Μετά την δοκιμή του αμιγώς ηλεκτρικού Peugeot e-208, στα χέρια μας βρέθηκε το δεύτερο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που πλέον προσφέρεται ως ηλεκτρικό. Ο λόγος για το Peugeot e-2008. Το μικρό SUV των Γάλλων έχει έτσι πλήρη γκάμα, μιας και είναι διαθέσιμο τόσο με κινητήρα βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Μάλιστα, πρόσφατα το είχαμε δοκιμάσει με τον diesel κινητήρα BlueHDI των 130 ίππων και πατώντας εδώ μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτό. Πάμε, όμως, τώρα να δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε το ηλεκτρικό Peugeot e-2008.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Puretech GT Line 130 PS EAT8
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση του Peugeot e-2008, λίγα είναι τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν να διαφοροποιείται από τις συμβατικές εκδόσεις. Για παράδειγμα, η εμπρός γρίλια είναι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στο πλαϊνό τμήμα συναντάμε το χαρακτηριστικό “e” που παραπέμπει σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Κατά τα άλλα, ακολουθείται η γνωστή σχεδιαστική φιλοσοφία με την μεγάλη μάσκα και τα εντυπωσιακά κάθετα LED φώτα ημέρας, ενώ δεν απουσιάζουν τα crossover σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος και οι ράγες οροφής. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.300 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.815 και 1.550 χλστ. αντίστοιχα.
Κορυφαία ποιότητα και άνεση
Περνώντας στο εσωτερικό του Peugeot e-2008, πρώτη θετική εντύπωση δημιουργεί το γνωστό πλέον τρισδιάστατο i-cockpit, με το οποίο εφοδιάζονται τα μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Το μικρό τιμόνι δημιουργεί θετική εντύπωση και προδιαθέτει τον οδηγό να “διασκεδάσει” την οδήγηση καθώς έχει μικρή διάμετρο και παχιά στεφάνη. Βέβαια, οι πιο ψηλοί θα πρέπει να συνηθίσουν να το τοποθετούν ελαφρώς χαμηλότερα, για να έχουν έτσι απροβλημάτιστη ορατότητα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο έλεγχος του συστήματος συνδεσιμότητας, γίνεται μέσω οθόνης αφής φυσικά η οποία είναι 10 ιντσών, ενώ ιδιαίτερα πρακτικοί είναι και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου που βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες μικροαντικειμένων καθώς και χωροταξικές λύσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 434 λίτρα, δηλαδή έμεινε ανεπηρέαστος από την ύπαρξη των μπαταριών οι οποίες είναι ενσωματωμένες στην πλατφόρμα του αμαξώματος. Όσο για την καμπίνα, προσφέρει χώρους που θα φιλοξενήσουν με κάθε άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Κινητήρας: GT… όνομα και πράμα
Η “επιθετική” εικόνα του Peugeot e-2008, με τα sportive στοιχεία της έκδοσης GT συνάδει με τις επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα. Όπως και στην περίπτωση του μικρότερου e-208, η ισχύς αγγίζει τα 100 kW, ή αλλιώς 136 ίππους, και η μέγιστη τιμή της ροπής είναι τα 260 Nm. Αποτέλεσμα είναι το αμάξωμα των 1.548 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 8,5 δλ. Η τελική ταχύτητα από την άλλη, περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία υψηλής τάσης που έχει ενσωματωθεί με τέτοιον τρόπο στην πλατφόρμα e-CMP ώστε να μην αλλοιώνει τους χώρους του αυτοκινήτου σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Η χωρητικότητά της αγγίζει τις 50 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να διαμορφώνεται στα 320 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Όσο για την κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει 17,3 kWh/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης τιμή που είναι άκρως ρεαλιστική αφού στη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή διαμορφώθηκε στις 17,5 kWh/100 χλμ.
Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, μέσω μονοφασικής πρίζας τύπου Schuko σε οικιακό δίκτυο απαιτούνται 31 ώρες για πλήρη φόρτιση. Ο χρόνος μειώνεται στις μόλις 7,5 ώρες με χρήση Wallbox 7,4 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή αρκούν τα 30 λεπτά για φόρτιση μέχρι το 80%.
“Sound of silense”
Το Peugeot e-2008 συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Κινείται με απόλυτη ησυχία και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην απουσία θερμικού μοτέρ. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση της καμπίνας και η κορυφαία αεροδυναμική συμπεριφορά δημιουργούν τις καλύτερες συνθήκες για άνετο ταξίδι. Αναμφισβήτητα, όμως, όπως και στην περίπτωση κάθε ηλεκτρικού, το Peugeot e-2008 “παίζει εντός έδρας” στο αστικό περιβάλλον. Εκεί, ο οδηγός απολαμβάνει τη δύναμη του κινητήρα και η επιτάχυνση σε ταχύτητες του εύρους 0-70 χλμ./ώρα είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Εξίσου θετική είναι και η ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να λειτουργεί εξαιρετικά. Κινούμενος με τον επιλογέα στο “B”, όπου η ανάκτηση ενέργειας γίνεται πιο έντονη, η οδήγηση ήταν ακόμα πιο ξεκούραστη, αφού το πεντάλ του φρένου ήταν απαραίτητο μόνο για απότομη επιβράδυνση. Εκεί, με προνοητική οδήγηση η κατανάλωση μειώνεται δραματικά (περίπου 13 kWh) και η αυτονομία εκτοξεύεται (περίπου 350 χλμ./ώρα με αποκλειστική χρήση σε πόλη). Κάπου εδώ έρχεται και το πρώτο μειονέκτημα, αυτό της αίσθησης του πεντάλ, μιας και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αλλοιώνει την γραμμικότητα στο φρένο. Ένα δεύτερο μειονέκτημα στην κατά τα άλλα εξαιρετική θέση οδήγησης είναι το γεγονός ότι η “στεφάνη” του τιμονιού κρύβει λίγο το κάτω μέρος της οθόνης (στην θέση του πίνακα οργάνων) και πρέπει η ρύθμισή της να γίνει σχετικά χαμηλά (ανάλογα και με τον σωματότυπο του οδηγού), για να μην εμποδίζει.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Peugeot e-208 ξεκινά στην έκδοση ACTIVE από τα 36.900 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης), ενώ στην έκδοση GT, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 42.900 ευρώ (πάντα χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης). Ασφαλώς, όπως κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ αξίζει να τονίσουμε ότι για την μπαταρία προσφέρεται εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας 8 ετών και 160.000 χλμ. (μέχρι το 70% της χωρητικότητας).