Δοκιμή Mazda2 SKYACTIV-G 1.5 M Hybrid (+Official Traction Video)

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο και υβριδικό πλέον Mazda2. Πάμε να διαβάσουμε τα πάντα για αυτό και φυσικά να δούμε πόσο κοστίζει.

Βρείτε μας στο

Το Mazda2 ανανεώθηκε πριν από λίγο καιρό και απέκτησε υβριδική τεχνολογία και πλέον ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε και σε αυτή την έκδοσή του. Πάμε να το δούμε αναλυτικά.

Περιορισμένες αλλαγές, στο όμορφο αμάξωμα
Το Mazda2 είναι ένα αυτοκίνητο που στο αμάξωμά του συνδυάζει αρμονικά ακμές και καμπύλες, που συνθέτουν ένα αρμονικό σύνολο το οποίο εκπέμπει έναν ήρεμο δυναμισμό. Τι γίνεται όμως με τις διαφορές του σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά; Μάλλον τα πράγματα είναι δύσκολα για το απαίδευτο μάτι και αυτό γιατί οι αλλαγές είναι περιορισμένες εξωτερικά. Η σχεδιαστική γλώσσα Kodo που πρόσφατα γιόρτασε τα 10α γενέθλιά της, λέει και σε αυτό το μοντέλο ξεκάθαρα όσα έχει να πει, χωρίς υπαινιγμούς και… αποστροφές. Εμπρός οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη μάσκα, παραπέμποντας έτσι λίγο περισσότερο από ότι πριν στο μεγαλύτερο Mazda3. Ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον πίσω, χωρίς πάντως οι αλλαγές από το προ ανανέωσης μοντέλο να γίνονται εύκολα αντιληπτές. Όσον αφορά στις διαστάσεις του αυτές δεν έχουν αλλάξει. Έτσι, το μήκος του είναι στα 4.065 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.695 και 1.495 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά το μεταξόνιό του αυτό είναι στα 2.570 χλστ.

Ποιοτικό και εργονομικό
Το εσωτερικό του Mazda2 δεν συμπαθεί τις υπερβολές, ούτε στις γραμμές που ακολουθεί, ούτε στους χρωματικούς συνδυασμούς. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί στο συγκεκριμένο μοντέλο και η σχεδίαση δίνει προτεραιότητα στην πρακτικότητα και την εργονομία. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί δένουν όμορφα με τις γραμμές του ταμπλό, όπως και η οθόνη που μοιάζει να αναδύεται στο άνω μέρος του. Τα υλικά είναι ποιοτικά, ενώ η συναρμολόγησή τους σε πείθει για την αντοχή τους στον χρόνο και το φινίρισμά τους είναι προσεγμένο. Θήκες υπάρχουν για μικροαντικείμενα, σε επίκαιρα σημεία στην καμπίνα, ενώ οι χώροι είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Πίσω δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος θα βολευτούν δίχως πρόβλημα, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 250 λίτρα (255 λίτρα αν υπολογιστεί και ο χώρος κάτω από το δάπεδο) και φτάνει τα 882 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Όσον αφορά στις αλλαγές της ανανεωμένης έκδοσης, αυτές εντοπίζονται στην χρήση κάποιων καλύτερων υλικών, αλλά και στην βελτιστοποιημένη ηχομόνωση.

