Δοκιμή Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 PS CVT

Δοκιμάζουμε το Honda HR-V αυτή την φορά με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Ας διαβάσουμε περισσότερα για αυτό στην αναλυτική δοκιμή μας.

Βρείτε μας στο

Έχουν περάσει δύο δεκαετίες από τότε που η Honda παρουσίασε το HR-V! Ένα αυτοκίνητο το οποίο ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του, καθώς τότε τα SUVs ήταν άγνωστη κατηγορία… Το ιαπωνικό μοντέλο είχε μία… παύση στην εμπορική του διάθεση αρκετά μεγάλη, αλλά επέστρεψε δριμύτερο στην αγορά με τα δεδομένα πλέον να έχουν αλλάξει και τα SUV να είναι τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα πλέον. Μάλιστα πριν λίγο καιρό οι Ιάπωνες προχώρησαν σε μία μικρή αλλά αισθητή ανανέωση του μοντέλου τους στο κομμάτι της εξωτερικής σχεδίασης αλλά και σε επίπεδο εργονομίας. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων και 130 ίππων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.



Διακριτικός δυναμισμός
Αρχίζοντας από τις σχεδιαστικές αλλαγές, τα “νεύρα” που διατρέχουν το SUV της Honda στο καπό αλλά ειδικά στο πλάι, σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους των τροχών και την ελαφρώς κεκλιμένη πορεία σε στιλ coupe που ακολουθεί η οροφή, του προσδίδουν τον απαραίτητο δυναμισμό που αναζητά το απαιτητικό κοινό της κατηγορίας. Το ίδιο κάνουν και οι “κρυφές” και κάθετα τοποθετημένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες, ένα από τα highlights της εμφάνισης του μοντέλου των Ιαπώνων.

Ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας με πιο έντονο ανάγλυφο στο κάτω μέρος του και διαφορετικό σχήμα πλαισίων για τους προβολείς ομίχλης. Νέας σχεδίασης είναι και η πιο στενή σε σχέση με πριν γρίλια ενώ η σχεδόν “κλειστή” χρωμιωμένη μάσκα ακριβώς από πάνω, “συνδέει” σχεδιαστικά τα φωτιστικά σώματα και αποτελεί την αλλαγή που θα προσέξει κανείς πρώτη από όλες. Αναθεωρημένα “εσωτερικά” είναι και τα φωτιστικά σώματα με τους “προτζέκτορες” και τα νέα LED φώτα ημέρας να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Στο πίσω μέρος μια νέα χρωμιωμένη φάσα έχει τοποθετηθεί επίσης μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων, ενώ τα κρύσταλλα τους έχουν πλέον φιμέ χροιά. Τέλος, οι αλλαγές που δεν βλέπουμε αφορούν.

Αλλαγές ουσίας στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Honda H-RV προτεραιότητα σε αυτή την ανανέωση δόθηκε στην άνεση αυτών που βρίσκονται στα δύο εμπρός καθίσματα. Τα τελευταία ανανέωσαν τη σχεδίαση τους ώστε να γίνουν πιο άνετα και ανατομικά, με νέο αφρώδες υλικό αλλά και διαφορετική σχεδίαση για την πλάτη. Νέες και πιο ποιοτικές είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων κάτι που ισχύει και για εκείνες των θυρών. Το σοφιστικέ και μοντέρνο περιβάλλον που παρουσιάζει το HR-V στο εσωτερικό του σε υποδέχεται θερμά από την αρχή. Το σύγχρονης σχεδίασης ταμπλό με το σχεδόν σκανδιναβικό design κερδίζει τις εντυπώσεις με τη λιτότητα των γραμμών του αλλά και την έλλειψη (στα μάτια τουλάχιστον) των πολλών φυσικών κουμπιών. Η μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια στην κεντρική κονσόλα των δύο επιπέδων και η αντίστοιχη όψη του αυτού του τομέα, που συγκεντρώνει μεταξύ άλλων τα κουμπιά αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού, προσδίδουν μια σπορ πολυτέλεια που μπορεί και να μην την περίμενε κανείς από ένα χρηστικό SUV. Ακριβώς από πάνω, σε σωστό ύψος, βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις επτά ίντσες. Γρήγορη στις εντολές του οδηγού και με προσεγμένα γραφικά δεν αφήνει παράπονο από τη χρήση της, ενώ όπως και με όλα τα σύγχρονα συστήματα, ο χρόνος που θα χρειαστεί για να εξοικειωθείτε μαζί της βρίσκεται σε φυσιολογικά όρια.

Με την κονσόλα να χωρίζεται σε δύο επίπεδα, θα βρείτε στο κάτω μέρος της όλες τις θύρες που μπορεί να χρειαστείτε, όπως και χώρο για να αφήσετε το κινητό σας να φορτίσει. Πίσω από τον επιλογέα για τις ταχύτητες υπάρχουν και δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες που επιτρέπουν και τη φιλοξενία μεγαλύτερων αντικειμένων αλλά και κινητού χάρη στον τρόπο που αναπτύσσονται. Οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν σταματούν εδώ, αφού το “παρόν” δίνει και ένας ακόμη μέσα στον σταθερό “τεμπέλη”, ενώ πρακτικές και εκμεταλλεύσιμες είναι και οι θήκες στις πόρτες. Η εικόνα συμπληρώνεται από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που ξεχωρίζει ειδικά στον τομέα της συναρμογής με μια μίξη πολύ καλής ποιότητας σκληρών και μαλακών πλαστικών.

Το HR-V “συναντά” σε πρακτικότητα τα MPV
Μιλήσαμε στην αρχή για τους χώρους και επιστρέφουμε τώρα σε αυτούς που αποτελούν ένα από τα ισχυρότερα απτά “χαρτιά” του HR-V. Πέρα από τους εμπρός,. Χωρίς κανένα πρόβλημα θα βολευτούν στην καμπίνα του SUV της Honda και δύο ακόμη επιβαίνοντες σχεδόν ανεξάρτητα από την διάπλαση τους. Ο χώρος για τα πόδια είναι άπλετος, όπως και για τα κεφάλια τους, ενώ αν έχουν φυσιολογικές διαστάσεις, ανάμεσα τους θα κάτσει και ένα τρίτο άτομο χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι Ιάπωνες έχουν εκμεταλλευτεί εξαιρετικά τα 4,33 μ. του μήκους του H-RV προσφέροντας μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα για το μοντέλο τους, με τα καλά νέα να μην σταματούν εδώ. Στην έκδοση Elegance του μοντέλου της δοκιμής ο χώρος των αποσκευών φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 470 λίτρων (448 στην στάνταρ έκδοση), αν συμπεριληφθεί σε αυτό το νούμερο και ο όγκος του υποδαπέδιου χώρου -393 χωρίς αυτόν και 431 για την στάνταρ έκδοση.

Τα “μαγικά” που έκαναν οι Ιάπωνες για να εκμεταλλευτούν σε τέτοιο βαθμό τους εσωτερικούς χώρους ήταν να μεταφέρουν το ρεζερβουάρ καυσίμου από τον παραδοσιακό χώρο στο πίσω μέρος, κάτω από το πάτωμα εκεί που βρίσκονται τα καθίσματα των εμπρός επιβατών. Η συγκεκριμένη “μετακόμιση”, βοηθά και στην συμπεριφορά καθώς το βάρος συγκεντρώνεται χαμηλά και με πιο σωστό τρόπο μεταξύ των δύο αξόνων κίνησης. Τα μαγικά της Honda συνεχίζονται και στην διαμόρφωση των καθισμάτων που δεν ονομάστηκαν τυχαία “Magic Seats”. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά τον τυπικό τρόπο που γνωρίζουμε, δίνουν όμως και τη δυνατότητα για αναδίπλωση του κάτω μέρους τους προς τα πίσω. Έτσι δημιουργείται ένας χώρος με μέγιστο ωφέλιμο ύψος τα 1,24 μ. που βοηθά, αν θέλετε να μεταφέρετε λεπτά και ψηλά αντικείμενα, όπως είναι για παράδειγμα μια μεγάλη σύγχρονη τηλεόραση. Με την παραδοσιακή αναδίπλωση των καθισμάτων έχετε παράλληλα στη διάθεση σας μήκος 1,84 μ. αλλά και ωφέλιμο όγκο που φτάνει συνολικά τα 1.533 λίτρα. Για πολύ μακριά αντικείμενα το μήκος μπορεί να εκτοξευτεί στα 2,445 μ. με την αναδίπλωση και του καθίσματος του συνεπιβάτη!

i-VTEC κινητήρας με δύναμη και διάθεση
Σε αυτή την έκδοση το ανανεωμένο HR-V φέρει έναν 4κύλινδρο i-VTEC κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων. Το μοτέρ αποδίδει 130 ίππους και 155 Nm ροπής στις 6.600 και 4.600 σ.α.λ. Αντίστοιχα. Ο κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT που στέλνει την δύναμη στους εμπρός τροχούς. Το κινητήριο σύνολο παρουσιάζει ζωντανή απόδοση και καλή απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ με την ελαστικότητα να κάνει την εμφάνιση της σχεδόν από το ρελαντί. Τη σκυτάλη παίρνει η ευστροφία για να στείλει με ευκολία τη βελόνα του στροφόμετρου στις τελευταίες ενδείξεις. Το κιβώτιο από την πλευρά του έχει τυπική για CVT λειτουργία, η οποία διαθέτει και “εικονικές” σχέσεις για οποίον θέλει μία πιο… συμμετοχική οδήγηση. Η Honda ανακοινώνει 0-100 σε 11,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 6,2-6,8 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Εμείς στην πράξη ήμασταν κοντά στις επίσημες καταναλώσεις, καθώς κινηθήκαμε με 7,2/λίτρα/100 χλμ.

Ευχάριστο και ικανό σε κάθε διαδρομή
Το ανανεωμένο HR-V καταφέρνει να κερδίσει τον οδηγό του, όπου και αν κινηθεί να επιλέξει. Ανάμεσα στις αλλαγές που πραγματοποίησε η Honda κατά το φρεσκάρισμα του συγκαταλέγεται και η βελτιωμένη ηχομόνωση σε ταμπλό, πόρτες, θόλους και πορτμπαγκάζ με στόχο την ακόμη πιο αποδοτική διαχείριση του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα. Ανάλογα με την έκδοση, το SUV της Honda μπορεί να εξοπλιστεί και με το ενεργό σύστημα ακύρωσης θορύβων των Ιαπώνων Active Noise Cancellation (ANC). Το HR-V είναι ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, με σταθερές ταχύτητες, με την ευθυβολία και τη σταθερότητα να αποτελούν τα δύο κύρια χαρακτηριστικά του. Σε κάθε καλό πάτημα του γκαζιού το μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία του, μια επιλογή που μοιάζει συνειδητή, αφού έχει προσεχθεί και η… ακουστική του, αλλά και από το γεγονός ότι άλλοι ήχοι δεν φτάνουν στο εσωτερικό, με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης τον δικό της μεγάλο ρόλο παίζει και η ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες και ελέγχει παράλληλα σωστά την πρόσφυση των τροχών και τις μικρές κλίσεις που παίρνει το HR-V. Το κάνει μάλιστα τόσο καλά που θα σταθεί στο πλευρό του οδηγού και στον επαρχιακό. Εκεί το HR-V ξεδιπλώνει

έναν ευχάριστο χαρακτήρα και μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα. Δίνει καλή πληροφόρηση από το γρήγορο τιμόνι, είναι πάντα προοδευτικό στις αντιδράσεις του και προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά για να ακολουθήσουν τις ορέξεις του οδηγού, με καλή αίσθηση στο πεντάλ και γραμμικότητα στον τρόπο που ξεδιπλώνουν τη δύναμη τους.

Η τιμή του Honda HR-V ξεκινά στην χώρα μας από τα 22.325 ευρώ στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο είναι στα 28.070 ευρώ. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει και το μοντέλο με τον τούρμπο κινητήρα (απόδοσης 182 ίππων) και αποκλειστικά με CVT κιβώτιο, το οποίο κοστίζει 37.350 ευρώ.