Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma στην έκδοση Titanium με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης και το θερμικό μοτέρ των 125 ίππων και σας αναφέρουμε!

Βρείτε μας στο

Το νέο Ford Puma έχει βάλει στο στόχο του την κορυφή της κατηγορίας στα μικρά crossovers με μεγάλα όπλα του τη φρέσκια και δυναμική του σχεδίαση. Η Ford για να καλύψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μερίδα του κοινού το διαθέτει σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις και πλέον στην ελληνική αγορά και με diesel κινητήρες. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα των 125 ίππων και το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης στην εξοπλιστική έκδοση Titanium.

Ξεχωρίζει από μακριά
Το δυναμικό σχήμα του νέου Puma είναι αναμφίβολα ξεχωριστό. Χωρίς να ξεφεύγει από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford φαίνεται να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και η αλήθεια είναι ότι κάνει εντύπωση τόσο στους νέους όσο και στους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς, ανεξαρτήτως φύλου. Η διαρρύθμιση της καμπίνας του Puma είναι γνώριμη από εκείνη του Fiesta πάνω στο πλαίσιο του οποίου άλλωστε “πατάει”. Για το μέγεθος του crossover της Ford είναι ευρύχωρη για τέσσερα άτομα με μπόλικο χώρο και για τις αποσκευές τους και highlight την ύπαρξη του MegaBox της Ford κάτω από το δάπεδο του κανονικού πορτμπαγκάζ. Φέρει παράλληλα πολλές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ η θέση των χειριστηρίων συνηθίζεται εύκολα και γρήγορα τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό. Ο TFT πίνακας πληροφοριών βρίσκεται στη σωστή θέση και διαμορφώνει τις ενδείξεις του σύμφωνα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, ο οποίος δεν δυσκολεύεται να βρει ούτε τη θέση που του ταιριάζει πίσω από το τιμόνι.

Διαβάστε περισσότερα για τη σχεδίαση του Puma αλλά και την καμπίνα του εδώ στην δοκιμή της έκδοσης ST-Line X με τον ισχυρότερο κινητήρα των 155 ίππων.

Επίσης, δείτε τι μας λέει ο Θωμάς Ευθυμίου για τη φιλοσοφία πίσω από τη σχεδίαση του νέου Ford Puma αλλά και τις τεχνολογίες που φέρει εδώ.

Με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας
Στη συγκεκριμένη έκδοση ο 3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 125 ίππους και 210 Nm ροπής, μόλις 10 λιγότερα από την ισχυρότερη έκδοση των 155 ίππων. Η μικρή διαφορά στη ροπή “φαίνεται” και στις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 9,8 δευτερόλεπτα (9 για το ισχυρότερο μοτέρ) και την τελική να ανέρχεται στα 191 χλμ./ώρα (έναντι 200 χλμ./ώρα).

Οι επιδόσεις αλλά και η οικονομία επωφελούνται φυσικά από την ύπαρξη του μικρού ηλεκτρικού μοτέρ των 15,5 ίππων και 50 Nm ροπής που παίζει παράλληλα το ρόλο της μίζας αλλά και της γεννήτριας. Στον τελευταίο ρόλο και κατά την επιβράδυνση του Puma το ηλεκτρικό μοτέρ αποθηκεύει ενέργεια σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, την οποία έπειτα την παρέχει στα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα του Puma, ή την αξιοποιεί για να ενισχύει τις επιδόσεις του θερμικού κινητήρα. Η Ford ανακοινώνει κατανάλωση 5,5-5,8 λίτρα/100 χλμ. για τον συνδυασμένο κύκλο κατά το πρότυπο WLTP, με τον οδηγό να βλέπει “εύκολα” μια μέση τιμή στα 6,7 λίτρα στον υπολογιστή ταξιδιού του Puma.

Ευχάριστο παντού
Στον δρόμο το Puma με το μοτέρ των 125 ίππων παρουσιάζει μια ώριμη και ευχάριστη εικόνα, ανάλογη της ισχυρότερης έκδοσης των 155 ίππων. Δεν επιχειρώ κάποια σύγκριση μεταξύ των δύο αφού διαφορετικές είναι και οι προτεραιότητες του οδηγού που θα προτιμήσει τη μία έναντι της άλλης έκδοσης του θερμικού μοτέρ. Απλά η δοκιμή του ισχυρότερου Puma είναι ακόμη πολύ νωπή στο μυαλό μου και η έκδοση των 125 ίππων καταφέρνει και ξεπερνά τις προσδοκίες που δημιουργούν στο άκουσμα τους τα μείον 30 άλογα, χωρίς μάλιστα να δείχνει ότι προσπαθεί.

Ο πολιτισμένος κινητήρας κινεί με άνεση το μικρό crossover από τις χαμηλές στροφές και σε αυτό μερίδιο ευθύνης φέρει και ο ηλεκτρικός κινητήρας. “Υποστηρίζει” την απόδοση του μοτέρ στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας (και όχι μόνο) προσθέτοντας στα νούμερα την δική του ροπή και ισχύ. Και σε αυτή τη περίπτωση το ήπια υβριδικό σύστημα λειτουργεί αψεγάδιαστα στο “σταμάτα-ξεκίνα” του αστικού τοπίου με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να σβήνει και να επανέρχεται σε λειτουργία σχεδόν αστραπιαία και πριν προλάβει να εκδηλωθεί οποιοδήποτε παράπονο. Οι σχέσεις του κιβωτίου εκμεταλλεύονται σωστά την πλούσια για τον κυβισμό ροπή και το Puma των 125 ίππων επιταχύνει με άνεση ακόμη και αν στην καμπίνα του βρίσκονται τέσσερα άτομα, με αποσκευές για μονοήμερη εκδρομή στο μεγάλο πορτμπαγκάζ. Το ίδιο ισχύει και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου με το Puma να μην δυσκολεύεται να στείλει τη “βελόνα” του TFT ταχύμετρου πάνω από τα νόμιμα όρια ακόμη και αν ο οδηγός δεν προχωρήσει σε κατέβασμα και βυθίσει απλά το γκάζι στο πάτωμα.

Σε αυτές τις συνθήκες η καμπίνα του Puma παραμένει ήσυχη και η χρήση του cruise control αποτελεί μονόδρομο για να απολαύσει και ο οδηγός τα υψηλά επίπεδα της προσφερόμενης άνεσης. Στις στροφές το Puma διατηρεί τη συνοχή που το χαρακτηρίζει και σε όλες τις άλλες συνθήκες κίνησης παρουσιάζοντας την ευχάριστη και ενδιαφέρουσα οδηγική “εικόνα”, την οποία και απαντάει κανείς και σε άλλα μοντέλα της Ford. Παρά τις crossover “προδιαγραφές” η συμπεριφορά του Puma βρίσκεται πάνω από τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού. Η πρόσφυση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και το ίδιο ισχύει και για την πληροφόρηση αυτού που κάθεται πίσω από το σχετικά άμεσο τιμόνι με το τελευταίο να αποσπά θετικά σχόλια σε αυτόν το τομέα.

Ως crossover το Puma δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί στους ελληνικούς χωματόδρομους ακόμη και αν οι τελευταίοι δεν βρίσκονται και στην καλύτερη κατάσταση. Ο οδηγός επωφελείται και από τα προγράμματα λειτουργίας που έχει στη διάθεση του τα οποία, ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες κίνησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία και των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Τέλος, αναφορά πρέπει να γίνει και στα καθίσματα της έκδοσης Titanium που προσφέρουν λειτουργία μασάζ. Αυτή η πρωτιά της Ford για την κατηγορία είναι κάτι που πραγματικά δεν πρέπει να χάσετε αφού δίνει νέο νόημα στη λέξη “χλιδή” για τα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ το καλό που κάνουν σε οδηγό και συνοδηγό δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Τα δοκίμασα… πολύ σχολαστικά.

Ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο
Στα χνάρια της ισχυρότερης έκδοσης των 155 ίππων κινείται το Ford Puma με τον 1000άρη turbo των 125 ίππων και το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Στην έκδοση Titanium το μικρό crossover της Ford με το πλούσιο εξοπλισμό εξακολουθεί να αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Και σε αυτή την περίπτωση οι επιδόσεις που προσφέρει χαρακτηρίζονται κάτι παραπάνω από επαρκείς για τα μέτρα της κατηγορίας χωρίς να επηρεάζονται τα υπόλοιπα πολύ καλά στοιχεία του συνόλου, τη στιγμή που η τιμή της έκδοσης Titanium με αυτόν το κινητήρα ξεκινά από τα 19.499 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr