Δοκιμή Nissan Juke 1.0lt 117 PS 6MT

Το νέο Nissan Juke αποδεικνύεται μια ενδιαφέρουσα πρόταση στα compact crossovers και με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Βρείτε μας στο
2020 Nissan Juke δοκιμή traction.gr

Μετά λοιπόν τη δοκιμή του νέου Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, στα χέρια μας “πέφτει” και το μοντέλο με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προτάσσει τα δικά του πλεονεκτήματα με πρώτα και καλύτερα την πιο προσιτή τιμή του αλλά και τις καλύτερες επιδόσεις.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan Juke 1.0lt 117 PS DCT

Σχεδιαστική ωριμότητα
Το ξεχωριστό σχήμα του Juke πρώτης γενιάς ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην εμπορική του επιτυχία. Αυτός είναι και ο λόγος που οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρίας διατήρησαν κάποια από τα πλέον χαρακτηριστικά σχεδιαστικά του στοιχεία και στη νέα γενιά, η οποία δείχνει από την πρώτη κιόλας ματιά τη συγγένεια της με την προηγούμενη.

Το νέο Juke αποτελεί τη φυσική συνέχεια του προηγούμενου, ωστόσο παρουσιάζεται πιο ώριμο σχεδιαστικά ικανοποιώντας στο μάτι ακόμη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού. Το προηγούμενο μπορεί να παραξένευε κάποιους, το καινούριο όμως παρουσιάζεται πιο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα και πιο κομψό. Οι μεγάλοι προβολείς με το πιο έντονο πλέον ελλειψοειδές σχήμα είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που μας δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με το νέο Juke με τη μάσκα να είναι σαφώς πιο ψηλή από του προηγούμενου και τα φιλέτα χρωμίου να έχουν μεγαλώσει και τονιστεί ανάλογα. Τα φώτα θέσης συνεχίζουν να βρίσκονται πάνω από τους κύριους προβολείς και έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση της μάσκας ως προέκταση της και αυτό τονίζει ακόμη περισσότερο το πλάτος του νέου Juke.

Η Nissan διατήρησε τόσο την οροφή με την ελαφριά προς τα πίσω κλίση όπως και τις “κρυφές” χειρολαβές στις πίσω πόρτας, ενώ άλλαξε σε μεγάλο βαθμό το πίσω μέρος, χωρίς όμως να χαθεί το γενικό σχήμα του. Οι έντονες ακμές, που “αντικατέστησαν” τις απαλές καμπύλες προσδίνουν μια πιο δυναμική εικόνα στο πίσω μέρος που συμπληρώνεται από τους τονισμένους θόλους των τροχών, ένα ακόμη στοιχείο που αποτελούσε γνώρισμα της προηγούμενης γενιάς, όπως και το έντονο ανάγλυφο των μαρσπιέ.

Ευρύχωρο εσωτερικό και ενδιαφέρουσα αισθητική
Ο αέρας ωριμότητας επικρατεί και στην καμπίνα του νέου Juke που παρουσιάζεται παράλληλα πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά από εκείνη της προηγούμενης γενιάς. Και εδώ βλέπουμε αναφορές στη σχεδίαση του προηγούμενου μοντέλου που κάνουν την εμφάνιση τους χαμηλά στη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας από τον επιλογέα των ταχυτήτων και πίσω. Στο ταμπλό η εργονομία κινείται σε γενικές γραμμές σε πολύ καλά επίπεδα με τους στρόγγυλους αεραγωγούς στο κέντρο αλλά και τα άκρα του να το κάνουν να ξεχωρίζει σχεδιαστικά, όπως και τα ποιοτικά υλικά που έχει επιλέξει η Nissan για τις περισσότερες επιφάνειες του.

Παράλληλα, οι μεγαλύτερες διαστάσεις του νέου Juke έναντι του προηγούμενου έχουν ωφελήσει σημαντικά και στους προσφερόμενους χώρους. Δύο επιβαίνοντες με ύψος άνω του μέσου όρου θα κάτσουν με άνεση στο πίσω κάθισμα έχοντας αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα τους (11 και 58 χλστ. αντίστοιχα). Το μήκος και το μεταξόνιο έχουν αυξηθεί στα 4.210 και 2.636 χλστ. αντίστοιχα με το πλάτος να φτάνει στα 1.800 χλστ.

Από το μεγαλύτερο μέγεθος ωφελημένος έχει βγει και ο χώρος για τις αποσκευές με τη χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί κατά 20% και να φτάνει πλέον στα 422 λίτρα με το πίσω κάθισμα στην κανονική του θέση. Έξτρα πόντο στην πρακτικότητα προσφέρει ο “διπλός” πάτος που επιτρέπει να αποθηκεύσετε μικρότερα αντικείμενα με μεγαλύτερη σιγουριά για την… ακεραιότητα τους αλλά και εκείνη των μεγαλύτερων αποσκευών.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις δεν σημαίνουν και υψηλότερο βάρος. Με τη χρήση ελαφρύτερου αλλά υψηλότερης αντοχής ατσαλιού οι Ιάπωνες κατάφεραν και “αφαίρεσαν” από το νέο Juke 23 ολόκληρα κιλά σε σχέση με το προηγούμενο με το μικρό βάρος, στην έκδοση N-Connecta να ξεκινά από τα 1.192 κιλά.

Σε γενικές γραμμές μια 4μελής οικογένεια θα εξυπηρετηθεί με άνεση από τους χώρους που προσφέρει το νέο Juke με τις πρακτικές λύσεις για αποθήκευση αντικειμένων να κάνουν την εμφάνιση τους και εντός της καμπίνας, τόσο στην κεντρική κονσόλα και στο ταμπλό όσο και στις πόρτες.

Οικονομία και καλές επιδόσεις
Το Juke προσφέρεται με ένα μηχανικό σύνολο, τον 3κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 999 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής στις 5.250 και 1.750 σ.α.λ. αντίστοιχα, με την ροπή να φτάνει και τα 200 Nm στο overboost. Το Juke είναι διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων ή με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων του μοντέλου της δοκιμής. Μάλιστα με το 6τάχυτο κιβώτιο η Nissan ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα, 0,7 δεύτερα ταχύτερα σε σχέση με την αυτόματη έκδοση, ενώ η τελική και στις δύο περιπτώσεις αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

Το compact crossover της Nissan ενισχύει την εικόνα που είχε δημιουργήσει το προηγούμενο Juke και στο δρόμο με την συμπεριφορά του να είναι ισορροπημένη σε όλες τις συνθήκες. Στρίβει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση με το τιμόνι να συνηγορεί υπέρ των ορέξεων του οδηγού με την αμεσότητα που προσφέρει και τη σχετικά καλή πληροφόρηση, αν και οι ψηλότεροι ίσως νιώσουν ότι δεν ρυθμίζεται αρκετά σε ύψος ώστε να φτάσει στο ιδανικό. Εκεί που φτάνει ωστόσο δεν ενοχλεί με την ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει καλή ορατότητα και την ανάρτηση να συνδυάζει σε πολύ υψηλό βαθμό την άνεση με τον έλεγχο, με το πρώτο να έχει ένα μικρό προβάδισμα. Αυτό εκτιμάται δεόντως στους ελληνικούς δρόμους και ακόμη περισσότερο στους χωματόδρομους όπου το Juke δεν δίνει την αίσθηση ότι ταλαιπωρείται, ενώ κινείται με ασφάλεια και σχετική ταχύτητα. Στον αυτοκινητόδρομο του Juke ταξιδεύει οικονομικά και ήσυχα στα νόμιμα όρια, έχοντας δύναμη για προσπέραση, αν αυτό χρειαστεί, ακόμη και αν είναι φορτωμένο. Το χειροκίνητο κιβώτιο, για το οποίο άλλωστε δοκιμάσαμε και αυτή την έκδοση του Juke, κάνει πολύ καλά τη δουλειά του. Οι διαδρομές είναι ελαφρώς μακριές αλλά οι σχέσεις κουμπώνουν με σαφήνεια και με ελάχιστη δύναμη με την κλιμάκωση να δίνει προτεραιότητα στην οικονομία, χωρίς ωστόσο να “πνίγει” το μοτέρ που αποδίδει δυνατά και γραμμικά από την κορύφωση της ροπής του έως και τις στροφές τις μέγιστης ισχύος του. Γενικά το νέο Juke είναι ένα ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση αυτοκίνητο με όρεξη και για περιπέτειες και αυτό θα το διαπιστώσετε κινούμενοι και στους δρόμους της πόλης.

Επιλογή ανάλογα με τα γούστα
Είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο είτε με εκείνο αυτόματο 7τάχυτο DCT το Juke είναι μια πρόταση που ξεχωρίζει αισθητικά και ικανοποιεί και με τα υπόλοιπα χαρίσματα που το έχει προικίσει η Nissan.

Στο στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του Juke βλέπουμε τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που περιμένει κάποιος από ένα μοντέλο της κατηγορίας, ανάμεσα τους και το cruise control που φέρει περιοριστή ταχύτητας και συνδέεται με το σύστημα αναγνώρισης των πινακίδων ταχύτητας, την υποβοήθηση για την μεγάλη σκάλα αλλά και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγές λωρίδας. Για την έκδοση Acenta του μοντέλου της δοκιμής, που φέρει στον εξοπλισμό της μεταξύ άλλων ζάντες 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες βροχής, η τιμή ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, ενώ η τιμή της βασικής έκδοσης Energy από τα 17.900 ευρώ. Για την έκδοση Acenta με το DCT κιβώτιο η τιμή του Juke ξεκινά από τα 20.900 ευρώ.

Δείτε εδώ όλες τις τιμές των εκδόσεων του compact crossover της Nissan.

Δείτε τον Μάνο Στεφανή και τον Θωμά Ευθυμίου να οδηγούν και να μας μιλούν για τη νέα γενιά του Nissan Juke στο video που ακολουθεί.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr