Ford: Τέλος τα αυτοκίνητα που πετάγονται “από το πουθενά”

Τη μείωση της πιθανότητας να συγκρουστούμε με άλλο όχημα όταν αλλάζουμε λωρίδα έρχεται να μειώσει το νέο σύστημα της Ford που έκανε ντεμπούτο στο νέο Kuga.

Βρείτε μας στο
ford σύστημα υποβοήθησης αυτοκίνητα

Η αποτυχία να εντοπίσουμε έγκαιρα οχήματα που έρχονται με μεγαλύτερη ταχύτητα πίσω μας όταν εμείς αλλάζουμε ταυτόχρονα λωρίδα είναι ένας από τους πλέον μεγάλους παράγοντες που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα σε δρόμους με πολλές λωρίδες. Μάλιστα και σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Ford το 2018 για τη Μ. Βρετανία, το παραπάνω σενάριο έχει τη δική του επιρροή περίπου στα μισά τροχαία που έγιναν υπό αυτές τις συνθήκες.

Τα παραπάνω ατυχήματα γίνονται λόγω των “τυφλών” σημείων που υπάρχουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα σε συνδυασμό βέβαια με την κακή κρίση αυτού που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, τόσο του αυτοκινήτου που αλλάζει λωρίδα όσο και εκείνου που έρχεται από πίσω με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Διαβάστε επίσης: Η τιμή του νέου Ford Puma ST στην Ελλάδα

Το νέο Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας με υποβοήθηση Τυφλού Σημείου (Lane-Keeping System with Blind Spot Assist) της Ford έκανε το ντεμπούτο του στο νέο Kuga και έρχεται για να μειώσει αυτή την πιθανότητα ατυχήματος.

Το σύστημα παρακολουθεί τα οχήματα που βρίσκονται πίσω μας και μπορεί να επέμβει ακόμη και στο τιμόνι στρίβοντας το προς την αντίθετη κατεύθυνση, αν κρίνει ότι ο οδηγός προσπαθεί να αλλάξει λωρίδα χωρίς να έχει αντιληφθεί μια επικείμενη διασταύρωση πορείας που μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση. Το σύστημα ανιχνεύει τις λωρίδες σε μια απόσταση 28 μέτρων πίσω από το αυτοκίνητο, 20 φορές το δευτερόλεπτο και σε ταχύτητες από 65 έως και 200 χλμ./ώρα και με διαφορά ταχύτητας περίπου 30 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: Μισός αιώνας Ford Capri (+video)

Στα νέα συστήματα του νέου Kuga περιλαμβάνεται επίσης και το Σύστημα Υποβοήθησης Διασταύρωσης (Intersection Assist), ένα εξίσου σημαντικό ηλεκτρονικό βοήθημα που χρησιμοποιεί κάμερα αλλά και ραντάρ κι ενεργοποιεί τα φρένα με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα στην περίπτωση που στρίβοντας σε μια διασταύρωση πάμε να διασταυρωθούμε με διερχόμενο όχημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ford αυτού του τύπου ατυχήματα αναλογούν περίπου στο 10% των σοβαρών τροχαίων που πραγματοποιούνται σε διασταυρώσεις σε όλη την Ευρώπη, ενώ το σύστημα της παραμένει ενεργό και σε σημεία όπου δεν υπάρχει κατάλληλη σηματοδότηση όπως για παράδειγμα ένα πάρκινγκ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr