Δοκιμή Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 PS CVT

Στην έκδοση με το CVT κιβώτιο το Honda HR-V έρχεται πιο κοντά από ποτέ στο ιδανικό "εργαλείο" για κίνηση στους δρόμους της πόλης και όχι μόνο.

Βρείτε μας στο
Honda HR-V CTV 13- PS traction.gr

Έπειτα και από την ανανέωση που δέχτηκε το Honda HR-V από τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρίας το γνωστό SUV έφτασε σε νέα επίπεδα ολοκλήρωσης και το CVT κιβώτιο του μοντέλου της δοκιμής το καθιστά ακόμη πιο χρηστικό και άνετο ειδικά στην καθημερινή επαφή.

Το Honda HR-V έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, η οποία είναι σύμφωνη με τη φιλοσοφία της Honda. Τείνει σε ένα πιο “σοβαρό” και διαχρονικό design από το οποίο απουσιάζουν οι εξάρσεις. Αναμφίβολα το HR-V είναι σύγχρονο και δείχνει να απευθύνεται σε εκείνη τη μερίδα του κοινού που δεν θέλει να τραβά πάνω της τα βλέμματα χωρίς ωστόσο να τα αποφεύγει κιόλας.

Οι κύριες αλλαγές στη σχεδίαση του HR-V μετά και το τελευταίο του φρεσκάρισμα εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με το πιο έντονο ανάγλυφο στο κάτω μέρος του και το διαφορετικό σχήμα των πλαισίων για τους προβολείς ομίχλης. Νέας σχεδίασης είναι και η πιο στενή σε σχέση με πριν γρίλια ενώ η σχεδόν “κλειστή” χρωμιωμένη μάσκα ακριβώς από πάνω, “συνδέει” σχεδιαστικά τα φωτιστικά σώματα και αποτελεί την αλλαγή που κάνει τη μεγαλύτερη ίσως εντύπωση. Στην έκδοση της δοκιμής μάλιστα με τα full LED φωτιστικά σώματα δίνουν μια άκρως δυναμική εικόνα στο “πρόσωπο” του SUV της Honda.

Πρακτικότητα και άνεση εντός
Η άνεση είχε προτεραιότητα κατά την τελευταία ανανέωση του HR-V. Απόδειξη τα ανανεωμένα και πιο ανατομικά καθίσματα που φέρουν νέο αφρώδες υλικό αλλά και διαφορετική σχεδίαση για την πλάτη. Νέες και πιο ποιοτικές είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων κάτι που ισχύει και για εκείνες των θυρών.

Το σύγχρονης σχεδίασης ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις με τη λιτότητα των γραμμών του αλλά και την έλλειψη των πολλών φυσικών κουμπιών. Η μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια στην κεντρική κονσόλα των δύο επιπέδων και η αντίστοιχη όψη αυτού του τομέα, με τα κουμπιά αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού, προσδίδουν μια σπορ πολυτέλεια που μπορεί και να μην την περίμενε κανείς από ένα χρηστικό SUV. Ακριβώς από πάνω, σε σωστό ύψος, βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις επτά ίντσες. Γρήγορη στις εντολές του οδηγού και με προσεγμένα γραφικά δεν αφήνει παράπονο από τη χρήση της, ενώ όπως και με όλα τα σύγχρονα και καλά multmedia συστήματα, ο χρόνος που θα χρειαστεί για να εξοικειωθείτε μαζί της είναι μικρός.

Με την κονσόλα να χωρίζεται σε δύο επίπεδα, στο κάτω μέρος της θα βρείτε όλες τις θύρες που μπορεί να χρειαστείτε, όπως και χώρο για να αφήσετε το κινητό σας να φορτίσει. Πίσω από τον επιλογέα για τις ταχύτητες υπάρχουν και δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες που επιτρέπουν και τη φιλοξενία μεγαλύτερων αντικειμένων αλλά και κινητού χάρη στον τρόπο που μπορούν να διαμορφωθούν.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν σταματούν εδώ, αφού το “παρόν” δίνει και ένας ακόμη μέσα στον “τεμπέλη”, που ρυθμίζεται σε μήκος ως προς τη θέση του, ενώ πρακτικές και εκμεταλλεύσιμες είναι και οι θήκες στις εμπρός αλλά και τις πίσω πόρτες. Η εικόνα συμπληρώνεται από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που ξεχωρίζει ειδικά στον τομέα της συναρμογής με μια μίξη πολύ καλής ποιότητας σκληρών και μαλακών πλαστικών.

Πρακτικότητα επιπέδου… MPV
Η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων αλλά και οι έξυπνες λύσεις που έχει εφαρμόσει η Honda στον HR-V αποτελούν δύο από τα πολύ δυνατά χαρτιά του, τα οποία και θα γοητεύσουν αμέσως τον οικογενειάρχη. Τέσσερα άτομα ανεξάρτητα από τη διάπλασή τους θα βολευτούν άνετα στην καμπίνα του SUV. Οι Ιάπωνες έχουν εκμεταλλευτεί εξαιρετικά τα 4,33 μ. του μήκους του H-RV προσφέροντας μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα με τα καλά νέα να μην σταματούν εδώ αφού ο χώρος αποσκευών φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 470 λίτρων (448 στην στάνταρ έκδοση), αν συμπεριληφθεί σε αυτό το νούμερο και ο όγκος του υποδαπέδιου χώρου -393 χωρίς αυτόν και 431 για την στάνταρ έκδοση.

Τα μαγικά της Honda συνεχίζονται στην διαμόρφωση των καθισμάτων που δεν ονομάστηκαν τυχαία “Magic Seats”. Τα πίσω μπορούν να αναδιπλωθούν κατά τον τυπικό τρόπο που γνωρίζουμε, είτε συνολικά είτε κατά μέρη. Δίνουν όμως και τη δυνατότητα για αναδίπλωση του κάτω μέρους τους προς τα πίσω και έτσι δημιουργείται ένας νέος χώρος, εκεί που δεν θα το περιμένατε με ωφέλιμο ύψος που φτάνει στα 1,24 μ.

Με την παραδοσιακή αναδίπλωση των καθισμάτων έχετε παράλληλα στη διάθεση σας μήκος 1,84 μ. αλλά και ωφέλιμο όγκο που φτάνει συνολικά τα 1.533 λίτρα. Για πολύ μακριά αντικείμενα το μήκος μπορεί να εκτοξευτεί στα 2,445 μ. με την αναδίπλωση και του καθίσματος του συνεπιβάτη!

O γνωστός 1.500άρης i-VTEC της Honda δίνει το “παρών” κάτω από το καπό του HR-V, όπου στη συγκεκριμένη έκδοση συνεργάζεται με CVT κιβώτιο. Η απόδοση του ανέρχεται στους 130 ίππους και τα 155 Nm στις 6.600 και 4.600 σ.α.λ. Με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 187 χλμ./ώρα, νούμερα ελαφρώς χαμηλότερα έναντι της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δεύτερα και τελική 191 χλμ./ώρα). Για εκείνους που θέλουν αυτόματο αλλά και πιο δυναμικές επιδόσεις διαθέσιμος είναι και ο υπετροφοδοτούμενος 1500άρης των 182 ίππων και 220 Nm ροπής. Για την έκδοση της δοκιμής η Honda αναφέρει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, μια τιμή που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση του HR-V με το CVT κιβώτιο έφτασε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. με το καλό start-stop σύστημα να βάζει το δικό του λιθαράκι στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Ευχάριστο και ικανό σε κάθε διαδρομή
Το Honda HR-V, έπειτα και από τις αλλαγές των Ιαπώνων, που έριξαν τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα ακόμη περισσότερο και βελτίωσαν την ποιότητα κύλισης του SUV, δεν δυσκολεύεται να κερδίσει τον οδηγό του, είτε ο τελευταίος κινείται στην άσφαλτο είτε εκτός. Το HR-V είναι ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, με σταθερές ταχύτητες, με την ευθυβολία και τη σταθερότητα να αποτελούν τα δύο κύρια χαρακτηριστικά του. Σε κάθε καλό πάτημα του γκαζιού το μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του, ελέω και CVT κιβωτίου, ενώ άλλοι ήχοι δεν καταφέρνουν να φτάσουν στην καμπίνα, με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης τον δικό της μεγάλο ρόλο παίζει και η ανάρτηση με το σωστό set up που συνδυάζει επιτυχημένα την άνεση με τον έλεγχο του αμαξώματος. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες και ελέγχει παράλληλα σωστά την πρόσφυση των τροχών με τις κλίσεις που παίρνει το HR-V στις στροφές να είναι περιορισμένες. Το κάνει μάλιστα τόσο καλά που θα σταθεί στο πλευρό του οδηγού και στον επαρχιακό με το μοντέλο της Honda να αποδεικνύεται ευχάριστο και εδώ. Το τιμόνι είναι σχετικά γρήγορο και προσφέρει καλή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα αποδίδουν γραμμικά τη δύναμη τους και με ποοδευτικό τρόπο στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ.

Φυσικά το HR-V θα τα καταφέρει εξαιρετικά και στην καθημερινότητα, ειδικά στην έκδοση με το CVT κιβώτιο που λύνει στην κυριολεξία τα χέρια του οδηγού. Ο τελευταίος έχει παράλληλα στην διάθεση του όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, την άμεση συνδεσιμότητα και τις λειτουργίες που προσφέρει το σύστημα πολυμέσων αλλά και χώρους για… όλα, μικρά και μεγάλα, σε ένα αμάξωμα που νιώθει άνετα στο αστικό περιβάλλον από πλευράς διαστάσεων. Τέλος, στις χωμάτινες διαδρομές το HR-V σαφώς και δεν θα πει όχι αν και έχει κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα. ΄Έχοντας απόσταση 185 χλστ. από το έδαφος, θα περάσει με άνεση και από κακοτράχαλους χωματόδρομους χωρίς να κουράζει με την ανάρτηση να τα καταφέρνει καλά και εδώ αν και δείχνει μεγαλύτερη προτίμηση για το ασφάλτινο τερέν.

Στην ελληνική αγορά, οι τιμές για το Honda HR-V ξεκινούν από τα 22.575 ευρώ για το μοντέλο με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στην έκδοση Comfort, ενώ με το CVT κιβώτιο το SUV της ιαπωνικής εταιρίας διατίθεται αποκλειστικά στην πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση Elegance με τιμή εκκίνησης τα 28.320 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr