Δοκιμή Opel Grandland X 1.2 130 PS Auto

Μια ολοκληρωμένη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία, το Opel Grandland X με το "μικρό" μοτέρ βενζίνης και το αυτόματο 8αρι κιβώτιο δείχνει να έχει ό,τι χρειάζεσαι.

Βρείτε μας στο
Opel Grandland X SUV δοκιμή Traction

Η Opel θέλει να καλύψει όλους τους ενδιαφερόμενους αγοραστές που ψάχνουν το επόμενο SUV τους στην μικρομεσαία κατηγορία και το Grandland X έχει τα φόντα για να το κάνει αυτό λόγω της ολοκληρωμένης εικόνας του σε όλους τους τομείς αλλά και και τον πολλών και διαφορετικών εκδόσεων στις οποίες είναι διαθέσιμο, με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου αλλά και plug-in υβριδική έκδοση. Το δοκιμάζουμε με τον κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων και 130 ίππου σε συνδυασμό με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο και σας αναφέρουμε.

Διαβάστε επίσης: Το κέντρο επισκευής μπαταριών της Opel στο Russelsheim

Διαστάσεις οι… οικογενειακές
Ως SUV που ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία το Grandland X έχει αξιόλογες διαστάσεις με το μήκος να φτάνει στα 4.447 χλστ. και το πλάτος στα 1.856 χλστ. Το ύψος του βρίσκεται στα 1.609 χλστ. και το μεταξόνιο φτάνει στα 2.675 χλστ. μοιράζοντας σωστά των εσωτερικούς χώρους μεταξύ επιβατών και αποσκευών. Ο τελευταίος φτάνει στα πολύ καλά 515 λίτρα ή έως τα 1.652 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Μπροστά από αυτόν δύο ενήλικοι θα κάτσουν με άνεση -ένας ακόμη τρίτος με μικρές παραχωρήσεις- στη δεύτερη σειρά καθισμάτων με μπόλικο χώρο για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια τους. Τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και αυτό ισχύει και για εκείνα του οδηγού και συνοδηγού, τα οποία ρυθμίζονται ποικιλοτρόπως, ειδικά του πρώτου. Αυτό το κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη δημιουργεί τη βάση για μία εξίσου καλή θέση οδήγησης με σωστά τοποθετημένο τιμόνι για τα περισσότερα αναστήματα και πεντάλ που βρίσκονται επίσης στις σωστές θέσεις.

Εργονομία και ποιότητα
Ο οδηγός θα εκτιμήσει και τα υψηλά επίπεδα εργονομίας που προσφέρει το Grandland X με τα περιορισμένα σε πλήθος κουμπιά να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να απαιτούν πολύ μικρό χρόνο εξοικείωσης. Μπροστά του έχει παράλληλα έναν πίνακα με φυσικά “όργανα”, ένα θέαμα που έχει αρχίσει να γίνεται λίγο πιο σπάνιο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά εξίσου ελκυστικό με τις μεγάλες οθόνες-πίνακες πληροφοριών. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κατασκευής. Οι τριγμοί απουσιάζουν κάτι που διαπίστωσα και σε εκτός ασφάλτου κίνηση, ολόκληρο το επάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με πολύ καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό και σε γενικές γραμμές η ποιότητα κατασκευής του SUV της Opel δείχνει να “απασχολεί” μόνο με θετικό τρόπο.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Opel Corsa-e

Μοτέρ το δοκιμασμένο
Στη συμβατική του μορφή (καθότι είναι διαθέσιμο και ως plug-in ηλεκτρικό) το Grandland X είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με δύο κινητήρες βενζίνης και έναν diesel. Το μικρότερο εκ των δύο μοτέρ βενζίνης είναι το γνωστό 3κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο σύνολο του ομίλου Stellantis των 1,2 λίτρων. Σε αυτή του την έκδοση το μοτέρ αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής στις 5.500 και 1.750 σ.α.λ., ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Grandland βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με εκείνη του αδελφού Peugeot 3008.