Οδική συμπεριφορά ανώτερης κατηγορίας
Οδηγώντας το ανανεωμένο Mazda2 πραγματικά αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι σε μικρό αυτοκίνητο. Εξαιρετικά στιβαρό και ήσυχο σε κάνει από τα πρώτα μέτρα (και ούτε καν χιλιόμετρα) να αντιληφθείς πως πρόκειται για μια ποιοτική και προσεγμένη κατασκευή, η οποία χτυπά κορυφή στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η ποιότητα κύλισης είναι και αυτή στην κορυφή της κατηγορίας. Οι Ιάπωνες έχουν φτιάξει μια εξαιρετική συνταγή και για το Mazda2. Έχει κοφτερές αντιδράσεις στις εντολές που δέχεται από το σύστημα διεύθυνσης και η απόσβεση της ανάρτησης ικανοποιεί πλήρως, χωρίς να είναι μαλακή και ενδοτική. Το πλαίσιο φυσικά και είναι η απόλυτη βάση για όλα τα παραπάνω και σου δίνει την εντύπωση πως θα μπορούσε να αντέξει και 200 άλογα, χωρίς υπερβολή. Από την άλλη, σε ταχύτητα αυτοκινητοδρόμου το ιαπωνικό μοντέλο πατάει με σιγουριά, ενώ ικανοποιεί με την ηχομόνωσή του. Τα φρένα είναι δυνατά και επαρκή, ενώ το κιβώτιο έχει εξαιρετική αίσθηση και δεν “κομπιάζει” ακόμη και σε ακαριαίες αλλαγές. Μικρή παραφωνία η περιμετρική ορατότητα, η οποία πλήττεται ως ένα βαθμό από τις μικρές γυάλινες επιφάνειες στο πλάι και πίσω.

Πλέον και υβριδικό
Και ήρθε η ώρα να πάμε και στον λόγο που πήραμε το ανανεωμένο Mazda2 για δοκιμή και αυτός δεν είναι άλλος από το υβριδικό σύνολο κάτω από το καπό του. Εκεί λοιπόν φωλιάζει ένας 1.5 λτ. ατμοσφαιρικός κινητήρας ο οποίος αποδίδει 90 ίππους 6.000 σ.α.λ. και 148 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που τροφοδοτείται από ηλεκτρικό κύκλωμα 24V. Το mild (εξ ου και το M στην ονομασία του μοντέλου) hybrid σύστημα αποτελείται από μια με γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh. Στην πράξη, το ανανεωμένο Mazda2 χάρη στην υβριδική του τεχνολογία, πετυχαίνει τον στόχο του. Και αυτός δεν είναι άλλος από την χαμηλή κατανάλωση. 5,3 λίτρα/100 χλμ. ανακοινώνει η Mazda κατά WLTP και εμείς στην πράξη κινηθήκαμε με 5,9 λίτρα/100 χλμ. Νούμερο κορυφαίο για την κατηγορία. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις επιδόσεις, οι οποίες είναι απλώς καλές. Και αυτό γιατί το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι στα 183 χλμ./ώρα. Βέβαια στην πράξη, η απόκριση του κινητήρα στο γκάζι είναι καλή, όμως το γεγονός πως αποδίδονται ψηλά ιπποδύναμη και ροπή (6.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα) σημαίνει πως θέλει τον χρόνο του μέχρι να στροφάρει σε σημείο που να γίνει ζωηρός (το πολύ καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο είναι σύμμαχος του οδηγού σε αυτό). Πάντως, όσο οι στροφές του μοτέρ ανεβαίνουν αποκτά όλο και περισσότερο νεύρο και σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις να δυνασχετεί.

Σίγουρα το Mazda2 δραστηριοποιείται σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία και έχει… βετεράνους να αντιμετωπίσει. Όμως μπορεί να τους κοιτάξει στα μάτια και μάλιστα έχει τα δικά του όπλα να αντιπαραθέσει και αν μη τι άλλο, αξίζει να είναι στη λίστα με τις επιλογές σας. Εμείς για την ιστορία να πούμε πως το ανανεωμένο Mazda2 διατίθεται πλέον αποκλειστικά στην έκδοση κινητήρα της δοκιμής μας και με χειροκίνητο κιβώτιο, η οποία ξεκινά από τα 14.946 ευρώ στην έκδοση Challenge και φτάνει στα 17.879 ευρώ για την έκδοση Takumi Plus. Ανάμεσά τους υπάρχει η έκδοση Takumi με τιμή 16.925 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός του είναι πολύ καλός, καθώς περιλαμβάνει τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr