Δοκιμή Ford Focus Active X 1.0 Ecoboost mHEV 155 PS

O δυνατός χιλιάρης Ecoboost των 155 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα της Ford βρήκαν τον δρόμο τους και κάτω από το καπό του "δραστήριου" Ford Focus Active.

Βρείτε μας στο
Ford Focus Active X δοκιμή traction

Η τελευταία μέχρι στιγμής γενιά του Focus ήταν παράλληλα και η πρώτη που ενσωμάτωσε στη διευρυμένη γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου της Ford την έκδοση Active με τα crossover χαρακτηριστικά και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Τώρα ήρθε η στιγμή η έκδοση λάβει το ήπια υβριδικό σύνολο της Ford που έρχεται, ελέω των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων, να αντικαταστήσει επί της ουσίας το τρικύλινδρο μοτέρ των 1,5 λίτρων και 150 ίππων, έναν κινητήρα που μας είχε αφήσει πάρα πολύ καλές εντυπώσεις κατά τη δοκιμή του station wagon Focus Active. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Διαβάστε επίσης: Ford Mustang Mach-E και τιμές στην Ελλάδα

Ένα Focus άλα crossover
Η ελκυστική σχεδίαση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά που προτάσσει το στάνταρ Focus ενισχύεται ακόμη περισσότερο στην έκδοση Active που ενώ δεν αλλοιώνει την ταυτότητα του hatchback της Ford προσθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για μια πιο “περιπετειώδη” εικόνα.

Η χαρακτηριστική εμπρός γρίλια σε μαύρο ματ έχει διαφορετικό μοτίβο από το στάνταρ μοντέλο, ενώ οι θόλοι των τροχών φέρουν πλαστικές προστασίες στο ίδιο μαύρο χρώμα και υφή που μειώνει την πιθανότητα γρατσουνίσματος. Διαφορετικοί είναι και οι προφυλακτήρες στο κάτω μέρος τους, επίσης σε μαύρο ματ, με το χείλος να έχει ασημί “επένδυση” στο κεντρικό κομμάτι του που θυμίζει μεταλλική προστασία. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις ράγες οροφής που είναι μαύρες για το Active ώστε να ταιριάζουν αισθητικά και με τα άβαφα μέρη που βλέπουμε χαμηλά και περιμετρικά του αμαξώματος.

Διαβάστε επίσης – Ford Kuga: Σας κρατά ενήμερους και συνδεδεμένους

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με το χαμηλότερο Focus με εξαίρεση τις ποιοτικές επενδύσεις των καθισμάτων που είναι αποκλειστικές για την έκδοση Active, όπως και τα αλουμινένια φιλέτα στα μαρσπιέ με την ονομασία της έκδοσης. Κατά τα άλλα η ποιοτική και λειτουργική εικόνα που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του Focus είναι και εδώ παρούσα στο ακέραιο. Τα κουμπιά στο ταμπλό βρίσκονται στις σωστές θέσεις και συνηθίζονται γρήγορα, η οθόνη αφής των οχτώ ιντσών του SYNC 3 multimedia συστήματος δεν απαιτεί να κατεβάσετε το βλέμμα σας για να την εντοπίσετε, ενώ πολύ λίγος είναι ο χρόνος εξοικείωσης που θα χρειαστείτε για να περιηγηθείτε στα διάφορα υπομενού της. Η θέση οδήγησης είναι επίσης ένα από τα δυνατά σημεία στην εργονομία του Focus και εύκολα θα ρυθμίσετε κάθισμα και τιμόνι στα μέτρα σας με τον οδηγό να έχει πλέον στη διάθεση του μια οθόνη πληροφοριών με διαγώνιο στις 12,3 ίντσες που αλλάζει τα προσεγμένα γραφικά της ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν τόσο στη κεντρική κονσόλα όσο και στις θήκες των θυρών, ενώ, πέρα από το κλασικό μεγάλο ντουλάπι μπροστά από τον συνοδηγό βλέπουμε και ένα σαφώς μικρότερο αριστερά του τιμονιού, επίσης για μικρά αντικείμενα.

Διαφορές ουσίας
Έναντι του απλού Focus το Active φέρει ανάρτηση ψηλότερη κατά 30 χλστ. με τις αλλαγές να μην σταματούν μόνο στα ελατήρια αλλά να προχωρούν περαιτέρω με στόχο το hatchback της Ford να διατηρήσει τη δυναμική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις του. Τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι νέα και αποκλειστικά γι’ αυτή την έκδοση, ενώ αλλαγές βλέπουμε στις αντιστρεπτικές και τη γεωμετρία της ανάρτησης που έχουν προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις του Active. Διαφορετικά είναι και τα σινεμπλόκ που απομονώνουν πιο αποτελεσματικά τις μικρότερες ανωμαλίες από την καμπίνα, μειώνοντας παράλληλα τα επίπεδα κραδασμών, τραχύτητας και θορύβου. Στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης που επηρεάζουν τη λειτουργία του μοτέρ, του τιμονιού αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, έχουν προστεθεί και δύο ακόμη έναντι του συμβατικού Focus, για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα και χωματόδρομο αντίστοιχα -Κανονική, Οικονομική και Σπορ οδήγηση τα στάνταρ. Τέλος, διαφορετικές είναι και οι ζάντες στάνταρ στις 17 ίντσες ή προαιρετικά 18 ιντσών.

Ήπια υβριδικό και δυναμικό
Ο 3κύλινδρος 1000άρης Ecoboost σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα της Ford έρχεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στο Focus συνδυάζοντας δυναμικές επιδόσεις με οικονομία καυσίμου. Το σύνολο αποδίδει 155 ίππους σε αυτή την έκδοση και 240 Nm ροπής και συνεργάζεται στην έκδοση της δοκιμής με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Σύμφωνα με τη Ford τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 211 χλμ./ώρα. Έναντι του μοτέρ των 1,5 λίτρων που έρχεται να αντικαταστήσει το ήπια υβριδικό σύνολο παρουσιάζει ένα σχεδόν εξίσου δυναμικό προφίλ, αν και το μεγαλύτερο υπετροφοδοτούμενο μοτέρ έδινε την αίσθηση ότι τουλάχιστον στις ρεπρίζ υπερτερεί ελαφρώς. Ακόμη και όμως η μεστή απόδοση του mHEV Ecoboost δεν είναι σε καμία περίπτωση αμελητέα και όπως και στο Puma δίνει την εντύπωση μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ/μίζα βοηθά τα μέγιστα σε αυτό προσφέροντας έξτρα ροπή σχεδόν σε όλο το φάσμα λειτουργίας (έως 50 Nm στο πρόγραμμα Sport), καλύπτοντας έτσι την όποια υστέρηση του turbo στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα έχει βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του start-stop συστήματος με αυτό της Ford να είναι ομολογουμένως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία. Δεν μπερδεύεται ποτέ, σβήνει άμεσα τον κινητήρα, αν πατήσετε τον συμπλέκτη και η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 25 χλμ./ώρα και εξίσου άμεσα τον επαναφέρει στη ζωή. Αυτό το κάνει μάλιστα ακόμη και αν πάτε να ξεκινήσετε και τελικά εγκαταλείψετε την προσπάθεια, ξανά και ξανά και ξανά συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση της κατανάλωσης στο αστικό περιβάλλον και το μποτιλιάρισμα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση έφτασε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ., μια τιμή αξιόλογη για ήπια υβριδικό σύνολο με ονομαστική απόδοση 155 ίππων.

Και εκτός με άνεση
Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του Focus Active σε συνδυασμό με το διαφορετικό set up της ανάρτησης θα σας επιτρέψουν να κινηθείτε με ηρεμία μυαλού σε στρωτούς χωματόδρομους αλλά και σε πιο κακοτράχαλο έδαφος, εκεί που το απλό Focus θα σήκωνε λευκή σημαία. Η πολύ καλή απορροφητικότητα της ανάρτησης είναι εδώ κάτι παραπάνω από εμφανής, ενώ δεν κρύβεται ούτε στην άσφαλτο και τις ελληνικές κακοτεχνίες που τις καταπίνει με ιδιαίτερη απάθεια σχεδόν στο σύνολο τους. Με αυτό τον τρόπο δεν διαταράσσεται ούτε η ηρεμία του οδηγού αλλά ούτε και εκείνων που θα βρεθούν στην ήσυχη και προσεγμένη σε ποιότητα κατασκευής καμπίνα. Η τελευταία θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερα άτομα και ένα ακόμη με πολύ μικρές παραχωρήσεις με τη Ford να έχει εκμεταλλευτεί σχεδόν στο μέγιστο το μεγάλο πλάτος των 1.825 χλστ., όπως και το μήκος των 4.397 χλστ. Τον δικό του ρόλο στην άνεση των πίσω παίζει και το μεταξόνιο των 2.700 χλστ. με το ύψος του Active να φτάνει στα 1.502 χλστ. Ο χώρος αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού είναι 375 λίτρα, μια τιμή ικανοποιητική για την κατηγορία και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.354 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Στην άσφαλτο το Focus Active παραμένει πολύ κοντά φιλοσοφία του στάνταρ μοντέλου με τη λειτουργία της ανάρτησης με τις μεγαλύτερες διαδρομές να μην επηρεάζει ουσιαστικά τη δυναμική του συμπεριφορά. Τα όριο μπορεί να έρχεται λίγο πιο νωρίς ωστόσο βρίσκεται ψηλά. Το τιμόνι εξακολουθεί να προσφέρει καλή πληροφόρηση και στο πρόγραμμα Sport ο κινητήρας αποκτά την αμεσότητα που χρειάζεται για να βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με τα υψηλά περιθώρια ασφάλειας που προσφέρουν τόσο η πρόσφυση και τα καλά φρένα όσο και η πολύ καλή λειτουργία των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

Με διάθεση και για λογικές εξορμήσεις εκτός δρόμου και με μια ανάρτηση που θα μπορούσε να έχει σεταριστεί έχοντας υπόψη τους ελληνικούς δρόμους στο σύνολο τους, το ποιοτικό Ford Focus Active X είναι ένα αυτοκίνητο με crossover χαρακτηριστικά που ταιριάζει σχεδόν ιδανικά με την χώρα μας χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει κάποιος στα SUVs. Για εκείνους που χρειάζονται περισσότερους χώρους υπάρχει διαθέσιμο και ως station wagon. Οι τιμές του με το ήπια υβριδικό μοτέρ των 155 ίππων και καλό επίπεδο εξοπλισμού ξεκινούν από τα 23.200 ευρώ για το hatchback και από τα 24.427 για το ακόμη πιο πρακτικό wagon.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr