Το Suzuki Ignis αποτέλεσε από την πρώτη του εμφάνιση μία ελκυστική επιλογή και, με το καλημέρα κέρδισε σημαντική θέση στην παγκόσμια αγορά. Η ιαπωνική φίρμα το γνωρίζει πολύ καλά και, θέλοντας μείνει στην επικαιρότητα, προχώρησε στην αναβάθμιση του. Έδωσε έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μικρού, πλην όμως πρακτικού, μοντέλου της. Η ανανέωση, βέβαια, δεν περιορίστηκε στην εμφάνιση. O κινητήρας μείωσε περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 140 PS 2WD
Στο Suzuki Ignis έχουμε ξανά αναφερθεί εκτενώς στο παρελθόν με δοκιμές τόσο στην 2WD έκδοση, όσο και στην τετρακίνητη AllGrip. Συνεπώς αυτή τη φορά, δεδομένου ότι είχαμε στα χέρια μας την ανανεωμένη έκδοση, θα δώσουμε έμφαση στις αλλαγές που υλοποίησε η ιαπωνική φίρμα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν φέρει σύστημα τετρακίνησης, ενώ εξοπλίζεται με την τρίτη και πλουσιότερη έκδοση GLX.
Αλλαγές στα σημεία
Το νέο Suzuki Ignis διατηρεί το νεανικό και μοντέρνο του χαρακτήρα, αλλά δέχτηκε μερικές εξωτερικές αλλαγές που υπενθυμίζουν ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μήκους χαμηλότερου από τα 4 μέτρα (3,7 για την ακρίβεια) που μπορεί να κινηθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Στο εμπρός μέρος συναντάμε νέο προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένη μάσκα. Στο κατώτερο σημείο υπάρχει μία ασημένια προσθήκη που τονίζει ακόμα περισσότερο την SUV αισθητική του μοντέλου. Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος, με το νέο προφυλακτήρα να αποκτά παρόμοια αισθητική. Αντικαταστάθηκε, επίσης, το μαύρο άβαφο πλαίσιο που υπήρχε εκεί μέχρι πρότινος. Οι εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνονται με τη νέα χρωματική παλέτα, όπου προστέθηκαν νέοι κωδικοί μεταλλικών χρωμάτων. Ταυτόχρονα υπάρχει και μεγαλύτερη ποικιλία στις δίχρωμες επιλογές, όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής που φέρει «Super Black Pearl» οροφή και παρόμοιου χρώματος ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Swift Hybrid
Ευάερο, ευήλιο και… πολυμορφικό
Η καμπίνα του Suzuki Ignis έχει σχεδιαστεί με έναν και μόνο στόχο. Να μεταφερθούν όσο το δυνατόν πιο άνετα και ευχάριστα οι επιβάτες στον προορισμό τους. Οι επιφάνειες των παραθύρων είναι μεγάλες, προσφέροντας άπλετο φως στο εσωτερικό και καλή περιμετρική ορατότητα. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και προσφέρει διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς. Η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το παρμπρίζ μεγάλης κλίσης, δίνουν την αίσθηση οδήγησης ενός οχήματος με off road χαρακτήρα. Πίσω από το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι βρίσκεται ένας ανασχεδιασμένος και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Το πιο ξεχωριστό στοιχείο του, πέρα από τον υπολογιστή ταξιδιού, είναι η κατάσταση φόρτισης. Ενημερώνει τον οδηγό πότε η μπαταρία φορτίζεται, πότε είναι αδρανής, πότε παρέχει ενέργεια στον κινητήρα, αλλά και το επίπεδο φόρτισης. Για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών υπάρχει η οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών (στις εκδόσεις GL+ και GLX). Παραπέμπει σε tablet και είναι ευανάγνωστη. Η εξοικείωση με τις λειτουργίες της ήταν άμεση. Προσφέρει συνδεσιμότητα με την έξυπνη συσκευή σας, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας. Στην κορυφαία έκδοση υπάρχει και σύστημα πλοήγησης. Ακριβώς κάτω από την οθόνη βρίσκονται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, με τη ρύθμιση να γίνεται από φυσικά κουμπιά. Αυτόματος κλιματισμός υπάρχει αποκλειστικά στην έκδοση δοκιμής. Τέλος, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι η πολυμορφικότητα της καμπίνας. Τα καθίσματα είναι διαιρούμενα (50/50), ανακλινόμενα και συρόμενα (πλην της βασικής έκδοσης), ώστε να αυξάνεται ο χώρος αποσκευών. Έτσι, από τα 260 λίτρα μπορεί να φτάσει στη μέγιστη τιμή των 1.100.
Επιμένει υβριδικά
Η φιλοσοφία παρέμεινε ίδια στο ανανεωμένο Suzuki Ignis, με συνδυασμό ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης και ήπιου υβριδικού συστήματος. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με μεταβλητό χρονισμό και χωρητικότητα 1.197 κ.εκ. «συνεργάζεται» με το Suzuki Hybrid 12V. Το σύστημα τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου. Βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και η χωρητικότητα αυξήθηκε από τα 3 στα 10 Ah. Φορτίζεται κατά την επιβράδυνση από την κινητική ενέργεια μέσω της γεννήτριας ISG. Η τελευταία λειτουργεί ως εκκινητής κάνοντας το σύστημα Start/Stop ταχύτατο, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει επιπλέον ροπή στον κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η συνδυαστική ισχύς να αγγίζει τους 83 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει στα 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Ενδεικτικά, για τα 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 12,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 165 χλμ/ώρα. Τα 89 γραμ./χλμ CO2 που εκπέμπει καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6d και σημαίνει πως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Στην πράξη
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνει κανείς ότι το Suzuki Ignis κάνει ακριβώς αυτά που υπόσχεται, αλλά τα κάνει καλά. Στο χάος της πόλης επιβιώνει υποδειγματικά και κινείται ευέλικτα. Το μαλακό set-up της ανάρτησης και το αυξημένο ύψος των 18 εκατοστών από το έδαφος εξαφανίζουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ προσφέρουν και δυνατότητα εξερεύνησης δύσβατων περιοχών. Με ταχύτερο ρυθμό, σε εκτός πόλης «σφικτές» διαδρομές, δεν αργούν να εμφανιστούν οι κλίσεις του αμαξώματος και η υπενθύμιση ότι τα ελαστικά είναι στενά (175/60 R16), βάζοντας προοδευτικά τα όρια στον οδηγό. Ο κινητήρας λειτουργεί υποδειγματικά χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, έχει καλή απόκριση σε όλο το εύρος στροφών και η ροπή έρχεται από τις χαμηλές στροφές λόγω υβριδικής υποστήριξης. Οι 83 ίπποι είναι αρκετοί για να κινήσουν σβέλτα το αμάξωμα των μόλις 860 κιλών, ενώ το σύστημα πέδησης δε θα προβληματίσει σε απόδοση ή αίσθηση, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων της έκδοσης δοκιμής (υπάρχει και CVT) είναι σχετικά μακρύ, καλύπτοντας την απουσία της έκτης σχέσης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Η Suzuki αναφέρει κατανάλωση 3,9 λίτρα/100 χλμ. σε συνθήκες μεικτής οδήγησης. Αυτή η τιμή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Στη διάρκεια της δοκιμής η μεικτή κατανάλωση ήταν 5,4 λίτρα/100 χλμ. με το σύστημα κλιματισμού να «δουλεύει» υπερωρίες… Συνεπώς η αυτονομία που παρέχει το ρεζερβουάρ των 32 λίτρων κρίνεται ικανοποιητική.
Η τιμή του Suzuki Ignis Hybrid 1.2 GLX 2WD με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από τις 13.030 ευρώ στην βασική έκδοση GL. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η έκδοση GLX, προσφέρει εξοπλισμό που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας και κοστίζει 15.920 ευρώ. Ενδεικτικά φέρει, εκτός των άλλων, σύστημα Keyless Push Start, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης. Επίσης δεν απουσιάζουν συστήματα ασφαλείας, όπως η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και το Dual Camera Brake για περιπτώσεις αποφυγής σύγκρουσης.