Μετά τη δοκιμή του νέου Hyundai i10 με το μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων, από το γκαράζ του traction.gr πέρασε και η έκδοση N Line, η οποία τοποθετείται εξοπλιστικά στην κορυφή της γκάμας και φέρει και μικρές αισθητικές αλλαγές που προσδίδουν ένα πιο σπορ ύφος στο μικρό της Hyundai. Μάλιστα κάτω από το καπό βλέπουμε για πρώτη φορά σε i10 1000άρι υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 100 ίππων που προσφέρει επιδόσεις ανάλογες της δυναμικής εμφάνισης. Πάμε να την γνωρίσουμε καλύτερα.
Πιστό στο όνομα αυτής της έκδοσης το i10 N Line φέρει τις απαραίτητες πινελιές που του προσδίδουν έναν χαρακτήρα με περισσότερα σπορ στοιχεία χωρίς η σχεδίαση να χαρακτηρίζεται ακραία. Έναντι των άλλων εκδόσεων τα σήματα “N Line” Κάνουν εδώ αισθητή την παρουσία τους από όποια μεριά και αν κοιτάξεις το i10, ενώ και οι δύο προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πιο έντονο ανάγλυφο ειδικά στα άκρα, με τους ψευδοαεραγωγούς να είναι σαφώς πιο μεγάλοι σε μέγεθος και τονισμένοι. Η γρίλια έχει διαφορετικό μοτίβο και είναι πλέον ενιαία καθώς δεν χωρίζεται σε δύο μέρη. Την εικόνα συμπληρώνουν εύστοχα τα διαφορετικής σχεδίασης φώτα ημέρας που ακολουθούν τις γραμμές τις μάσκας (στρογγυλά στις στάνταρ εκδόσεις) αλλά και οι κόκκινες λεπτομέρειες τόσο στα αριστερά της γρίλιας όσο και στο χείλος χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι πιο διακριτικές με την διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και το κόκκινο φιλέτο που πλαισιώνει τον διαχύτη να αποτελούν μαζί με το σήμερα της έκδοσης τα σημεία διαφοροποίησης. Στις πίσω πόρτες βλέπουμε τέλος το όνομα του Hyundai σε κόκκινο χρώμα ενώ η έκδοση συνοδεύεται από αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου με διάμετρο στις 16 ίντσες.
Οι σπορ νότες συνεχίζονται και στο σκουρόχρωμο σε αυτή την έκδοση εσωτερικό του i10. Το νέο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι φέρει κόκκινες ραφές, στο ίδιο χρώμα με εκείνες των καθισμάτων, ενώ το κόκκινο κάνει την εμφάνιση του και στους ακραίους αεραγωγούς στο ταμπλό. Τα πεντάλ είναι μεταλλικά, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει ξεχωριστή σπορ σχεδίαση στο πνεύμα της N Line έκδοσης.
Διαβάστε επίσης – Euro NCAP: Η αξιολόγηση των A3, i10, Sorento κ.α.
Οι αισθητικής φύσεως αλλαγές δεν έχουν επηρεάσει στο ελάχιστον τα υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και εργονομίας που προσφέρει η ευρύχωρη καμπίνα του i10. Η εργονομία που προσφέρει η θέση οδήγησης βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα των άλλων εκδόσεων, με τα κουμπιά και τα χειριστήρια να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Στη σωστή θέση βρίσκεται και η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο υποστηρίζει Android Auto αλλά και Apple CarPlay. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ευρυχωρία για τους πίσω επιβαίνοντες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 252 λίτρα, μια τιμή απόλυτα ικανοποιητική για το i10 που έχει μήκος 3.675 χλστ., συν πέντε χιλιοστά από τη στάνταρ έκδοση. ΜΕ την αναδίπλωση των καθισμάτων ο ωφέλιμος αποθηκευτικός χώρος εκτοξεύεται στα 1.25 λίτρα.
Πρώτη φορά turbo
Το i10 N Line της δοκιμής κινείται από τον μικρό 3κύλινδρο 1000άρη της κορεάτικης εταιρίας με το μοτέρ να αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής στις 5.500 και 1.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Διαθέσιμο είναι επίσης και με το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων. Με τον μικρό υπετροφοδοτούμενο κινητήρα που συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 185 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει παράλληλα μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 124 γρ./χλμ. και οι δύο τιμές κατά το πρότυπο WLTP.
Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του i10 που βλέπουμε ένα υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο κάτω από το καπό του, το οποίο είναι μάλιστα το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο μικρό των Κορεατών που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία.
Το 1000άρι υπετροφοδοτούμενο μοτέρ κινεί με άνεση το i10 βασιζόμενο στη ροπή του που κάνει την εμφάνιση της ήδη από το χαμηλό φάσμα λειτουργία. Η δύναμη κορυφώνεται γραμμικά και η λειτουργία του τρικύλινδρου συνόλου είναι πολιτισμένη και σχετικά ήσυχη, ενώ ευχάριστη είναι και η χροιά του ήχου. Ο επιλογέας του πεντατάχυτου κιβωτίου με τις ελαφώς μακριές διαδρομές είναι ευχάριστος στη χρήση και οι σχέσεις του κιβωτίου εκμεταλλεύονται τα χαρίσματα του κινητήρα χωρίς να είναι πολύ μακριές. Παράλληλα και κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. μια τιμή πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο με μικρό “αποτύπωμα” στο δρόμο αλλά με βάρος μεταξύ 935-1.045 κιλών ανάλογα με τη έκδοση.
Πολυδιάστατο μικρό
Ευρύχωρο και πραγματικά μαζεμένο σε μέγεθος, το i10 N Line ταιριάζει γάντι στο αστικό περιβάλλον για το οποίο άλλωστε σχεδιάστηκε. Οι διαστάσεις του κάνουν τους ελιγμούς στα στενά της πόλης παιχνίδι, ενώ παιχνίδι είναι και το παρκάρισμα σε σημεία που δνε πιστεύεις αρχικά ότι μπορεί να χωρέσει αυτοκίνητο. Οι δυναμικές λετπομέρειες της έκδοσης N Line σε συνδυασμό με το χρώμα του μοντέλου της δοκιμής κάνουν παράλληλα την πρόταση των Κορεατών να ξεχωρίζει στο δρόμο, ειδικά ανάμεσα στις μικρότερες ηλικίες και μάλιστα ανεξαρτήτως φύλου.
Χωρίς αλλαγές έναντι της στάνταρ έκδοσης στο μηχανικό κομμάτι, η ανάρτηση τα καταφέρνει καλά στην απορρόφηση των ανωμαλιών και λόγω του ελαφρώς σφιχτού set up καταφέρνει να προσδίδει μια σπορ αίσθηση στη συμπεριφορά του i10 χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Σε δρόμο με στροφές οι αλλαγή κατεύθυνσης έρχεται άμεσα με το τιμόνι να παρέχει μέτρια πληροφόρηση, ενώ τα γραμμικά σε απόδοση φρένα έχουν τη δύναμη για να υποστηρίξουν τις “ανησυχίες” του οδηγού. Το στήσιμο αλλά και το μοτέρ, με τη δύναμη και τη ροπή του, θα σας επιτρέψουν να βγείτε με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο με το μοντέλο της Hyundai να παρουσιάζεται σταθερό και ήσυχο σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. GT σίγουρα δεν είναι αλλά όπου και αν θελήσετε να πάτε το τουρμπάτο i10 θα σας ακολουθήσει χωρίς να σας κουράσει.
Οι τιμές για το Hyundai i10 στην έκδοση N Line, η οποία είναι παράλληλα και η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού για το μικρό της κορεάτικης εταιρίας ξεκινούν από τα 15.590 ευρώ για το μοντέλο με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων και από τα 16.290 ευρώ για την έκδοση με τον turbo 1000άρη κινητήρα των 100 ίππων.