Αναφορικά με τις επιδόσεις η Opel ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και κατανάλωση 6,6-6,7 λίτρα στον μικτό κύκλο του WLTP αλλά και εκπομπές CO2 στα 155-158 γρ./χλμ.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο του Grandland X καταφέρνει και κινεί το SUV της Opel με άνεση και ταχύτητα, παρά τα (από) 1.393 κιλά βάρους της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο. Το κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα προσφέροντας ανεπαίσθητες αλλαγές στα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα, ενώ το start-stop σύστημα λειτουργεί πολύ καλά και συμβάλλει έμπρακτα στην εξοικονόμηση βενζίνης και τη μείωση της κατανάλωσης. Οι 8 σχέσεις του κιβωτίου εκμεταλλεύονται σωστά τη ροπή του μηχανικού συνόλου και δεν νιώθεις ποτέ ότι “μένεις” από δύναμη, παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του είναι απλά καλές για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση του κινητήρα έφτασε στα 8 λίτρα/100 χλμ., μια καλή τιμή αν αναλογιστούμε και το βάρος του Grandland X.

Σίγουρο σε κάθε συνθήκη
Στο δρόμο το SUV της Opel κάνει αισθητό τον μεστό χαρακτήρα του από τα πρώτα κιόλας μέτρα, ανεξάρτητα αν κινείσαι στους δρόμους της πόλης ή τον αυτοκινητόδρομο. Η καμπίνα του είναι ήσυχη σε όλες τις ταχύτητας, ενώ η ανάρτηση φλερτάρει με τη χρυσή τομή για τους ελληνικούς δρόμους: διατηρεί υπό έλεγχο τις κλίσεις του αμαξώματος, καταφέρνει να απορροφά με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες που θα βρείτε στον διάβα σας -σε συνδυασμό και με τα ελαστικά με το λογικό για SUV προφίλ- ενώ τα καταφέρνει κάτι παραπάνω από αξιόμαχα όταν ο οδηγός αρχίζει να πιέζει το Grandland X στον επαρχιακό. Στις υψηλές ταχύτητες είναι σταθερότατο και ευθύβολο χωρίς να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης, ενώ στις χαμηλότερες ταχύτητες και με τα ελαστικά να φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης τους το SUV της Opel είναι απόλυτα προοδευτικό στις αντιδράσεις στρίβοντας παράλληλα με καθησυχαστική σιγουριά. Σύμμαχος του οδηγού και το πεντάλ των δυνατών φρένων με άμεση και προοδευτική αίσθηση, αλλά και το τιμόνι που μπορεί να μην είναι εκείνο που προσφέρει τις περισσότερες πληροφορίες, έχει ωστόσο σωστό βάρος, καλή αμεσότητα και σου δίνει να καταλάβεις πού “κοιτάζουν” οι τροχοί.

To Grandland X μπορεί και εκτός ασφάλτου όπου αποδεικνύεται… παλικάρι! Η στιβαρότητα που το χαρακτηρίζει κάνει και εδώ την εμφάνιση της, ενώ τα άβαφα πλαστικά που “τυλίγουν” το κάτω μέρος του αμαξώματος σου δίνουν περισσότερη ηρεμία μυαλού όταν περνάς μέσα από βλάστηση που εισβάλλει στο δρόμο. Η ανάρτηση κάνει και εδώ καλή δουλειά και δεν ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντες και γενικά το Grandland X δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε εκτός δρόμου “εξορμήσεις” ακόμη και όταν οι βατοί χωματόδρομοι δίνουν τη θέση τους σε πιο απαιτητικό τερέν. Με λίγα λόγια καλύπτει πλήρως τις ανάγκες για περιπέτεια του μέσου οδηγού.

Οι τιμές του Opel Gandland X στη χώρα μας ξεκινούν από τα 22.900 ευρώ για τη βασική έκδοση “Βusiness Edition” με τον 1200άρη κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και από τα 25.850 ευρώ για τον ίδιο κινητήρα στην αμέσως επόμενη εξοπλιστική έκδοση “Design & Tech” της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr