αρχική τιμή του υγραεριοκίνητου μοντέλου ξεκινά από τα 18.590 ευρώ στην βασική έκδοση Ambiance, ενώ στην έκδοση Prestige της δοκιμής το κόστος απόκτησης του εμπροσθοκίνητου SUV ξεκινά από τα 20.790 ευρώ.