Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 140 PS 2WD

Δοκιμάζουμε το οικονομικότερο Suzuki Vitara, η τιμή του οποίου ξεκινά κάτω από τα 20.000 ευρώ. Διαβάστε τα πάντα για αυτό.

Βρείτε μας στο

Το ανανεωμένο Suzuki Vitara δεν είναι η πρώτη φορά που το δοκιμάζουμε, καθώς πριν από μερικούς το είδαμε στην τετρακίνητη έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ των 112 ίππων αλλά και στην ανάλογη έκδοση με τον 1.4 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα BoosterJet, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και συνεργάζεται με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση.

Αυτός είναι και ο κινητήρας της έκδοσης που δοκιμάζουμε εδώ, μόνο που αυτή τη φορά το Vitara στο οποίο δίνει πνοή είναι δικίνητο και έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.

Συγκεκριμένα, ο 1.4 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα BoosterJet, αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Νούμερα ικανά να χαρίσουν στο ιαπωνικό SUV, βάρους 1.195 κιλών, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, αυτή είναι στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται στα 133 γρ./χλμ.

Στην πράξη το Suzuki Vitara με τον 1.4 λτ. BoosterJet κάτω από το καπό του είναι εξαιρετικό τόσο σε συνθήκες αστικής κίνησης όσο και αυτοκινητοδρόμου. Και αυτό το οφείλει στην πολύ καλή απόκριση του μοτέρ σε μεγάλο εύρος περιστροφής. Ειδικά στο χαμηλομεσαίο εύρος στροφών το μοτέρ αποδεικνύεται εξαιρετικό και χαρίζει πολύ καλές επιταχύνσεις τόσο σε κίνηση όσο και από στάση.

Μόνο στα πολύ σκληρά εκτός δρόμου κομμάτια ίσως λείψει η ροπή χαμηλά και ο έλεγχος στο πεντάλ του γκαζιού που προσφέρει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ, αλλά μιλάμε για extreme καταστάσεις τώρα. Και μιας και πιάσαμε τα εκτός δρόμου, να πούμε πως το Vitara έχει απόσταση από το έδαφος 185 χλστ. και προφανώς η έλλειψη τετρακίνησης περιορίζει αισθητά τις εκτός δρόμου ικανότητές του.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ανάρτηση του Vitara από τους μηχανικούς της Suzuki, καθώς παρά το γεγονός πως έχει μεγάλη διαδρομή, για να ευνοεί και τις εκτός δρόμου περιηγήσεις, δεν επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις στο αμάξωμα όταν οι ταχύτητες αυξάνονται. Τα φρένα είναι δυνατά και το τιμόνι έχει λογικό βάρος, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ικανοποιεί με την αίσθησή του.

Όσον αφορά τώρα τις αλλαγές στην εμφάνιση του και τις αλλαγές στο εσωτερικό του και φυσικά τις εντυπώσεις μας από αυτό, μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα εδώ.

Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές του Suzuki Vitara 1.4 στην δικίνητη έκδοση. Αυτές ξεκινούν από τα 19.090 ευρώ για την έκδοση GL+, η οποία έχει να επιδείξει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση είναι η GLX κοστίζει 22.250 ευρώ.