Δοκιμή Volvo XC40 T3 1.5 λτ. 163 PS

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 στην βασική έκδοση κινητήρα βενζίνης, ο οποίος είναι 1.5 λτ. και αποδίδει 163 ίππους. Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά.
VOLVO xc40

Το Volvo XC40 είναι ο τρόπος με τον οποίο η σουηδική μάρκα κλείνει το μάτι στο νεανικό κοινό. Και προφανώς το καταφέρνει, καθώς μιλάμε για ένα σύγχρονο μοντέλο, το οποίο ποντάρει ακριβώς στα… θέλω της συγκεκριμένης κατηγορίας αγοραστών. Είναι SUV και προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, που όμοιές τους δεν έχουμε δει σε άλλο μοντέλο της μάρκας. Εμείς δοκιμάζουμε το Volvo XC40 με το τούρμπο μοτέρ βενζίνης 1.5 λτ. και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά.

Τυπική εμφάνιση Volvo
Η εμφάνιση του Volvo XC40 είναι τυπικό δείγμα σχεδιαστικής γραφής της σουηδικής μάρκας. Μεγάλη μάσκα εμπρός και χαρακτηριστικά φώτα εκατέρωθεν του αμαξώματος κάνουν την διαφορά και αποτελούν σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου. Εδώ είναι βαμμένο σε μαύρο χρώμα και δεν… ξεδιπλώνει τις αρετές του, καθώς η παλέτα του έχει πολύ μεγάλη και φρέσκια γκάμα χρωμάτων, ενώ υπάρχει και δυνατότητα διχρωμίας (όπως μπορείτε να δείτε στο Volvo XC40 D4 AWD εδώ). Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.425 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 2.034 χλστ. (1.863 χλστ. χωρίς τους καθρέφτες) και 1.652 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του είναι στα 2.702 χλστ. ενώ ο κύκλος στροφής είναι στα 11,4 μ. Όσον αφορά την απόστασή του από το έδαφος, αυτή είναι στα 211 χλστ.

Ευρύχωρο και hitech εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα του Volvo XC40 παρατηρείς ποιοτικά υλικά, μαλακά στο άνω μισό του εσωτερικού και με καλή συναρμογή και φινίρισμα. Η μοκέτα έχει έντονη παρουσία στο πάνελ των θυρών αλλά και στην κονσόλα δαπέδου. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που θυμίζει τάμπλετ. Η ευκρίνειά της είναι πολύ καλή, κάτω από όλες τις συνθήκες φωτισμού, η απόκρισή της στο άγγιγμα το ίδιο, ενώ το μενού της είναι εύκολο στην περιήγηση, αρκεί να αντιληφθείς τη λογική του. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος. Όσον αφορά τους χώρους, θήκες αντικειμένων υπάρχουν πολλές, το ντουλαπάκι συνοδηγού είναι ευρύχωρο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις τσέπες των θυρών. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν άνετα, ενώ πέμπτος (τρίτος στη μέση στο πίσω κάθισμα δηλαδή) θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι στα 460 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.336 λίτρα. Το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, χωρίς οι θόλοι να εισβάλουν σε αυτόν.

Ιδανικό μοτέρ για την ελληνική πραγματικότητα
Οι πιο… παλιοί, αν ακούσουν πως αυτό το Volvo κάτω από το καπό του έχει μοτέρ 1.5 λτ. με τρεις κυλίνδρους θα δυσανασχετήσουν. Αν όμως έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το Volvo XC40 με αυτό το μοτέρ σίγουρα θα αλλάξουν γνώμη. Και αυτό γιατί πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με πολιτισμένη λειτουργία, το οποίο αποδίδει από χαμηλά και είναι αρκετά πρόθυμο σε όλο το εύρος περιστροφής του. Συγκεκριμένα, το μοτέρ των 1.477 κ.εκ. αποδίδει 163 ίππους και 265 Nm ροπής και προκειμένου να περάσει την ισχύ στους εμπρός τροχούς συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Το τελευταίο έχει γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Οι επιδόσεις του Volvo XC40 με το συγκεκριμένο μοτέρ είναι πολύ καλές. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,6 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στις περιβαλλοντικές του επιδόσεις, η μέση κατανάλωσή του είναι στα 7,2 – 7,9 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) και εκπέμπει 162 – 179 γρ./χλμ. CO2 (αναλόγως έκδοσης εξοπλισμού).

Οδηγικά, το Volvo XC40 κάνει ξεκάθαρο τον προσανατολισμό του από τα πρώτα χιλιόμετρα. Στιβαρό με ποιοτική κύλιση και άνετη ανάρτηση, δείχνει πως προτεραιότητά του είναι η άνεση. Και τα καταφέρνει πολύ καλά. Στην πόλη είναι αρκετά ευκολοδήγητο, με τους περιορισμούς που επιβάλει το αμάξωμα ενός SUV σε περιμετρική ορατότητα και ευελιξία φυσικά, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι στιβαρό και ήσυχο. Στο περιφερειακό δίκτυο η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος θέτουν στον οδηγό τα όρια. Το κράτημα πάντως είναι πολύ καλό, ενώ τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Dynamic, Comfort, Eco, Off-road) μεταβάλλουν την αίσθηση που φτάνει στον οδηγό.

Πάμε τώρα στις εκδόσεις και στις τιμές του Volvo XC40. Το σουηδικό μοντέλο με το συγκεκριμένο μοτέρ κάτω από το καπό του ξεκινά από τα 31.935 ευρώ. Η πιο πλούσια έκδοση Momentum κοστίζει 34.685. Η Momentum Plus είναι στα 36.595 ευρώ, η Inscription στα 42.142 ευρώ και η R-Design στα 42.792 ευρώ. Αν πάλι επιθυμείτε το αυτόματο, 8άρι κιβώτιο, τότε το XC40 ξεκινά από τα 34.456 ευρώ.

Όσοι θέλετε μεγαλύτερο μοτέρ, υπάρχει το Τ4, με 2.0 λτ. κινητήρα 190 ίππων που συνδυάζεται και με τετρακίνηση, αλλά και το T5 με τους 262 ίππους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
Στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, το SUV Volvo EX90 συνέχισε στην παράδοση της εταιρείας και αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια....
Το best seller της Citroen στην ελληνική αγορά έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μάλιστα είναι ότι πιο... γήινο έχουμε οδηγήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία....
Στην κατηγορία των B-SUV η Fiat εκπροσωπείται επάξια από το 600e, το οποίο αυτή την στιγμή διατίθεται με προσφορά που μειώνει αισθητά την τιμή του....
Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, στην έκδοση με το 1000άρι μοτέρ τούρμπο των 116 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα