Δοκιμή νέο Opel Corsa 1.2 λτ. 100 PS

Το νέο Opel Corsa τραβά πάνω του τα βλέμματα μικρών και μεγάλων με την έκδοση με τον 1.200άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων να είναι και η πλέον ενδιαφέρουσα.

Βρείτε μας στο
2020 Opel Corsa 100 hp δοκιμή Traction

Με το Corsa η Opel έχει βρει τον τρόπο της για να κατακτά το κοινό της κατηγορίας ανεξαρτήτως εποχής. Το μοντέλο της εταιρίας με την γερμανική καταγωγή έχει το δικό του μεγάλο fan club από την πρώτη του κιόλας γενιά που έκανε την εμφάνιση της το μακρινό 1982. Η εμπορική του επιτυχία κρατά φυσικά μέχρι και τις μέρες μας με τις πωλήσεις του Corsa να ξεπερνούν συνολικά τα 13,7 εκατ. μονάδες. Τώρα το μικρό μοντέλο της Opel μπαίνει στην 6η γενιά του και βρίσκεται στα χέρια μας με το υπετροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,2 λίτρων και 100 ίππων.

Η Opel ανήκει πλέον στο Groupe PSA και η 6η και ολοκαίνουρια γενιά του Corsa επωφελείται από τη νέα “σκέπη” της εταιρίας. Στις “φλέβες” της τρέχει και γαλλικό αίμα αφού χρησιμοποιεί την ίδια CMP πλατφόρμα με το νέο Peugeot 208 για ένα ωστόσο διαφορετικό αποτέλεσμα πιο βρίσκεται πιο κοντά στη δική της φιλοσοφία.

Μοντέρνο εκτός και εντός
Η νέα 6η γενιά του Corsa είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μοντέλο της Opel, δείχνει ωστόσο πολύ διαφορετική από την προηγούμενη. Όλες οι αναλογίες έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Το ολοκαίνουριο Corsa παρουσιάζεται πιο εκλεπτυσμένο και διακριτικό σχεδιαστικά και αποπνέει ακόμη περισσότερη στιβαρότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς να θυσιάζει δυναμισμό. Το αναμφίβολα σύγχρονο σχήμα του δείχνει παράλληλα και πιο ικανό να αντέξει το τεστ του χρόνου.

Η μοντέρνα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου μικρού της Opel. Η εικόνα που παρουσιάζει το ταμπλό είναι σύγχρονη και ελκυστική με τα πολλά φυσικά κουμπιά να απουσιάζουν και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις, η απόκριση της οθόνης είναι γρήγορη ενώ τα μενού παρουσιάζονται με απόλυτα κατανοητό τρόπο. Για να κατατοπιστείτε με τον έλεγχο του Corsa δεν χρειάζονται παρά ελάχιστα λεπτά της ώρας και αυτό δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της εταιρίας και στις λεπτομέρειες. Συνεχίζοντας με τα καλά περνάμε στη θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του εκάστοτε οδηγού με το κάθισμα να προσφέρει καλή πλευρική στήριξη και να τα καταφέρνει καλά και με τη στήριξη της μέσης. Το μεγάλο τιμόνι βρίσκεται επίσης σε καλό σημείο με τη θέση οδήγησης να παρουσιάζεται συνολικά ως αξιόλογος σύμμαχος στην καθημερινότητα αλλά και στο ταξίδι. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων το Corsa τα καταφέρνει καλά για τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να διεκδικεί και την κορυφή. Για την άνεση των εμπρός δεν τίθεται ερώτημα, ενώ και πίσω δύο επιβάτες μέσου αναστήματος θα κάτσουν άνετα, με τους άνω των 1,85 μ. να βρίσκουν το χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους οριακό. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και ο χώρος των αποσκευών με το απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του με την χωρητικότητα να ανέρχεται στα 309 λίτρα με τα καθίσματα στην όρθια θέση τους.

Μοτέρ εγνωσμένης αξίας
Κάτω από το καπό του Opel Corsa δοκιμής βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας του ομίλου των 1,2 λίτρων. Για την περίσταση αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Διαθέσιμο προαιρετικά είναι και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο είναι στάνταρ στην ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων. H συνδυασμένη κατανάλωση του αλουμινένιου μοτέρ των 100 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ανέρχεται στα 5,4-6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP, με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 10 δευτερόλεπτα και την τελική να ανέρχεται στα επίσημα 194 χλμ./ώρα.

Στην πράξη το 3κύλινδρο μοτέρ κάνει ευχάριστα αισθητή την παρουσία του τόσο με την συνολική του απόδοση όσο και με τον τρόπο που λειτουργεί. Απευθυνόμενο σε ένα πιο νεανικό κοινό, το 1.200άρι turbo Corsa αφήνει λίγους περισσότερους κραδασμούς να περάσουν στην καμπίνα όταν λειτουργεί στο ρελαντί, με το μοτέρ να γίνεται ελαφρώς αισθητό και ηχητικά. Σε γενικές γραμμές η λειτουργία του μοτέρ είναι πολιτισμένη με τα αποθέματα ροπής να εμφανίζονται από χαμηλά και να φροντίζουν για τον σβέλτο ρυθμό κίνησης του Corsa εντός και εκτός των τειχών. Η ροπή του κινητήρα περιορίζει τις αλλαγές σχέσεων στο μαλακό κιβώτιο με το σαφές κούμπωμα και τις ελαφρώς μακριές διαδρομές και κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα. Η απόκριση του συνόλου στο πάτημα του γκαζιού βρίσκεται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα για μικρό υπετροφοδοτούμενο σύνολο.

Άνεση και πρόσφυση σε ένα
Η καθόλα σύγχρονη εικόνα που παρουσιάζει το Corsa στατικό συνεχίζεται και όταν αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί του. Οι πρώτες εντυπώσεις έρχονται από το ελαφρύ και άμεσο τιμόνι που κάνει τους ελιγμούς και τις μανούβρες στο παρκάρισμα παιχνιδάκι και συνεχίζονται με την ποιοτικότατη λειτουργία της ανάρτησης. Το μοντέλο της Opel απορροφά με μεγάλη άνεση ακόμη και τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου και δεν τις αφήνει ποτέ να ενοχλήσουν τη μέση σας. Το μοντέλο της δοκιμής έφερε ζάντες διαμέτρου 16 ιντσών και ελαστικά με “μπόλικο” προφίλ που αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη ευκολία τις κακοτεχνίες έναντι των μεγαλύτερων τροχών και ταιριάζουν καλύτερα με το “ανάγλυφο” των ελληνικών δρόμων. Σε συνδυασμό με τη σωστή λειτουργία των αμορτισέρ και των ελατηρίων το Corsa δίνει έμφαση στην άνεση χωρίς παράλληλα να θυσιάζει την πρόσφυση. Το νέο μικρό της Opel θα κινηθεί με γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με στροφές με τις αντιδράσεις του να είναι πάντα προοδευτικές και προβλέψιμες. Ο οδηγός έχει στο πλευρό του και την δύναμη του πολύ καλού συστήματος πέδησης με το άμεσο σε αίσθηση πεντάλ αλλά και την πολύ καλή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και σε αυτό το πεδίο.

Σε νέα επίπεδα ωριμότητας
Η 6η γενιά του Opel Corsa φέρνει το μικρό της Opel σε νέα επίπεδα ωριμότητας ανεβάζοντας παράλληλα και το τεχνολογικό του υπόβαθρο ένα σκαλί πιο πάνω. Με πιο εκλεπτυσμένη και δυναμική σχεδίαση από το μοντέλο που αντικατέστησε, το νέο Corsa έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις της κατηγορίας προτάσσοντας την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση του αλλά και τον γνωστό για την ποιότητα του 3κύλινδρο κινητήρα του Group PSA. Οι τιμές του μικρού της Opel ξεκινούν από τα 13.580 ευρώ για την έκδοση Edition με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων και 75 ίππων. Από τα 14.380 ευρώ ξεκινούν οι τιμές επίσης της Edition αλλά με τον turbo κινητήρα που έφερε το Corsa της δοκιμής, με την σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Elegance να προσφέρεται με τιμή “εκκίνησης” τα 15.460 ευρώ.

Δείτε εδώ τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Opel Corsa στην Ελλάδα.

Δείτε επίσης εδώ τις τιμές του αμιγώς ηλεκτρικού Corsa-e στη χώρα μας.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί το Μάνο Στεφανή να συναντά τη νέα γενιά του Opel Corsa στις Δαλματικές ακτές και να μας μιλά γι αυτή.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr